Lada 110 16v keskuslukitus pomppii
Lada 110 16v keskuslukitus pomppii
Tere!
Ois taas pikku ongelma Ladassa 110 16v -04 140000km! Pesin tuossa taannoin larppani ja annoin yön yli kuivua hallissa lämpimässä! Noh seuraavana päivänä läksin sit liikenteeseen ja huomasin, että keskulukitus meni ihan hurjaksi. Menee kiinni auki vähän aikaa ja sit taas rauhottuu vähäksi aikaa ja taas kun aukaset oven tai ikkunan yms. niin taas alkaa sama rumba. Mistä vois lähtee ehtimään vikaa??? APUA!!
Ois taas pikku ongelma Ladassa 110 16v -04 140000km! Pesin tuossa taannoin larppani ja annoin yön yli kuivua hallissa lämpimässä! Noh seuraavana päivänä läksin sit liikenteeseen ja huomasin, että keskulukitus meni ihan hurjaksi. Menee kiinni auki vähän aikaa ja sit taas rauhottuu vähäksi aikaa ja taas kun aukaset oven tai ikkunan yms. niin taas alkaa sama rumba. Mistä vois lähtee ehtimään vikaa??? APUA!!
Re: Lada 110 16v keskuslukitus pomppii
kuskin ovessa on sellainen mikro kytkin se varmaan reistailee siellä...ota ovi pahvi pois ja putsaa se mikro kytkimen pinnat.On ainakin mulla auttanut asiaan.
Itse kävin hakemassa varaosakaupasta uuden kuljettajan puoleisen (master) moottorin. Johtojen järjestyksen joutui vaihtamaan, muuten sopi paikoilleen ilman kommelluksia. Sen jälkeen keskuslukko on toiminut kuin unelma.
Mulla Lada 110:ssä taas ilmeni kolme päivää sitten seuraava vika: Ovet ei aukea, kun koetan avata kuljettajan puoleisesta lukosta ulkoapäin avaimella. Joudun menemään sisään repsikan puolelta ja avaamaan kuljettajan puoleisen oven nupista sisältäpäin tongeilla nostamalla, jolloin kaikki ovet aukeavat samalla. Vaatii vaan aika kovat voimat, kun siitä nupista nostaa sisältäpäin. Missä tässä mahtaa olla vika ja mitä sille vosii tehdä? Jotenkin jumiin se on mennyt, mutta minkä takia?
No vosii korjata, eli vaihtaa kuskin oven ohjaavan ovimoottorin kuten sen rikkoutuessa kuuluu tehdä.oope kirjoitti:Missä tässä mahtaa olla vika ja mitä sille vosii tehdä?
KSE 1995 kirjoitti:Itse kävin hakemassa varaosakaupasta uuden kuljettajan puoleisen (master) moottorin. Johtojen järjestyksen joutui vaihtamaan, muuten sopi paikoilleen ilman kommelluksia. Sen jälkeen keskuslukko on toiminut kuin unelma.
Olisin vielä varmistanut, että onhan Lada 110:ssä aina samanlainen oven moottori jokaisessa ovessa, eli eihän näissä ole mitään eroa? Tuntuisi näin loogiselta toki...
Opettelisi lukemaan...
Tarkennetaan vielä; varaosakauppa ei ollut tällä kertaa Delta-Auto, vaan paikallinen yleisvaraosakauppa.KSE 1995 kirjoitti:Itse kävin hakemassa varaosakaupasta uuden kuljettajan puoleisen (master) moottorin. Johtojen järjestyksen joutui vaihtamaan, muuten sopi paikoilleen ilman kommelluksia. Sen jälkeen keskuslukko on toiminut kuin unelma.
Ei ole, takaovissa ja apukuskin ovessa on "orjamoottorit"oope kirjoitti:onhan Lada 110:ssä aina samanlainen oven moottori jokaisessa ovessa

Kuskin ovessa on "masteri" eli siinä on ohjauksen antava katkaisia eli VIISI johtoinen. Johtojen värit vaihtelevat valmistajien mukaan mutta ovat kokeilemalla selvitettävissä.
