En löytänyt suoraan täältä vastausta, joten:
Tyhjäkäynti on pidemmän aikaa ollut aika karkea, tuntuu vähän heiluvankin, kuulostaa siltä kun kärjellisessä kaasarikoneessa on sytytys liian edessä. Kun eilen ajoin maantiellä ja ohitin rekan syttyi Check Engine valo, pysähdyin ja katoin kaikki, kone kumminkin käy ja kierroksilla siis vetää hyvin eikä muita ongelmia ole. Tulin kotiin ja otin akun hetkeksi irti jos se vika kuittautuisi, valo ei enää pala, mutta nyt tyhjäkäynti on hukassa, sammuilee ja yrittää ottaa lisää kierrosta. Tällä hetkellä kaasuvaieri on kireämmällä ja kierrokset ei laske alle 1500. Mistä aloitan vianhaun? Bosch ruisku ja korkeampi kojelauta kyseessä, auto ajettu n. 160 000 km. Ostaessa jouduin hitsaamaan koneen alla olevan suojalevyn kuntoon ja se otti sitten pompussa kii vauhtipyörään, jolloin tuli ongelmia kampiakselin anturin kanssa ja tyhjäkäynti katosi, se vika kuitenkin silloin häipyi putsaamalla (oli mennyt maalia pohjalevystä hampaisiin ja anturin pintaan). Liittimet ilmamäärätunnistimen kohdalla näyttää olevan liimattuja ennestään, samoin ilmaliittimet siinä mustassa purkissa joka on kiinni raudalla kuskin puoleisessa ylemmässä iskarin kiinnikkeessä. Olisiko jostain ajotietokoneesta apua vikakoodien lukuun? Kannattaako sellainen tilata täältä kerhon kautta?
Auto on työssäkäynnin edellytys, joten olisin kiitollinen nopeista vastauksista!
