Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lavastettu myyntikuva http://www.nettiauto.com/lada/111/4314679
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Taitaapa kuva olla ItäNaapurista kun on Rouva myymässä "keruutuotteita" taustalla. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Luin tuon ilmoituksessa olleen linkin takana olevan matkakertomuksen, niin sen perusteella voisi sanoa, että kuva on otettu tieosuudella Novgorod-Valdai.
http://www.rantapallo.fi/revyy/veran-elama/
Näinkin voi 110:n kanssa Moskovassa tapahtua
:
http://englishrussia.com/2011/08/18/new ... s-part-39/

http://www.rantapallo.fi/revyy/veran-elama/
Näinkin voi 110:n kanssa Moskovassa tapahtua

http://englishrussia.com/2011/08/18/new ... s-part-39/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Olipas melkoinen automatkasamarai kirjoitti:Luin tuon ilmoituksessa olleen linkin takana olevan matkakertomuksen, niin sen perusteella voisi sanoa, että kuva on otettu tieosuudella Novgorod-Valdai.![]()
http://www.rantapallo.fi/revyy/veran-elama/

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tuo veljen 110 on purkanut akkua seistessä jo pitkään. Tutkittiin niin kun akun kengän laittaa kiinni niin ovien lukot hieman napsahtaa samalla. Purkaiskohan se keskuslukko? Otettiin kuitenkin nyt kokeeksi keskuslukko pois pelistä. Laturia vähän epäiltiin, mutta ei ollut vaikutusta uudella laturillakaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!
Keskuslukituksen napsahtaminen kytkettäessä akku on normaalia.
Mahdollinen keskuslukituksen vuotovirta on helppo mitata, sillä keskuslukituksella on erillinen 8 A sulake vasemmassa etujalkatilassa, suurinpiirtein jarrupolkimen kohdalla, mahdollisesti verhoilujen takana.
Sähköjärjestelmän nimellinen kokonaisvuotovirta on 11 mA (generaattorin diodien vuoto), mutta käytännössä kosteuden, lian yms. vuoksi hieman enemmän.
menestystä
SvS
Keskuslukituksen napsahtaminen kytkettäessä akku on normaalia.
Mahdollinen keskuslukituksen vuotovirta on helppo mitata, sillä keskuslukituksella on erillinen 8 A sulake vasemmassa etujalkatilassa, suurinpiirtein jarrupolkimen kohdalla, mahdollisesti verhoilujen takana.
Sähköjärjestelmän nimellinen kokonaisvuotovirta on 11 mA (generaattorin diodien vuoto), mutta käytännössä kosteuden, lian yms. vuoksi hieman enemmän.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Selvä juttu, tuo lukituksen napsahtaminen akkua kytkettäessä oli hyvä tieto, täytyy yrittää mittailla tuota vuotovirtaa. Kiitos.
Keskuslukituksen sulakkeen paikka on ollut kyllä itsellä tiedossa jo v. 2004 kovan etsimisen jälkeen
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... eskuslukko
Keskuslukituksen sulakkeen paikka on ollut kyllä itsellä tiedossa jo v. 2004 kovan etsimisen jälkeen

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... eskuslukko
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Eipä löydetty mistään silloin kuun alussa vuotovirtaa ja alettiin epäilemään akkua. Vaihdettiin uusi Varta-akku ja nyt ei enää ainakaan näinä 3viikkona ole huomattu mitään purkua. Päinvastoin starttikin pyörittää nyt paremmin. Tainnut olla se aikaisempi akku uudesta asti sökö.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Possun öljyvuodot laatikosta ja venakopasta tiivistetty.
Laatikkoon vaihdettiin samalla kertaa kaikki tiivisteet ja stefat ja venakoppaan uusittiin tiivisteliima.
Josko ensi viikolla jaksaisi käydä hakemassa uuden otteen tuohon.
Kaveri vihjaisi myös Pietarissa käydessä ohjelmoitavasta pyyhkijöiden tihkun releestä ja sellainen tuli vaihdettua. Älyttömän kätevä vehje, jonka saa ohjelmoitua pyyhkimään 1-45s välillä.
Laatikkoon vaihdettiin samalla kertaa kaikki tiivisteet ja stefat ja venakoppaan uusittiin tiivisteliima.
Josko ensi viikolla jaksaisi käydä hakemassa uuden otteen tuohon.
Kaveri vihjaisi myös Pietarissa käydessä ohjelmoitavasta pyyhkijöiden tihkun releestä ja sellainen tuli vaihdettua. Älyttömän kätevä vehje, jonka saa ohjelmoitua pyyhkimään 1-45s välillä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Farkun mittariin 88888km tänään, eli reilu 21tkm nyt takana. Ei mitään kummoisempia ongelmia koko aikana.
Tk-moottorin vaihdoin pari viikkoa sitten putsattuun yksilöön ja putsasin sen kanavat. Tämä sen takia, että kierrokset jäivät joskus roikkumaan 1300 tietämiin pysähtymisen jälkeen.
RE85:sta tarjottu ensimmäisen kerran 1½ vuotta ja noin 18tkm sitten, 95E10:lläkin yli vuosi. Viimeiset RE85 sekoitukset meni ennen näitä kovia pakkasia, vieläkään ei huolia tämänkään asian suhteen.
Tk-moottorin vaihdoin pari viikkoa sitten putsattuun yksilöön ja putsasin sen kanavat. Tämä sen takia, että kierrokset jäivät joskus roikkumaan 1300 tietämiin pysähtymisen jälkeen.
RE85:sta tarjottu ensimmäisen kerran 1½ vuotta ja noin 18tkm sitten, 95E10:lläkin yli vuosi. Viimeiset RE85 sekoitukset meni ennen näitä kovia pakkasia, vieläkään ei huolia tämänkään asian suhteen.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tervehdys.
HB 8v 03 kohta ajettu 50000km. Viime viikoilla oli ne kovat pakkaset ja hatturasiasta lohkolämmitin mennyt jossain vaiheessa pimeäksi eli sököksi, siis rikki. Ei haitannut isommasti käyntiin lähtöä, kylmin oli -35 ja käyntiin nasahti. Uutta lohkolämppäriä kannattaa ajatella vasta ensi syksynä.
Koputuksia otsalohkoon
HB 8v 03 kohta ajettu 50000km. Viime viikoilla oli ne kovat pakkaset ja hatturasiasta lohkolämmitin mennyt jossain vaiheessa pimeäksi eli sököksi, siis rikki. Ei haitannut isommasti käyntiin lähtöä, kylmin oli -35 ja käyntiin nasahti. Uutta lohkolämppäriä kannattaa ajatella vasta ensi syksynä.
Koputuksia otsalohkoon

Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tulipa eilen harrastettua vetoakselien suojakumien vaihtoa. Kolme vaihdoin uuteen, joista yksi oli revennyt nyt talvella ja muissa merkkejä hapraudesta. Vaikein hommahan tuossa oli saada vetoakselit irti vaihdelaatikosta, vaikka eihän tuokaan ehkä olisi ihan välttämätöntä ollut, mutta helpotti sitten nivelten irrotusta. Varsinkin kuskin puoleisen akselin irrotus vei aikaa ja lopulta sain sen irti lyömällä vastakkaisen akselin reijästä pienellä tuurnalla. Myös alapallonivelten pulttien saaminen takaisin jengoilleen oli hieman aikaa vaativaa, mutta muuten homma luontui ihan mallikkaasti.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Yksilö eroja, omasta en meinannut irrottaa vaihdelaatikosta mutta irtosi "itsekseen" ulkopäätä pidellessä. No kun asiaan ei ollut varautunut niin vaihdelaattikkoöljyt lattialle (eikä ollut uusia öljyjä varattu).Sepi kirjoitti:hommahan tuossa oli saada vetoakselit irti vaihdelaatikosta
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Vaihtelin 112 HB 8v ajettu 50000km vm03 jakohihnan ja laturin hihnan. Vanhassa laturinhihnassa oli alkava murtuma, mutta jakohihna melkeinkuin uusi ei olisi varmaankaan tarvinnut vielä vaihtaa. Homma ei vaikea hyvät asennusmerkit, mutta ylhäältä suoritettuna ahtaat tilat hihnapyörän irroittamiseksi ja asentamiseksi paikoilleen. Tulipahan tuo taistelluksi myös paikoilleen uuden hihnan myötä.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Moi,
Luin vanhaa Autobildin juttua vuodelta 2005 jossa oli koeajettu satakympin viimeistä varusteversiota jossa siis ohjaustehostin ja sävylasit. Siinä oli aika hauskat plussat ja miinukset autosta.
Plussat:
-ohjaustehostintuntuma
-moottorin ominaisuudet
-tanakka alusta
-mukavat etuistuimet
-jalkatilat takana
-suurehko tavaratila
Miinukset:
-verhoilun haju
-ei mukitelineitä
lisäksi vielä:
-kolmosvaihteen kytkeytyminen päälle (lue: kuski ei saanut vaihdetta päälle)
-sadeveden valuminen housuille auton katolta(lue: kuski pissasi housuihinsa)
-ajonestolaitteen toiminta (lue: ei tiennyt miten sitä käytetään)
-velton poltto-aine luukun rikkoutumisarkuus huolto-aseman harjapesukoneessa (lue: poltto-aine luukku rikottiin koeajon aikana)
Jotenkin tuntuu että ns. toimittajat ovat välillä aivan hukassa.
Luin vanhaa Autobildin juttua vuodelta 2005 jossa oli koeajettu satakympin viimeistä varusteversiota jossa siis ohjaustehostin ja sävylasit. Siinä oli aika hauskat plussat ja miinukset autosta.
Plussat:
-ohjaustehostintuntuma
-moottorin ominaisuudet
-tanakka alusta
-mukavat etuistuimet
-jalkatilat takana
-suurehko tavaratila
Miinukset:
-verhoilun haju
-ei mukitelineitä
lisäksi vielä:
-kolmosvaihteen kytkeytyminen päälle (lue: kuski ei saanut vaihdetta päälle)
-sadeveden valuminen housuille auton katolta(lue: kuski pissasi housuihinsa)
-ajonestolaitteen toiminta (lue: ei tiennyt miten sitä käytetään)
-velton poltto-aine luukun rikkoutumisarkuus huolto-aseman harjapesukoneessa (lue: poltto-aine luukku rikottiin koeajon aikana)
Jotenkin tuntuu että ns. toimittajat ovat välillä aivan hukassa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.