Samara vai 110?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Samara vai 110?
Osaisikohan joku kertoa Ladan mallien Samara ja 110 eroista? Ihan siis ajotuntumaa, laatua, huoltotarvetta ja sen semmoista yleisempää käyttökokemusta? Olisi harkinnassa jompi kumpi, 2000-luvun alun malleja saa vähillä kilometreillä kohtuuhintaan, mutta kun ei ole kokemusta kummastakaan niin en osaa päättää. Vanhemmista malleista kyllä on paljonkin tuntumaa (1200, 2105), mutta lienevät ihan eri autoja kuitenkin.
Re: Samara vai 110?
Omat kokemukset ovat Eurosamarasta, vm 2002 Samarasta ja vm 2005 112 1,6 16v malleista.
Lyhyesti:
110-sarja hieman parempi ajettava varsinkin ohjaustehostimella varustettuna (hallintalaitteet muutenkin ainakin omassa vuosimallissa toimivat Samaraa kevyemmin), polttoaineenkulutus on pienempi korin pienemmän ilmanvastuksen vuoksi ja penkit paremmat kuin venäläisvalmisteisessa Samarassa. Kannattaa tosiaan lukea tuo keskustelu, jossa vertailleen 110-sarjaa ja Eurosamaraa keskenään.
Lyhyesti:
110-sarja hieman parempi ajettava varsinkin ohjaustehostimella varustettuna (hallintalaitteet muutenkin ainakin omassa vuosimallissa toimivat Samaraa kevyemmin), polttoaineenkulutus on pienempi korin pienemmän ilmanvastuksen vuoksi ja penkit paremmat kuin venäläisvalmisteisessa Samarassa. Kannattaa tosiaan lukea tuo keskustelu, jossa vertailleen 110-sarjaa ja Eurosamaraa keskenään.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Samara vai 110?
Samara on yli 100kg kevyempi joten bensankulutuksessa pääsee samoihin lukemiin satakympin kanssa, omalla -02 mallisella sammyllä meni aikanaan nätisti ajaen alle kuuden litran mittarivirhe huomioon otettuna. Penkit on 110:ssa paremmat, tosin alkupään malleissa turhan pehmeät. Tekniikka on käytännössä identtistä jos verrataan samanikäiseen 1.5 8v 110:aan. Toki tarjolla on 16v malleja ja 1.6 koneita. Samaraan ei ohjaustehostinta saanut, mutta ei niitä monessa 110:ssakaan Suomessa ole, -05 vielä lisävaruste, -06 oli jo vakiona. Vilkku- ja pyyhkijöiden viikset omat samat.. Korkeakojelautaiset Samarat (2000->) ovat kylmiä talviautoja, satakymppi on lämpöisempi..
Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara vai 110?
Autona 2001 110 Sedan. Omistuksessa vuodesta 2004. Kilometrejä nyt mittarissa 250 000, josta minun ajamiani 240 000km. Auto jokapäiväisessä käytössä. Auto ruosteeton ja kaikki viat mitä on tullut on saatu korjattua, myös anturit toimivat. Olen tyytyväinen autooni
, tosin Samaraa en ole omistanut
.


Re: Samara vai 110?
Minulla 2400mk:n (400€:n) Samara toimi paremmin kuin uusi 10 000€:n 110.Jos haluaa jännitystä elämään ja on paksu rahapussi niin 110:n omistaminen luo extriimiä elämään,pensaa se ei paljon syö ja vielä vähemmän kun se on narun jatkona tai korjaamolla.Käytettynähän nuo ei mitään maksa joten taloudellinen riski on pieni,mutta pari rokulipäivää töistä hinauskuluineeen niin auton hinta heti kaksinkertaistuu.Elämäni huonoin auto.
Re: Samara vai 110?
Moi,
Minä taas valitsisin ehdottomasti satakympin jo kun niitä saa halvalla. Nykyaikaisempi, paremmin varusteltu (mm. kello keskikonsolissa) ja matkustusmukavampi kuin Samara. Satakymppi lisäksi tilavampi, käsittääkseni paremmin/huolellisemmin maalattu tehtaalla kuin mitä oma Samara oli.
Niin ja hieno muotoilu satakympeissä!!
Minä taas valitsisin ehdottomasti satakympin jo kun niitä saa halvalla. Nykyaikaisempi, paremmin varusteltu (mm. kello keskikonsolissa) ja matkustusmukavampi kuin Samara. Satakymppi lisäksi tilavampi, käsittääkseni paremmin/huolellisemmin maalattu tehtaalla kuin mitä oma Samara oli.
Niin ja hieno muotoilu satakympeissä!!
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara vai 110?
itsellä nyt jo toinen 110 ja mukavasti päästellään. Edellinen 1.5 16v toimi ladaksi hienosti lukuun ottamatta delttan huoltoa jossa takuun vuoksi piti ravata vaikka itekkin ois paremmi saanu pikku häikät kuntoon. Nyt on alla 1.5 8v ja veilä ei oo muta tarttenu ku takapönttö vaihtaa ja leimalla käyttää
yhdistettyy ajoo tulee koko ajan ja alle seiskan mennään 95:lla. 16v pääs matka-ajossa alle kuuden ku kiltisti päästeli
molemmista tykkään ja oon tykänny. Samaraa en varmaankaan ottas ku Euron.


Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~