110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Avatar
pressa
Viestit: 10432
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ilmeisesti ajonesto ei anna lupaa. Kokeile rauhassa ohjelmoida se vielä, punainen pampulahan sinulla oli? Ja kaksi mustaa? Kokeile ohjelmoida käyttöön vain toinen mustista ja sitten käyntiin...
RATIKKAKUSKI

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

Kiitos Pressa

Yritän vielä huomenna. Asetin mielessäni takarajan perjantaihin. Mikäli ei siihen mennessä lähdä käymään niin kilvet lähtevät - lähimpään katsastuskonttoriin :/

Siinäpä on sitten paikalliselle "RomuHeikille" hommaa. Mikäli näin pitkälle mennään..
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

RATIKKAKUSKI kirjoitti:Kiitos kannustuksesta...

=== Pumppun releelle tulee (kummallinen) ohjausjännite 4.21 v. Relekannan ja ohjainboksille menevän harmaa/musta johdon vastus vain 0.09 ohm joten jännite ei jääne välille. Ohjaimesta ei vaan tule 12v. Pahasti alkaa tuntumaan siltä että ohjainboksi käyttää sisäisesti +5v ja sitä "vuotaa" ulos vähennettynä sisäisellä vastuksella.
Mistä se 4,21 volttia on mitattu?

Pumpun releelle pitäisi tulla akkujännite ohjainpuolen liittimeen 86 (rosa-musta) aina kun virta päällä. Releen ohjaus maadottuu moottorinohjaimen kautta. Ohjain ei siis syötä releelle virtaa, vaan maadottaa sen.

Pumppureleen liittimeen 30 (rosa) pitäisi aina tulla akkujännite.

***

Haiskahtaa yhä päärele- tai maavialta.

Kannattanee tarkastaa:

Tuleeko polttoainesuuttimien liittimen napaan E (puna-musta johdin) akkujännite, kun virta päällä?

(Päärele syöttää myös suuttimia.)

Korostan erityisesti:

Ennen kuin pääreleen virtapiiri on tutkittu, ei oikein kannata tehdä mitään muuta.

***

Tämä edellä kirjoitettu koskee sitten Bosch MP7.0H Euro3 -versiota. Muihin Bosch-malleihin soveltunee myös. GM:stä en olisi enää varma.

Olisiko mahdollista lukea auton varustelutiedot moottoritilassa olevasta valmistajan kilvestä ja kertoa ne? Silläkin tiedolla pärjäisi, että tietäisi onko autossa 16- vai 8-venttiilinen moottori, ja onko myös katalysaattorin jälkeen happitunnistin (lambda).

Tuntuu vähän hölmöltä yrittää paikantaa vikaa, kun ei edes tiedä, mistä autosta on kyse.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
RATIKKAKUSKI

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

Hei

Pikavastaus töistä;

Kone on 8 venttiilinen. Auto on mielestäni Euro 2 normin mukainen, vain 1 lambda anturi ennen katalysaattoria.

Valitan kun en heti ilmoittanut täysiä tyyppitietoja. katson ne illalla.

Kiitos avusta ! tähnastisesta
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Sdelano v SSSR kirjoitti:
Nokka-akselin asentotunnistinvika on epätodennäköinen, varsinkin kun autossasi ei ehkä edes ole sitä. (8-venttiilisessä tuskin on, 16-ventiilisessä on varmasti)
Minun ajokissani (Lada 112, 8v, vm 2006) on nokka-akselin asentotunnistin, joka on uusittu 30500 km ajon jälkeen.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
RATIKKAKUSKI

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

NO niin, tyyppikilvessä lukee

VAZ

E2*98/14*0203
XTA211100

Version P00 110


Ruiskuille tulee +12 v kun virta on kytketty virta-avaimista.


Sitten seuraa ns. tyhmä kysymys; Tov Sdelano v SSSR kysyy:

Ennen kuin pääreleen virtapiiri on tutkittu, ei oikein kannata tehdä mitään muuta.


Mistä löytyy kyseinen päärele ?!?
RATIKKAKUSKI

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

Vielä Pressalle;

Punaisen palikan heiluttelu antennin edessä, tms temput eivät ole tähän mennessä auttaneet. Ohjainyksikkö ei anna vikakoodeja ajotietokoneelle mutta se ei myöskään vastaa punaisen tai mustan palikan näyttöyrityksiin. Juu, teen niin kuin maanmainio Ladakerhon ohje sanoo. Toistoja takana yli kymmenen = ei eloa laitteessa.

Huolestuttavasti merkkiledi vilkuu 19 -20 kertaa kun laittaa sytytysvirrat päälle. Tässä kestää noin 20 sekunttia. Sitten ledi jää palamaan yhtäjaksoisesti. Ohjeissa sanotaan "Jos merkkivalokoodi vilkkuu kerran sekunnissa ja sen jälkeen sammuu, niin se merkitsee ettei ohjainlaite (ECM) ole antanut lupaa moottorin käynnistämiseen. Tämä on mahdollista silloin, jos käynnistykseneston ohjainlaitteessa on jokin vika tai huono yhteys sen ja ECM:n välillä."
RATIKKAKUSKI

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

Pientä päivitystä

Päärele löytyi, ja toimii. Käyntiin sen sijaan ei lähde.

