1300cc remmi tuli kankivikasen tilalle. Käyntikunnossa on, mutta vaikka auto on samuksissa niin kaasuläppien päälle valuu bensaa? Koho ja neulaventtiili oli ainakin molemmat ehjiä.. Daaz-ozoni kiinni.
Kokeilitko puhaltamalla että pitääkö tuo neulaventtiili? Sillä vaan kysyn kun tuli vastaan itellä uusi neulaventtiili jota ei saanu pitään vaikka kohoa paino sormella kiinni päin. Kun taas toinen venttiili pysyi kiinni pelkästään kohon omalla painolla. Tämä siis testattu että pidetty kaasarin kantta käsissä ylösalaisin ja puhallettu bensaletkun paikasta sisään.
Ja eilen sai hitsattua peräkontin pohjan kun oli koukku lähteny repeytyyn irti. Se kun tulee pelkästään tuonne peräkontin pohjaan kiinni. Tänään vaihtelin perän stefan kun johan tuota vuoden on katellu että se vuotaa. Eikä mikään ihme että vuotikin. Muistutti jo kovasti muovia se materiaali eikä kumia. Eikä ole montaa vuotta kun tuon viimeksi vaihdoin. Italialainen kumilaatuhan tunnetusti on hyvä.
Kokeilin ihan puhaltamalla ja kyllä se piti. Tänään vielä vaihtelin toisesta kaasarista muitakin osia mutta ei vaikutusta asiaan. Lorottelee vaan kurkkuihin kohokammiollisen bensaa.
Vika oli jo ennen moottorin vaihtoo, tai sinä päivänä vika ilmeni ku vanha kone hajos.
Vaihdoin puntoon takapenkin istuinosan kun vanhassa oli tupakan polttama reikä edellisen omistajan jäljiltä. Samalla kiristelin apparin penkistä yhden muovisomisteen ruuvin kun oli silminnähden löysällä.
Vetokoukun laittelin takaisin paikoilleen ja sähkötyöt uudelleen ja kunnolla. Nuo hiton rosmoliittimet pitäisi lailla kieltää kun melkein jokainen johto oli poikki. Ja aikasemmin viikolla etujarruja jumppasin kun meinasi hieman jumittaa ja samalla vaihdoin vänkärin puolellekkin etupyöränlaakerin. Ei tuokaan vielä väljä ollu mutta onpahan sekin nyt sitten vaihdettu.
Tänään katsastusmies antoi vielä ylimääräistä tehtävää kun päästöt huiteli melko korkealla. hc arvo oli siellä tuhannen pinnassa muiden arvojen ollessa hyvät. Huomenna käyttää uudelleen kun vaihdoin tulpat, virranjakajankannen ja lähetyssaarnaajan. Tulpat olikin kyllä sen näköset ettei ne oo kovin hyvää kipinää antanu kun olivat kaikki melkoisen mustia. Ne ei tunnu nuo boschilaiset tulpat tähän autoon sopivan sitten millään. Sytytyksen vielä säädin kohdilleen näillä uusilla tulpilla.
jta kirjoitti:päästöt huiteli melko korkealla. hc arvo oli siellä tuhannen pinnassa muiden arvojen ollessa hyvät...
Kuinka matala oli co? jos se on liian matala niin nousee hc, eli seosruuvia avaamalla (konttorilla kun on mittarissa) jos ei syttyosilla jo tullut arvoihin.