1200l -87 100hp vaparina.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
_zheigginen_

1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja _zheigginen_ »

Eli projektoinnin alla 5 vuotta sittein ylimaalattu nappisilmä jonka ostin serkultani aseveli-hintaan
Tarkoituksena olisi vaparina kutitella sitä 100hv rajaa. Paperi asiat sain viime viikolla kuntoon joten kilpiin menossa
Luultavasti tulossa 1300 remmikoneen venttiilikolo-männät ja 5 vaihteinen aski, koska päälaakeri rohisee
Mersun jouset hankittuna ja tarkoitus olisi hommata spaxin säädettävät iskarit kunhan kesän ensimmäinen tili saapuu

Kone puolelle tuplaa/tuplia, nokkaa, avarrusta, kannenlaskua, ehkä suurempia venoja, kevennettyä vauhtipyörää, sintteriä
ja muuten "perushuolto" konehuoneeseen.

Dellorton 45mm tuplan saisin yhden osakasan mukana, ja penkeiksi kaavailin fk:n punaisia classic penkkejä
Ovipahvit verhoilen mustalla, keltaisella ja punaisella tekonahalla.

Suunnitelma, Raita tulisi tarrakalvosta.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Corsan syyläri sähköflektillä
Kuva

Rattia
Kuva

Penkkiä
Kuva

Ovipahvia.. tuon suunitelman sijasta tasainen mustalla, salmiakki keltaisella ja raidat punaisella
Kuva
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Siitä päivänkakkarallisesta pöytäliinastahan tulis makeet ovi pahvit! :lol:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

_zheigginen_

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja _zheigginen_ »

toktornivako kirjoitti:Siitä päivänkakkarallisesta pöytäliinastahan tulis makeet ovi pahvit! :lol:
Sinultahan kysyin niitä nokkia.. olisko jotain joka passaisi tähän?

Kuva

Corsan penkkiä välivaiheeksi penkinlämmittimellä

Taitaa olla johonki toiseen malliin tuo ristikko.

Kuva

Talvivalssit.. kesäksi ostan joskus alut mutta ensin tulee levitetyt pellit

Kuva

Konehuonetta, isoko on kampiakselin mutteri?

Kuva
Viimeksi muokannut _zheigginen_, 15.4.2012 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10427
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja pressa »

38mm
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Mielenkiinnolla katson vierestä, mutta mitään en sano näihin nappistuninkeihin...
_zheigginen_

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja _zheigginen_ »

Tänään tuon talvivanteet koululle. Huulet keltaiseksi, kolot mustaksi ja pinnan kiilloitus edessä. Aluksi tosin puhalluskaapissa puhallus

Maalausta vaille valmis.. Toktornivakolta pyysin tarjouksen osakasasta...

Huulta
Kuva

Spoikkaa
Kuva

Ei tykänny wurthin lakka motipin maaleista.. meni perhana kuplimaan.. :(
_zheigginen_

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja _zheigginen_ »

Nyt tulee pakollinen tuplaposti mutta pitäis saada tietää kuinka saan kampiakselin mutteri auki. Vaihde päällä ei auennut. Pikainen tarve tiedolle koska työkalut ovat vain päivän lainassa!
Avatar
pressa
Viestit: 10427
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja pressa »

Vasaralla terävä kopautus avaimen päähän, kammen massaqn vuoksi ei ehdi pyörähtää joukossa vaan mutteri aukeaa. Toki jotkut ovat tukeneet avaimen konetilaan ja startilla pyöräyttäneet auki.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja START »

joo tai laittaa meisselin nokkapyörän ja ketjun väliin ja kahteen mieheen vääntää kolmenvartin räikällä.
kaverin ladasta käytiin nopeesti lainaamassa siivpyörä kyseisellä tyylillä kesken jääratapäivien, ei menny ku kaks hammasta poikki nokkapyörästä. onneks omistaja ei ollu paikalla näkemässä :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
jta
Viestit: 4427
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja jta »

pressa kirjoitti:Toki jotkut ovat tukeneet avaimen konetilaan ja startilla pyöräyttäneet auki.
Tätä keinoa oon käyttäny monessa autossa menestyksekkäästi jos ei paineilmaa ole ollu saatavilla sillä erotuksella että oon tukenu avaimen lattiaa vasten. Pitää vaan muistaa estää koneen käynnistyminen ja luonnollisesti vaihde pois päältä. Yleensä lähtee ensimmäisellä pyöräytyksellä jos akku on kunnossa.

Ja pakollinen disclaimeri loppuun että jokainen käyttää tuota keinoa omalla vastuulla.
_zheigginen_

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja _zheigginen_ »

Nyt on edennyt vähän hitaammin koska talliin on tullut kaksi uutta tulokasta.

Kyllä tämä harrastus rahat vie varsinkin opiskelijabudjetilla :D

Kuva

Kuva
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

2kpl melkosta kuonaa 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

'aatee' kirjoitti:2kpl melkosta kuonaa 8)
Ja jatkeessa pelkät vakuutukset sitä luokkaa että olis niillä rahoilla laittanu nappiksen melkoseen lauluun :lol:
Viimeksi muokannut Mazak-, 9.5.2012 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
naco
Lada kerhon jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 28.11.2008 4:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja naco »

_zheigginen_ kirjoitti:Ei tykänny wurthin lakka motipin maaleista.. meni perhana kuplimaan.. :(

Ohjeissahan sanotaan, että päällemaalaa heti kun edellinen kerros on kosketuskuiva tai 7vrk kuluttua..

Menin itsekin joskus samaan vipuun.. :lol:
Avatar
jta
Viestit: 4427
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 1200l -87 100hp vaparina.

Viesti Kirjoittaja jta »

Ja yhenlaisena nyrkkisääntönä että käyttää saman valmistajan aineita niin harvemmin alkaa kiehumaan. Omatkin kokemukset tätä puoltaa.
Vastaa Viestiin