Nyt näyttää olevan enää suunnilleen 2 mahdollisuutta: joko kokeilla toisella moottorinohjausyksiköllä tai sitten hylätä ko ajoneuvo :?: :idea: :arrow: :evil:


EDIT

moottorinohjain näyttäisi löytyvän purkuautosta;

http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29673760

kannattaakohan riskeerata 150 Eur+rahti. Mitä mieltä arvon raati on asiasta ?
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja mush »

En nyt ota kantaa tuohon vaihtoon näillä tiedoilla, mutta jos siihen päädyt niin halvemmallakin löytyy sopivia bokseja:
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=7205710

Pelkän boksin ostamalla joutuu sitten ottamaan myös kolvin käteen.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Asiaa edistämättömiä kommentteja:

En huomannut sanoa, että pääreleen toiminnan voi tarkastaa melkoisella varmuudella juuri siten, että jännitteen tulo polttoainesuuttimille varmistetaan. Päärele kun syöttää niitäkin, ja suuttimet avataan maadottamalla ne moottorinohjaimen kautta.

Jos tarkkoja ollaan, ei jännitemittaus yksinään riitä, vaan virtapiiriä pitäisi myös kuormittaa esim. ajovalopolttimolla. Se varmistaa, ettei jännite romahda, kun virtapiiriä kuormitetaan.

***

Nokka-akselin asentotunnistimesta: Tunnistin on kaikissa 16-venttiilisissä; 8-venttiilisissä vain niissä, jotka täyttävät Euro 3 -pakokaasunormin (tai tiukemman).

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Myös virtalukon pohja on omalla kohdallani (tarkemmin sanoen siskoni Lada 111 8v ja -00) tehnyt sen että kun avain käännetään start-asentoon, ei virta pysykään päällä starttauksen aikana hapettuneista virtalukon pohjan koskettimista johtuen. Tällöin käynnistyi työntämällä ihan hyvin.

Mutta kun RATIKKAKUSKIN auto hyytyi kesken matkan, tuollainen vika ei tunnu todennäköiseltä.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Kiitos valmistajan kilven tiedoista:

VAZ

E2*98/14*0203
XTA211100

Version P00 110

Niistä ilmenee mm:

Auto on Lada 111, versio 21110, koodi 00, vakiovarustelu, varustelukoodi 110, valmistus päättynyt 12/2004,

Moottorina 8-venttiilinen 21110-14 -moottori, 1,5-litrainen, monipisteruisku, Euro 2 –pakokaasunormi, moottorinohjaimen Ladanro 21110-1411020-40

Ohjain on sellainen Bosch 7.0-malli , jota laajasti käytetään Venäjällä (saatavuus hyvä).

menestystä

SvS

PS. Varaosakirja ladattavissa esim. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=20522
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
RATIKKAKUSKI

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja RATIKKAKUSKI »

Hieman haikein mielin kirjoitan tätä..

Eprom piiri vaihdettu, ei tulosta. Lada-raukka ei lähde enää käymään. Lähes päivälleen 8 vuotta se palveli, myötä ja vastoinkäymisissä. Nyt tiemme erkanevat. Aluksi kilvet irtoavat vaunusta, ja matkaavat konttorille. Myöhemmin varsinainen auto pääsee paikallisen "romuheikin" tms kyytiin, ja kenties Kuusankoski Recycling oy:n kautta maailmalle. Lusikoiksi, haarukoiksi ja ehkä myös pieneksi pätkäksi ratakiskoa.

Näin runollisesti päätän tämä säikeen tähän.

Kiitos ja kumarrus avustanne.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eihän kilpiä välttämättä tarvitse palauttaa. Helpommalla pääsee kun tekee normaalin liikennekäytöstäpoiston (Netin kautta 4e) ja jää odottelemaan romukuskia.

Kun uusi ostaja tai kierrätyssysteemi on noutoa vaille valmis niin tehdään normaalisti omistajan vaihdos joko romukerääjälle tai jollekin muulle viralliselle kierrättäjälle. He hoitavat sitten viran puolesta rekisteristöpoiston. Tai laittavat pelin uudelleen liikenteeseen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
110 kuski
Viestit: 156
Liittynyt: 25.4.2005 20:58
Paikkakunta: Rauma

Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN

Viesti Kirjoittaja 110 kuski »

Siinä jollekin kerholaiselle hyvä varaosa auto tai kenties ajoon sellaiselle joka viitsii etsiä vian mikä sitä vaivaa.
Miksi laittaa romu ukon kyytiin???
Vastaa Viestiin