Sytytyspuolan vaihto?

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Jaska HKI

Re: Sytytyspuolan vaihto?

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Taitaa olla trolli koko ketju,vaihdetaan ensin kaikki mahdolliset ja mahdottomat osat....ja viimeiseksi sytytyspuola.Uunotetaan koko porukkaa kerralla ja sitten hihitetään monitori ääressä :D :D :D :D :D .Miten avaan kokospullon?? :lol:
Sdelano v SSSR

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Toveri Gri., näistä trolliarvailuista ei kannata välittää, vaan kysyä epäröimätttä, kun kysyttävää on.

On täällä vastailtu trolleja epäilemättä sellaiseenkin viestiketjuun, jossa viallisen sytytysyksikön takia kone ravisti vesiletkunsa irti, ajoa jatkettiin vedettömällä koneella, kansiremppaa tehtiin, rempasta tuli susityö jne.

Ko. autoa hinattiin niin monta kertaa merkkikorjaamolle, että vakuutusyhtiökin jo ihmetteli saman auton jatkuvaa hinaamista.

Sitten lopulta - monen kehotuksen jälkeen - sytytysyksikkö vaihdettiin: homma tuli kuntoon.

Monitorin ääressä kylläkin hihiteltiin - muillakin kuin Lada-forumilla.

Kuva

SvS
Sdelano v SSSR

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mutta sanopas Sdelano se miksi sitä sytytyspuolaa ei Deltassa vaihdettu? Jos Toveri Gri. ei vaihda sitä kustannussyistä, miksi sitä merkkikorjaamo ei vaihtanut? Haluttiinko pelkästään rahastaa maksavaa asiakasta jatkuvilla ongelmilla vai eikö Delta-Auto pitänyt sitä tarpeellisena?

Joka tapauksessa eihän tästä Jaskaa missään muodossa voida syyttää, jos merkkikorjaamokaan ei pysty kerran vikaa paikallistamaan. Jaskanko se olisi itse pitänyt vaihtaa jos merkkikorjaamo ei sitä tehnyt?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Sdelano v SSSR

Terve!

Viestissäni kehotin ladaboardilainen Gri.:tä tarpeen mukaan jatkamaan teknisten kysymysten esittämistä riippumatta siitä, epäileekö joko hänen kirjoituksiaan trollauksiksi vaiko ei. Kerroin lisäksi eräästä tapauksesta, jota joku olisi saattanut erittäin hyvin epäillä trolliksi, mutta johon siitä huolimatta vastattiin. Gri.:lläkin on siten hyvät mahdollisuudet saada yhä vastauksia kysymyksiinsä, joita ainakaan minä en ole trolleiksi käsittänyt.

Mihinkään muuhun en viestissäni ottanut kantaa, enkä aio tässä arvailla esim. Deltan tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.

SvS
Sdelano v SSSR

Gri.

Viesti Kirjoittaja Gri. »

Edelleen : en ala ilmiselvän palikan kanssa kinastelemaan, mutta kerrotko mullekin silti, että missä kohtaa olen kertonut käyttäväni Ladaani merkkihuollossa tms?

Merkkihuolto on aika kaukana siitä yhden miehen ja kahden vasaran nyrkkipajasta missä minä käyn :D

Ja hei, ymmärrät sinä sitä tai et niin on päivän selvää, että kannattaa ottaa ensin selvää ( vaikka sitten tutulla korjaamolla tms ) missä kohti moottoria vanne kiristää eikä alkaa vain huvinvuoksi vaihtelemaan sytytyspuolaa jne jne jne ihan vaan vaikka varmuuden vuoksi, kuten yrität viestittää. Lopputulos= MINÄ olen oikeassa ja sinä väärässä, eli PISTE. :-D
Gri.

Mistä ihmeen trollistä täällä on siis nyt kysymys?

Minä en käytä enkä ole sanonutkaan käyttäväni Ladaa missään delta autossa, kuten en ole sanonut paljon muutakaan mitä tämän samarai täällä nyt lässyttää!

Miksi muuten " samarai " pitää vastata, kun kerran minulla on niin typeriä kysymyksiä?

Heikoilla jäillä olet jos nyt jokainen voi katsoa noita viestejä taaksepäin: Ihan ensiksi se, että minä en ole kirjoittanut sanaakaan aiemmissa viesteissäni delta-autosta enkä mistään muustakaan merkkikorjaamosta ja toiseksi se, että kyselin ihan asiallisesti vain, että missä voisi olla vika ja kerroin miten auto välillä käyttäytyy ( nykimistä jne ) Kerroin, että tuttu korjaaja sanoi että vika VOI OLLA kentien sytytyspuolassa mutta, että voi tutkia asiaa vähän tarkemmin kun vien auton sinne viikon sisällä.

Että mikä tässä nyt oli " samaraille " ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää, kysyn vain?
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tämä palikka ei tarkoittanutkaan, että sinä Gri siellä merkkihuollossa olisit käynyt. Jos olisit vähän kauemmin tällä palstalla ollut, niin tietäisit mistä on kysymys.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

[quote="Sdelano v SSSR"]Terve!

Toveri Gri., näistä trolliarvailuista ei kannata välittää, vaan kysyä epäröimätttä, kun kysyttävää on.

