Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

No, ei kai se vuosimallin selvittäminen mahdotonta ole. Täytyyhän autossa olla valmistenumero, jossa on mallivuosikirjain. Ainakin näin pitäisi olla tämän ikäluokan autoissa. Ja Lada Infossa tai Usein Kysytyissä pitäisi olla lista mallivuosikirjaimista. En viitsi kyllä etsiä ja linkittää. Sen verran kai on kysyjänkin tehtävä hommia että selvittää mallivuoden/vuosimallin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Tov. naakarin ilmoittaman valmistenumeron perusteella "mallivuosi" lienee 2002.

Oireiden perusteella kyse saattaisi olla jäähdytysnesteen lämpötila-anturin tai sen johdotuksen viasta, kun sytytysyksikkövika lienee osaa vaihtaen poissuljettu.

Lt-anturi on melkoisen helppo tarkastaa resistanssimittauksella. Taulukon arvot +/- 5 %.

Kuva

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
naakari

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja naakari »

Tulpat on katsottu ja märkää ja tervaista on. Kiitos SvS neuvoista, olet oikeassa, vuosimalli on siis 2002. Yleismittari on rikki, joten nuo vastukset hankala mitata. Ajattelin suoraan ostaa uuden anturin ja kokeilla josko korjaantuisi.

Saako lt-antureita parhaiten mistä hankittua? Ja missä tarkalleen ottaen lt-anturi koneessa sijaitsee?

Kiitos aktiivisesta auttamisesta kaikille :)
naakari

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja naakari »

Tuli vielä muuten mieleen, koneen lämmetessä, noin 20min ajon jälkeen, kone alkaa toimimaan normaalimmin ja nykiminen ja vajailla pytyillä käyminen vähenee huomattavasti. Kylmänä ongelmat pahimpia. Lämpimänä Pystyy jopa painamaan kaasun pohjaan matalillakin kierroksilla. Voisiko tuollainenkin oireilu viitata lt-anturiin?

Kiitos jo etukäteen!
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eikös sitä auton vuosimallia nyt mitenkään voisi saada tänne tietoon? Voisi olla mukavampi vähän ihmetellä kun tietää mikä järjestelmä siellä on.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

Monasti rikkinäinen tulppa tekee juuri tuollain.. kylmänä ei toimi, lämpöisenä toimii. :lol:
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Anturi on termostaatin vieressä, kaksijohtiminen liitin.

Kuva sijainnista:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=16941.

Kuvaamasi oireet sopivat hyvin lt-anturiin.

Antureita pitäisi löytyä autotarvikeliikkeistä, jos ei muuten niin tilaten.

Sopiva on esimerkiksi esim. Delphi 12146897 , jonka tuotetiedote on

http://connectors2.delphi.com/dcsgdmcs/ ... 6897ds.pdf

Myös Wenäjän hallitsemilla alueilla kävijät saattaisivat välittää anturin.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Juu, minullakin oli aikanaan jo 20 kilometrin ajon jälkeen uudet tulpat aivan tervaiset ja mustat kun mulla oli toi lämpöanturivika. Kannattaa mieluummin ostaa ja vaihtaa uusi lämpöanturi kuin tehdä mitään muuta. Anturi maksaa jotain 7 euroa motonetissä. Sitten jos moottoria säälii niin kannattaa ehkä lyhentää moottoriöljyn vaihtoväliä. Sekin lienee melko mustaa ja tervaista.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
pave41

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja pave41 »

Terve!
Tuossa on lt-anturista taistelukertomus.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ija+neuvoi
pave41

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja pave41 »

Otsikoista poimittuja:

Käyntiongelmia, käyntikatkot, pätkii, varoitusvalo palaa, ei käynnisty, muutenvaan ongelmia....

Taitaapi kaikkien ruiskuladojen lt-anturit olla elämänsä ehtoovaiheessa. Sijaitseehan se aika kuumassa paikassa. Bakeliittinen runkoliitin haurastuu. Tiiveys runkoon menetetään. Kosteus pääsee. Korroosio iskee. Vastuksen juotokset liittimen nastoihin syöpyy. Vastusarvo kohoaa. Bensan syöttö lisääntyy. Käynnistys vaikeutuu. Ajossa pätkii, nykii, paukkuu. Bensaa roiskuu pakoputkesta. Katalysaattori tuhoutuu.....

Onkin ihan paikallaan vaihtaa lt-anturi uuteen.....ajoissa.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Mitenköhän monta vanhempaa Samaraa tai satakymppiä on annettu paaliin kun niissä on ollut tuo anturivika päällä, eikä ole viitsitty enää korjauttaa vikaa pois kun ei ole tiedetty missä vika oikein on.

Aika hassua että tuollainen halpa ja pieni anturi aiheuttaa noin vakavilta vaikuttavia oireita autoon.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

Mites tuo kun, lämpöisenä pelaa?? eikö anturi ole mukana kun kone lämmin?
Avatar
pressa
Viestit: 10431
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja pressa »

Anturi on kokoajan mukana toiminnassa, mutta mottori käy lämpöisenä paremmin väärälläkin seoksella.
naakari

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja naakari »

Noniin, lt-anturi tilattu motonetistä; 37-3348 G DTL-1,7 moott valvonta jos VALKEA t MUSTA (M12x1,5) [1998 - 2004] . Hintaa 9,90€. Eikös tuo juuri pitäisi olla oikea LT-Anturi??? Pitäs tulla ens vkon ti ja sitten pääsee samantien testaamaan.

Motonetin Linkki: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/373348/14

Muuten: Tänään kokeilin käynnistää Ladaa niin, että pidin sitä hetken lohkolämmittimessä --> Käyntiin lähti pienen sahauksen jälkeen :lol: Viittaisi juuri siihen, että lämmin kone sietää väärää seosta paremmin.

Palailen heti kun on uusi anturi testattu!

Niin ja ne tulpat on vaihdettu vasta, joten mieluummin testaan tuon LT-anturin.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lada Samaran 1500 Käyntiongelmia!

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Ymmärrykseni mukaan juuri ko. anturi.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Vastaa Viestiin