Eurosamara vm 98. Auto käynnistyy kaasu pohjassa, ja jäähyttäjän tuuletin huutaa jatkuvasti. Auto ei käynnisty normaalisti painamatta kaasua. Vikakoodia ei ole luettu, kun lukulaite puuttuu. Olisiko kaasuläpän asentotunnistin viallinen vai missä voisi olla vika?
Sain luettua vikakoodin ja se on koodi 15 eli 15 Jäähdytinnesteen lämpötila-anturin signaalijännite alhainen (vastaa lämpötilaa alle -30 °C) yli kolmen sekunnin ajan, kun imusarjan lämpötila -13 °C tai enemmän ja moottori on käynyt vähintään minuutin. Mahdollisesti katkos virtapiirissä. Mistä mahdollista katkosta tai vikaa voisi alkaa etsimään?
Eurosamara moottorin vikavalo
Re: Eurosamara moottorin vikavalo
Lämpötunnistin tai siihen tuleva johdotus olisi sellaisia paikkoja mistä vikavyyhtiä voisi lähteä purkamaan. Saanee liikaa bensaa joka huuhtoutuu kaasu pohjassa.
Reilusti lämpötunnistimelle menevä johtovyyhti auki teippauksista.
Tämä ei ole omakohtainen kokemus, mutta mitä täältä olen lueskellut niin usein vika on löytynyt em. kohteesta.
Tuo lämpötunnistin löytynee vaihteiston päästä konetta, ihan hyvin on käsiksi päästävissä.
Reilusti lämpötunnistimelle menevä johtovyyhti auki teippauksista.
Tämä ei ole omakohtainen kokemus, mutta mitä täältä olen lueskellut niin usein vika on löytynyt em. kohteesta.
Tuo lämpötunnistin löytynee vaihteiston päästä konetta, ihan hyvin on käsiksi päästävissä.
Re: Eurosamara moottorin vikavalo
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=16941
Ja kohteena tuo 9 - jäähdytysnesteen lämpötila-anturi tuosta alimmasta kuvasta. Monasti kun johtoja seuraa noin 15cm niin vikapaikka löytyy. Korjaus tinaamalla uutta notkeaa johtoa palat väliin ja kunnollinen teippaus.
Ja kohteena tuo 9 - jäähdytysnesteen lämpötila-anturi tuosta alimmasta kuvasta. Monasti kun johtoja seuraa noin 15cm niin vikapaikka löytyy. Korjaus tinaamalla uutta notkeaa johtoa palat väliin ja kunnollinen teippaus.