On täällä vastailtu trolleja epäilemättä sellaiseenkin viestiketjuun, jossa viallisen sytytysyksikön takia kone ravisti vesiletkunsa irti, ajoa jatkettiin vedettömällä koneella, kansiremppaa tehtiin, rempasta tuli susityö jne.

Ko. autoa hinattiin niin monta kertaa merkkikorjaamolle, että vakuutusyhtiökin jo ihmetteli saman auton jatkuvaa hinaamista.

Sitten lopulta - monen kehotuksen jälkeen - sytytysyksikkö vaihdettiin: homma tuli kuntoon.

Monitorin ääressä kylläkin hihiteltiin - muillakin kuin Lada-forumilla.

Kuva
Autosta tuli vedet ulos ennen sytytysyksikön hajoamista.Olisko vaan niin että kudokseton moottoripyörän sisäkumia muistuttava voidaan sanoa vesiletkuksi Venäjällä,mutta ei sivistyneessä länsimaassa.Vakuutusyhtiön ihmettelyä vaimensi se että kerroin auton että auto on Lada ja Ladan ollessa kysymyksessä (en tarkoita takavetoisia) voidaan odottaa mitä vaan.Olen kuullut niin paljon pulannut vanhojen autojen kanssa että vedettömillä koneilla en ole ajanut.Tee niitä etädiaknooseja edelleen metsään,vaikka autoinsinööri oletkin :lol:
Gri.

samarai kirjoitti:Tämä palikka ei tarkoittanutkaan, että sinä Gri siellä merkkihuollossa olisit käynyt. Jos olisit vähän kauemmin tällä palstalla ollut, niin tietäisit mistä on kysymys.

Ok, no tulkinta virhe sitten, aaaasia kunnossa :D
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Sehän on hemmetin hyvä sitten kun "tuttu korjaaja" analysoi ja selvittää vian. Ja tämän jälkeen korjaa sen.

Mitä tätä sitten enää pähkäilemään, kun kysyjä vielä heittelee jotain ihme "palikoita rattaisiin". Paljon onnea palikkatestiin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Gri.

Niin no en nyt vain alunalkaenkaan käsittänyt miksi viestini olisi jotain trollia.

TIETYSTI otan tavalla tai toisella ENSIN selvää mikä moottorissa on hätänä ennen kuin alan sitä korjauttamaan, tuttu korjaaja nyt ei siitä montaa lanttia ota!

Voihan sitä edelleenkin siis auton viedä huoltoon ja kertoa korjaajalle, että vaihda nyt vaik sit koko moottori ihan vaan varmuuden vuoksi jos vaikka olis jotain vikaa, tätä minä tarkoitin!
Gri.

Niin ja ei senpuoleen, että täältä olisi kukaan viitsinyt vastata mistä mahdollinen kuvailemani vika olisi ollut, tärkeämpää olisi ollut vain saada myydä minulle jotain osia ( mm. sytytyspuola ) jne. Miksi minä ostaisin siis sytytyspuolan sen en ole varma onko edes vika siinä? Ihan vain varmuudenvuoksiko, ei ei minä en, joku muu voi ehkä niin tehdäkin!
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mitä ihmettä siellä höpötetään???

Onkohan siellä päässä kaikki ihan kotona vai onko päässä mitään? Vai ei viitsitä vastata mistä se mahdollinen vika johtuu! Meinatteletko että etäneuvonta on helppoa? Luuletko antaneesi kaikki tarvittavat tiedot että edes voitaisi vastata? Mieti vähän!

Kyselet mitä kyselet ja jotkut kyllä täällä ovat ihan tosiaankin ovat auttaneet ja pähkänneet avuksesti noita juttuja. Sitten kehtaat Vhithuilla näille ihmisille. Voit olla varma että moni ei enää vuoksesi viitsi vaivautua mihinkään eikä juuri kustakaan kysymyksiesi suuntaan. Ja tämähän näyttää sinulle kelpaavan hyvin, koska nämä kusensakääntäjät ovat mitä lie nimiä heille keksitkin. Ihme kun et vielä huijareiksi hauku.

Todella hyvää jatkoa ja kivoja korjauksia. Onnea en toivoa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
verokarhu

Viesti Kirjoittaja verokarhu »

Aiheeseen liittyen,

itsellä on lada 112 -03 1.5 8V koneella. Muuten toimi hyvin mutta moottorin lämmettyä alkoi pätkiminen ja auto jätti tien päälle. Ei myöskään käynnistynyt ennenkuin jäähtyi. Autolla pystyi ajamaan moottoritiellä useita kymmeniä kilometrejä, mutta hiljaisessa vauhdissa moottorin lämpötila nousi liikaa ja auto sammui.

Syy: sytytyksenohjausyksikkö

Yksikön vaihdon jälkeen ongelma poistui.
Sdelano v SSSR

Terve!

Ennen lokakuuta 2003 valmistetut ATE-2 sytytysyksiköt ovat tyyppivikaisia. Ne kannattaa vaihtaa sen enempää ihmettelemättä uusiin, vaikka olisivat näennäisesti ehjiäkin.

SvS
Sdelano v SSSR

Vastaa Viestiin