^Niin jos siellä edes on moottoria laisinkaan, vm 04:ssa on pelkkä mikrokytkin!
On siellä kuule Jaakkima Lada 110:n 2002 mallissa moottorit, avasin oven juuri viikonloppuna. Mutta pressan kuvaan laittama moottori on mustan värinen, minulla on vihreän värinen se master-moottori, mutta väri on kai sivuseikka?
Mietin sitä, että suurinpiirtein nyt kun kuljettajan puoleinen etuovi alkoi reistailla, niin joka neljäs-viides aukaisukerta ei aukea, ja olen mennyt repsikan puolelta sisään. Tongeilla nostamalla jaksan sitten nostaa kuljetajan puoleisen ovan nupin ylös, jolloin takaovetkin aukeavat. Että voiko tässä olla jokin muu vika kuin oven moottorin vika. Kiinni laitettaessakin pitää kovaa, pari sekuntia kestävää urinaa. Ennen tällaista ei ole ollut. Että pitäisiköhän vikaa etsiä jostain muualta kuin oven moottorista?
Oven moottori ei edes ole lukon kohdalla, vaan parikymmentä senttiä alempana, että kaippa siellä lukkoon jokin tunnistaja täytyy mennä. Mikähän tuo tunnistaja lienee ja miksikähän sitä kutsutaan ja voisiko se olla viallinen, kun kuitenkin useimmiten ovi aukeaa?
Mietin sitä, että suurinpiirtein nyt kun kuljettajan puoleinen etuovi alkoi reistailla, niin joka neljäs-viides aukaisukerta ei aukea, ja olen mennyt repsikan puolelta sisään. Tongeilla nostamalla jaksan sitten nostaa kuljetajan puoleisen ovan nupin ylös, jolloin takaovetkin aukeavat. Että voiko tässä olla jokin muu vika kuin oven moottorin vika. Kiinni laitettaessakin pitää kovaa, pari sekuntia kestävää urinaa. Ennen tällaista ei ole ollut. Että pitäisiköhän vikaa etsiä jostain muualta kuin oven moottorista?
Oven moottori ei edes ole lukon kohdalla, vaan parikymmentä senttiä alempana, että kaippa siellä lukkoon jokin tunnistaja täytyy mennä. Mikähän tuo tunnistaja lienee ja miksikähän sitä kutsutaan ja voisiko se olla viallinen, kun kuitenkin useimmiten ovi aukeaa?
Mikä epäselvää?? ovimoottorin siällä on katkaisin ja siksi siihen menee viisi johtoa, moottoristaa on metalli tanko sinne lukkorunkoon ja siksi moottori on alempana. Autoja on eri värisiä kuten moottoreitakin (valmistajasta ja valmistuserästä riippuen...)pressa kirjoitti:Kuskin ovessa on "masteri" eli siinä on ohjauksen antava katkaisia eli VIISI johtoinen.
pressa kysyi, että mikä on epäselvää? No se minulle on epäselvää, että onkohan tuo moottori varmasti kaputt (onko kaputt venäjäksi rikki:))? Kun joka neljännellä kerralla keskimäärin ei aukea lukko, useimmiten siis aukeaa. Että onko lukossa jokin muu jumitila. Lukkoon menee kyllä joka kerta.pressa kirjoitti:Mikä epäselvää?? ovimoottorin siällä on katkaisin ja siksi siihen menee viisi johtoa, moottoristaa on metalli tanko sinne lukkorunkoon ja siksi moottori on alempana. Autoja on eri värisiä kuten moottoreitakin (valmistajasta ja valmistuserästä riippuen...)pressa kirjoitti:Kuskin ovessa on "masteri" eli siinä on ohjauksen antava katkaisia eli VIISI johtoinen.
Minkälainen on muuten tuo avaimen kohta, että mikä siellä tunnistaa, että kun käännän avaimesta eteenpäin, että ovi aukeaa. Voisiko siellä olla jokin rikki/vialla?
Kannattaa tarkistaa myös se keskuslukon erillinen putkisulake, voi olla hapettumaa päissä. Löytyy sieltä kuskin jalkatilasta sulakerasian alapuolelta johtonipusta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»