2002 Samaran ohjauspyörän korkeussäätö
2002 Samaran ohjauspyörän korkeussäätö
Onnistuukohan mitenkään järkevällä vaivannäöllä otsikonmukainen toimenpide? Äidin käyttöautoksi tuli tuo Samara korkealla kojelaudalla ja ohjauspyörä on esim. Eurosamaraan verrattuna tosi alhaalla. Käsitykseni mukaan tuosta ei löydy sellaista korkeussäätöä kuin 110-sarjasta (en ole tarkemmin tutkinut, kun auto ei ole itselläni), mutta ilmeisesti jollain toimenpiteellä olisi säätöjä mahdollista tehdä, kun hieman epäilen, että on auton edellistä omistajaa varten säädetty rattia matalemmalle. Nyt siis ratti esim. peittää nopeusmittarin näkymän ja ohjauspylvään suojamuovien ja mittariston alalaidan välissä on todella suuri rako, millaista en usko normaalisti Samarassa olevan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 2002 Samaran ohjauspyörän korkeussäätö
Pura muovit ratinpylväältä. Rattiakseli on kiini neljällä ruuvilla, joskus on kiinityksen väliin laitettu prikkoja joilla ratti tippuu alemmas. Poista ylimääräiset ja kiinitä takaisin...
http://www.autoprospect.ru/vaz/2109-sam ... lkol02.jpg (alkuperäiset ruuvit ns. katkoruuveja eli niihin on pitänyt tehdä ura tai pihdeillä nylvätä irti).
http://www.autoprospect.ru/vaz/2109-sam ... lkol02.jpg (alkuperäiset ruuvit ns. katkoruuveja eli niihin on pitänyt tehdä ura tai pihdeillä nylvätä irti).