1200l rakentelua ja sen sellaista.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
ZaaGeli

Re: 1200l rakentelua ja sen sellaista.

Viesti Kirjoittaja ZaaGeli »

tosiaan bensamittarin/anturin sain korjattua. nyt aloitin hitsailemaan koria leimakuntoon pikkuhiljaa.
ZaaGeli

Re: 1200l rakentelua ja sen sellaista.

Viesti Kirjoittaja ZaaGeli »

hei minkälaista kärjetöntä syttyä kannattas alkaa rakentaa tuohon 1200? 1600 oottelee asennusta. eli sellanen jonka saa helposti asennettua sit toiseen ladaan, blaa blaa.. käykö jostain suoraan vai mistä aloitan? jotai vähä halvempaa kun tuo completoksen 229€ :shock:
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2697
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 1200l rakentelua ja sen sellaista.

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Alkuperäinen Ladan oma kärjetön sytkä?
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
ZaaGeli

Re: 1200l rakentelua ja sen sellaista.

Viesti Kirjoittaja ZaaGeli »

joo eli jaakkima tuo mulle kärettömän sytkän kun kerkeää, 1600sl lada hommattu josta tulee tekniikka ja 5vlaatikko tuohon 1200. mites käykö tuosta kanttikorista kojelauta pyöreine mittareineen keskikonsoleineen nappikseen? kun tuossa ois kiekkari ja kaikki. loppukorista joutaa sitten osia jaella. eli kanttilamppu isolla kromimaskilla SL.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 1200l rakentelua ja sen sellaista.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Hyvin istuu kantikkaan koelauta muutama kiinnike pitää muistaakseni tehdä, ei oo vaikeeta :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
ZaaGeli

Re: 1200l rakentelua ja sen sellaista.

Viesti Kirjoittaja ZaaGeli »

jepjep, ladaa hitsailtu lujasti ja alkaakin olla jarrujen avausta, taka akselin etutukivarsien vaihtoa ja pakoputken vaihtoa vaille leimakuntoinen. näyttää nyt siltä että jää ajoon vielä tuo 1200 ja siihen pitäs saaha pikkuvirejä tehtyä eli oon miettiny:

-weber dgv
-peltisatsi--> 2" vaparipöntöillä

mitäs tohon kannattas muuta tehä? mahdollisimman halvalla pikkusen pirteemmäksi?
kannen kanavat ja kohdistus mielessä myös. nokan hionta tai halpa virinokka ym.
ehotelkaa, tässä ei tavoitella suuria tehoja vaan sellaisia että pääsee ripeästi rekan ohi liikenteessä jne.
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 1200l rakentelua ja sen sellaista.

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Vaihda isompi moottori. Esim 1500:n latan kone antaa vakiona jo 20pollea enemmän kuin tuo onneton pikkulohko.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200l rakentelua ja sen sellaista.

Viesti Kirjoittaja START »

1700 kone vaikka sillä webrulla.
muutamalla satasella saa montakymmentä hevosta
sit jos virtaa piisaa niin siihen nokka ja kantta siistimmäks. tosin itse en kannata minkään laista virinokkaa ilman tuplia.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 1200l rakentelua ja sen sellaista.

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Aika monet foorumilaiset ovat kehuneet auton käyttäytymistä tuon weberin asennuksen jälkeen. Jokari :n asennusohjeilla kun teet niin hyvä tulee.
Jos peltisatsin päräytät tuohon ja weberiin tietty vapaavirtaussuodattimen niin se onkii aika pitkälti siinä mitä 4-tahti moottorille pystyy tekemään ilman sen kummenpaa miettimistä. kannattaa kokeilla ensin noilla ja sitten ruveta laittamaan muuta.

onhan se 1.2 varmasti lahna, 1,5 on tuon axtecin kanssa myös aika tuubaa. eli jos konevaihtoa suunnittelet niin ilman muuta 1,7 kehiin ja nautit kesästä.

maukka ja matoset.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Vastaa Viestiin