Hyvin se sinne istuu tietysti ja ehdottomasti tulee paremmaksi Webrulla...Hessu85 kirjoitti:miten mahtaa istua weber dgv 2105 1200s ladaan? itsekin tätä lueskellessani alkanu kallistua weberin puoleen alkuperäsen sijaan joka tällä hetkellä on paikallaan ja josta on runko halki
Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lue viestejä alusta
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Yritin etsiä viestien joukoista mutta ei iskenyt silmään, eli sopiiko tuo weber dgv (5A) 32/36 suoraan takavetoisen imusarjaan?
21013 1500 16v Turbo rojekti
-
Pekka
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
sopiiMazak- kirjoitti:Yritin etsiä viestien joukoista mutta ei iskenyt silmään, eli sopiiko tuo weber dgv (5A) 32/36 suoraan takavetoisen imusarjaan?
-
Hessu85
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Hyvin se sinne istuu tietysti ja ehdottomasti tulee paremmaksi Webrulla...[/quote'aatee' kirjoitti:Lue viestejä alusta![]()
Hessu85 kirjoitti:miten mahtaa istua weber dgv 2105 1200s ladaan? itsekin tätä lueskellessani alkanu kallistua weberin puoleen alkuperäsen sijaan joka tällä hetkellä on paikallaan ja josta on runko halki
mulla on tossa 1200 ladassa nyt weber dgav 32/36 muunnettu käsiryypylle (ja ero alkuperäseen oli huomattava
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Saako weberistä säädettyä millään tavalla kiihdytyspumppua? Iskunpituutta muuttamalla, tai suutinta vaihtamalla?
Kiihdytyspumpun tuottoa lähtisin varmaan ite säätelemään, jos kaasua painettaessa ongelmia ilmenee. Ellei joku foorumilainen paremmin tiedä? Saattaa saada joko liikaa, tai liian vähän polttoainetta kaasua painettaessa.
Kiihdytyspumpun tuottoa lähtisin varmaan ite säätelemään, jos kaasua painettaessa ongelmia ilmenee. Ellei joku foorumilainen paremmin tiedä? Saattaa saada joko liikaa, tai liian vähän polttoainetta kaasua painettaessa.
-
hooligan
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Tuolla 1 sivulla neuvotaan, että jos nykäisee kun laitetaan kaasu pohjaan, tarvitaan isompi kakkoskurkun tyhjäkäynti suutin, itelläni tuo ainaki auttoi ku laitoin isomman tyhjäkäynti suuttimen kakkoskurkulle. 
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Löytyi joskus romulavalta tällänen Weber, joka oli kiinni muistaakseni Fordin imusarjassa. Yritin etsiä mallimerkintää mutta ei löytynyt. Ryyppy näkyis olevan ainaki manuaalikäyttönen. Elikkä osaako joku sanoa onko tämä Dgv? Sopi suoraan takavetosen imusarjaan..

Kurkkujen kyljissä, ulkopuolella, oli numerot 27 ja 28.

Kurkkujen kyljissä, ulkopuolella, oli numerot 27 ja 28.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Riippuen hieman mallista, se on DGx kaasari. 27 ja 28 ovat kurkkujen koot.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
DGAV:lta näyttää kaasari, ryyppy on vesikäyttöinen jonka käyttämä metallikierukka tuosta puuttuu. Kakkoskurkun puolella tuo kalvo on muistaakseni lisäryyppy jos meinaa sammua.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Nyt on löytyy äSSästä myös Weber pellin alta. Ensivaikutelmat ovat hyviä.
Vielä pitää pajoittaa sopiva adapteri ilmanputsaria varten.
Vielä pitää pajoittaa sopiva adapteri ilmanputsaria varten.
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Olis tuommonen weber DGV tarjolla jossa muistaakseni leimat "32 DGV E7", tuosta E7 en oo ihan varma mutta seiska ainakin oli. Kurkut 32/32 ja manuaaliryyppy. Vivustosta puuttui hieman osia, mikähän tuo nyt sitten mahtaa olla. On kyllä sen verran halpa että taidan jokatapauksessa ostaa pois.
edit: Se olikin siis 32 DGV 7A, eli jostain 1300 foortista ja sopii kiinnitykseltään ainakin ladaan. Hieman pieni taitaa olla nivaan mutta katsotaan.
edit: Se olikin siis 32 DGV 7A, eli jostain 1300 foortista ja sopii kiinnitykseltään ainakin ladaan. Hieman pieni taitaa olla nivaan mutta katsotaan.
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lada(1200L -88) ei mennytkään leimalle uudella kaasarilla(DGV). HC oli jotain 1200(max 600) ja happi 6(max 5)
Eli reilusti menee yli. Ainoa mikä tuossa häiritsee on tuo jälkihapen määrä. Voiko kaasari/venttiilien välys vaikuttaa noin paljon. Pakoputken pitäis olla tiivis....
Ja suuttimet ovat nämä:
1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190
HC:n saa varmaan seosruuvia säätämällä oikeaksi.
Eli reilusti menee yli. Ainoa mikä tuossa häiritsee on tuo jälkihapen määrä. Voiko kaasari/venttiilien välys vaikuttaa noin paljon. Pakoputken pitäis olla tiivis....
Ja suuttimet ovat nämä:
1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190
HC:n saa varmaan seosruuvia säätämällä oikeaksi.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Paljonko oli co? eli jos seos on erittäin laihalla niin silloin hc nousee, joskus nuo hc lukemat korjaantuu pelkästään seos ruuvia avaamalla. Toki ainahan voi olla se kakkos- tai kolmospytyn pakoventtiili palanut...
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
CO: 1,78(3,5 max)
HC: 1258(600 max)
CO2: 9,00
O2: 6,9(5,0 max)
Aika päin persettä siis. Ja aika rikkaalla tuo taitaa olla, Ainakin bensa haisee kovasti kun liikkeelle lähtee. Pientä mustan tupruttelua ilmenee välillä. Alhaalla meinaa tukehtua, ylhäällä vetää sitten kuin hullu
HC: 1258(600 max)
CO2: 9,00
O2: 6,9(5,0 max)
Aika päin persettä siis. Ja aika rikkaalla tuo taitaa olla, Ainakin bensa haisee kovasti kun liikkeelle lähtee. Pientä mustan tupruttelua ilmenee välillä. Alhaalla meinaa tukehtua, ylhäällä vetää sitten kuin hullu
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98