2107 110 tekniikalla (turbo)

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Onko ruiskun ohjausjärjestelmä päivitetty toimimaan turbon kanssa? Meinaan vain jotta ei tarvi turhaan maksaa oppirahoja...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

THI-900 kirjoitti:Onko ruiskun ohjausjärjestelmä päivitetty toimimaan turbon kanssa? Meinaan vain jotta ei tarvi turhaan maksaa oppirahoja...
Mitenkähän moinen "päivitys" suoritetaan? :shock:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

THI-900 kirjoitti:Onko ruiskun ohjausjärjestelmä päivitetty toimimaan turbon kanssa? Meinaan vain jotta ei tarvi turhaan maksaa oppirahoja...
Eikös oikeanlainen polttoainepaineensäädin tuollaisen hoida. Imusarjassa vallitsevan alipaineen/paineen mukaan säätää polttoainepainetta. Kun ahdin ahtaa, polttoainepaine nousee. 8)
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Hyvältä näyttää rojektisi mutta kannattaisi varmaan tehdä kerralla kuntoon, eli moottorinohjaus säädettäväksi. Megan olen itsekkin ajatellut laittaa turbolataani kun vaan on uusi moottori ynnä muut rakennettu. Tällä hetkellä mennään vielä vakiolla alakerralla ja kaasarilla.

Vaatiko mitä muutoksia kytkinkoppaan tai konehuoneeseen että 110 moottori roskineen istui sinne? Mikä kytkin ja vauhtipyörä sulla on?
21013 1500 16v Turbo rojekti
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Tosiaan unohdin mainita että komeaa jälkeä olet tehnyt. Polttoaineen paineensäätimen kun hommaa säädettävän ja imusarjan paineen huomioivan, niin eikö se jo riittäisi turbovehkeeseen 8) Ja vielä kun haluat lisää potkua, niin kantta voinee madaltaa kun lyö RE85:sta tankkiin (korkeaoktaaninen) ja suuttimet riittävän kokoiset sekä polttoainepaine tarpeeksi korkealle.

Mutta kun kuvia katsoo niin homma näyttääkin olevan hallussa! 8)
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Joo eli bensanpaineensäädin on täysin säädettävä 1 suhde yhteen eli, kun imusarjassa paine kasvaa 1bar niin bensanpainekin nousee baarin. tottakai paine vakiota suurempi heti kättelyssä. Niin vauhtis on 110 ja kytkin. kone kytkinkoppaan (yksi pultti ei käy) heittämällä paikalleen mitä nyt sitten tulipeltiä muokkaamalla saapi mahtumaan vesilinjat. Vakio ohjauksella mennään alkuun n.0.2-0.4 paineilla. Megahan on olemassa se sitte jollaiaikaa askarrella vielä :) Tämä pata siitä hyvä että, pystyy hyödyntämään ladan anturit megan kanssa, kun bochilaisia ovat. Olen sitä 85E:tä mittinyt itekkin tässä kun ilmeisesti puristukset on sen 10.5 joka olis aika passeli 85:selle, pirulliset suuttimet vaan iskee tuonne.

Mutta:) vähän takapakkia startti ei kai passaakkaan. Sain tehtyä sähkötyöt ja ajon esto vastaa yms.
Startti ei muutakun jurnuttaa, otin startin irti ja kokeilin niin ei ainakaan sen toiminnassa ole ongelmaa.

Oisko ideoita mikä startti passais??
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja START »

sulla ei varmaan osu pentaksin etäisyys, työntää yli tai jää vaille. mun muistaakseni kehä on sama noissa pyörissä, offsetti vaan eri ja pulttijako. jos menee yli, teet jonkun välipalan kopan ja tartin väliin
miten lie sun sytkä laittaa ennakkoa ahdoilla :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

START kirjoitti:sulla ei varmaan osu pentaksin etäisyys, työntää yli tai jää vaille. mun muistaakseni kehä on sama noissa pyörissä, offsetti vaan eri ja pulttijako. jos menee yli, teet jonkun välipalan kopan ja tartin väliin
miten lie sun sytkä laittaa ennakkoa ahdoilla :roll:
Olin mittaavinaan että passais mutta en sitte tiedä. Hal anturin ja nakutus anturin kanssa tuo sytkää ohajailee minun käsittääkseni.
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Täytyypä lähtee vielä kokeilemaan jospa se auttais kun korottaa starttia. Prkl ku pitää nyt tuommosen sitte ahistaa :lol:
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Ei perhana se yllä hammaskehälle!! Kyllähä jarrutta rojektia taas tämmöne :evil: oliskohan missää fiiatissa tahi lanciassa takapotkuu käypäsiä startteja jossa olis hitusen pidempi se ratas?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja START »

eipä oo tullu vastaan.
omassa oli taanoin sileekylki lootan kanssa samaa pulmaa, kun fiuden vinokoneen pyörä meni kans himpun kauaks. ei taida sulla piisata jos ottaa ne "simmi" levyt sieltä startin päästä pois..
kenties roheesti laikalla kopasta tavaraa pois?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Niin tässäpä on vieläpä se että, startin työntö kehä ottaa vauhtipyörään kiinni ja ratas ei näin ollen yltä hammaskehälle.
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

No no rokkista vähä etiäpäin, nyt starttaa, kipinää tulee ja on ajonesto :D . Enää kasata TAAS vaihteeks paketti kasaan, tarkastella et ei vuoda mitään yms ja sit tulille ja testaamaan. Pitää sitte vaikka vähä videopätkää laitella.
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

miten ratkasit startti ongelman?
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Tekemällä etuvedon startista lainatulla pentaksilla vai mikä se nyt on nimeltään. Poraamalla halkaisija kohdilleen ni avot :D
Vastaa Viestiin