
Joutokäynti uupuu lämpimänä
Joutokäynti uupuu lämpimänä
Eli autona Lada 112 vm.2003 1.5i.. käy ja kukkuu kylmänä loistavasti mutta menepäs kuumalla koneella esm. liikennevaloihin joutokäynnille niin naps, sammahtaa justiinsa. eikä lähe käyntiin ennen 0,5-1h jäähytystä. vikakoodeja roikale ei anna? olisiko kellään samanlaista kokemusta ja tahtoa jakaa se myös täällä kanssani 

- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
Terve!
Jäähdytystarve viittaisi sytytysyksikkövikaan.
Muita mahdollisia syitä ovat ainakin viat seuraavissa:
- kaasuläpän asentotunnistin
- ilmamassa-anturi
- ensimmäinen happitunnistin (ns. lamda)
- polttoainesäiliön tuuletusjärjetelmä
Polttoainepumpun vaihtoon ns. varmana keinona en jaksa uskoa.
Hyödyllistä lukemista: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =4&t=23715. Nyt saavat vastaajat arvailla esimerkiksi auton ajomäärää ja moottorin tyyppiä.
Jos autotekniikan tuntemus riittää, on hyödyllistä lukemista myös esim. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=28158
menestystä
SvS
Jäähdytystarve viittaisi sytytysyksikkövikaan.
Muita mahdollisia syitä ovat ainakin viat seuraavissa:
- kaasuläpän asentotunnistin
- ilmamassa-anturi
- ensimmäinen happitunnistin (ns. lamda)
- polttoainesäiliön tuuletusjärjetelmä
Polttoainepumpun vaihtoon ns. varmana keinona en jaksa uskoa.
Hyödyllistä lukemista: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =4&t=23715. Nyt saavat vastaajat arvailla esimerkiksi auton ajomäärää ja moottorin tyyppiä.
Jos autotekniikan tuntemus riittää, on hyödyllistä lukemista myös esim. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=28158
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
Voisiko kyseessä olla viallinen moottorin lämpötila-anturi? Siellähän on ilmeisesti kaksi anturia: yksi antaa tietoa mittaristolle ja toinen sitten moottorinohjausyksikölle(?)
Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
Kenties vois.Tov. SvS jossai muistaaksein kirjotti,et moottorinohjausyksikkö sammuttaa auton sen liiallisesti lämmetessä.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
Terve!
Jotta moottorinohjausyksikkö sammuttaisi moottorin kuumenemisen suojatoimena, täytyy jäähdytysnesteen lämpötilan olla noin 118 astetta.
Siitä ei liene tässä tapauksessa kyse.
SvS
Jotta moottorinohjausyksikkö sammuttaisi moottorin kuumenemisen suojatoimena, täytyy jäähdytysnesteen lämpötilan olla noin 118 astetta.
Siitä ei liene tässä tapauksessa kyse.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
Sikäli mikäli lämpötilamittari näyttää oikeita lukemia niin mittari ei 85 ylemmäksi nouse .. niin kilometrejähän autossamme 98000km (hommattiin lada vasta) ja moottori VAZ - 2111 (yhellä nokka-akselilla) ja alustanuumeroaki jos haluaa XTA21122030122949.. tänään alettu pikkasen kahtelemmaan, mutta hommathan keskeyty hetkeks kun jakoremmi pyörähtää melekee ympäri sormin (180astetta -->)
varmaan pihalla siirtelyn vuoksi nakannu jo jaonki pieleen ku ei lähteny aamulla enää käymään
noooh, kun tämän asian saa kuntoon ja ehkäpä vian uudelleenkin päälle niin pääsee katsastamaan..


Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
- ilmamassa-anturi
- ensimmäinen happitunnistin (ns. lamda)
nämät onkin kuulemma vasta vaihdettu.. massamittarikin oli niin kirkasta että
- ensimmäinen happitunnistin (ns. lamda)
nämät onkin kuulemma vasta vaihdettu.. massamittarikin oli niin kirkasta että

Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
Entä jos jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on viallinen ja kertoo moottorinohjausyksikölle että lämpötila on 118C?Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Jotta moottorinohjausyksikkö sammuttaisi moottorin kuumenemisen suojatoimena, täytyy jäähdytysnesteen lämpötilan olla noin 118 astetta.
Siitä ei liene tässä tapauksessa kyse.
SvS
Kuten sanottua, tuo anturihan ei liity siihen mitä mittariston lämpömittari näyttää.
Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
ja sitten tämä sytytyspuola on vuoelta 2004 eli parempaa versiota(:
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 23.1.2004 11:32
- Paikkakunta: vantaa
Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
Viittapa puolassa olevan häikkää kun kone ns. sammuu lämpimänä eikä lähde käyntiin. Sitten kun on jäähtynyt taas niin (1-2h) lähtee käyntiin.
Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
ok.. pitääpi käyä hakemassa jostai koepuola tilalle
autoromuttamollakin pyytävät uuen hintaa käytetystä 


Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
jäähdytysnesteen lämpötila-anturi mitattu vanhalla "kattilavesi" tempulla, anturi ehjä 

Re: Joutokäynti uupuu lämpimänä
Missäpäin ongelma on maantieteellisesti? Minultakin löytyisi ylimääräinen puola kokeeksi lainaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06