2107 110 tekniikalla (turbo)
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Onko ruiskun ohjausjärjestelmä päivitetty toimimaan turbon kanssa? Meinaan vain jotta ei tarvi turhaan maksaa oppirahoja...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Mitenkähän moinen "päivitys" suoritetaan?THI-900 kirjoitti:Onko ruiskun ohjausjärjestelmä päivitetty toimimaan turbon kanssa? Meinaan vain jotta ei tarvi turhaan maksaa oppirahoja...

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Eikös oikeanlainen polttoainepaineensäädin tuollaisen hoida. Imusarjassa vallitsevan alipaineen/paineen mukaan säätää polttoainepainetta. Kun ahdin ahtaa, polttoainepaine nousee.THI-900 kirjoitti:Onko ruiskun ohjausjärjestelmä päivitetty toimimaan turbon kanssa? Meinaan vain jotta ei tarvi turhaan maksaa oppirahoja...

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Hyvältä näyttää rojektisi mutta kannattaisi varmaan tehdä kerralla kuntoon, eli moottorinohjaus säädettäväksi. Megan olen itsekkin ajatellut laittaa turbolataani kun vaan on uusi moottori ynnä muut rakennettu. Tällä hetkellä mennään vielä vakiolla alakerralla ja kaasarilla.
Vaatiko mitä muutoksia kytkinkoppaan tai konehuoneeseen että 110 moottori roskineen istui sinne? Mikä kytkin ja vauhtipyörä sulla on?
Vaatiko mitä muutoksia kytkinkoppaan tai konehuoneeseen että 110 moottori roskineen istui sinne? Mikä kytkin ja vauhtipyörä sulla on?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Tosiaan unohdin mainita että komeaa jälkeä olet tehnyt. Polttoaineen paineensäätimen kun hommaa säädettävän ja imusarjan paineen huomioivan, niin eikö se jo riittäisi turbovehkeeseen
Ja vielä kun haluat lisää potkua, niin kantta voinee madaltaa kun lyö RE85:sta tankkiin (korkeaoktaaninen) ja suuttimet riittävän kokoiset sekä polttoainepaine tarpeeksi korkealle.
Mutta kun kuvia katsoo niin homma näyttääkin olevan hallussa!

Mutta kun kuvia katsoo niin homma näyttääkin olevan hallussa!

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Joo eli bensanpaineensäädin on täysin säädettävä 1 suhde yhteen eli, kun imusarjassa paine kasvaa 1bar niin bensanpainekin nousee baarin. tottakai paine vakiota suurempi heti kättelyssä. Niin vauhtis on 110 ja kytkin. kone kytkinkoppaan (yksi pultti ei käy) heittämällä paikalleen mitä nyt sitten tulipeltiä muokkaamalla saapi mahtumaan vesilinjat. Vakio ohjauksella mennään alkuun n.0.2-0.4 paineilla. Megahan on olemassa se sitte jollaiaikaa askarrella vielä
Tämä pata siitä hyvä että, pystyy hyödyntämään ladan anturit megan kanssa, kun bochilaisia ovat. Olen sitä 85E:tä mittinyt itekkin tässä kun ilmeisesti puristukset on sen 10.5 joka olis aika passeli 85:selle, pirulliset suuttimet vaan iskee tuonne.
Mutta:) vähän takapakkia startti ei kai passaakkaan. Sain tehtyä sähkötyöt ja ajon esto vastaa yms.
Startti ei muutakun jurnuttaa, otin startin irti ja kokeilin niin ei ainakaan sen toiminnassa ole ongelmaa.
Oisko ideoita mikä startti passais??

Mutta:) vähän takapakkia startti ei kai passaakkaan. Sain tehtyä sähkötyöt ja ajon esto vastaa yms.
Startti ei muutakun jurnuttaa, otin startin irti ja kokeilin niin ei ainakaan sen toiminnassa ole ongelmaa.
Oisko ideoita mikä startti passais??
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
sulla ei varmaan osu pentaksin etäisyys, työntää yli tai jää vaille. mun muistaakseni kehä on sama noissa pyörissä, offsetti vaan eri ja pulttijako. jos menee yli, teet jonkun välipalan kopan ja tartin väliin
miten lie sun sytkä laittaa ennakkoa ahdoilla
miten lie sun sytkä laittaa ennakkoa ahdoilla

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Olin mittaavinaan että passais mutta en sitte tiedä. Hal anturin ja nakutus anturin kanssa tuo sytkää ohajailee minun käsittääkseni.START kirjoitti:sulla ei varmaan osu pentaksin etäisyys, työntää yli tai jää vaille. mun muistaakseni kehä on sama noissa pyörissä, offsetti vaan eri ja pulttijako. jos menee yli, teet jonkun välipalan kopan ja tartin väliin
miten lie sun sytkä laittaa ennakkoa ahdoilla
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Täytyypä lähtee vielä kokeilemaan jospa se auttais kun korottaa starttia. Prkl ku pitää nyt tuommosen sitte ahistaa 

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Ei perhana se yllä hammaskehälle!! Kyllähä jarrutta rojektia taas tämmöne
oliskohan missää fiiatissa tahi lanciassa takapotkuu käypäsiä startteja jossa olis hitusen pidempi se ratas?

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
eipä oo tullu vastaan.
omassa oli taanoin sileekylki lootan kanssa samaa pulmaa, kun fiuden vinokoneen pyörä meni kans himpun kauaks. ei taida sulla piisata jos ottaa ne "simmi" levyt sieltä startin päästä pois..
kenties roheesti laikalla kopasta tavaraa pois?
omassa oli taanoin sileekylki lootan kanssa samaa pulmaa, kun fiuden vinokoneen pyörä meni kans himpun kauaks. ei taida sulla piisata jos ottaa ne "simmi" levyt sieltä startin päästä pois..
kenties roheesti laikalla kopasta tavaraa pois?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Niin tässäpä on vieläpä se että, startin työntö kehä ottaa vauhtipyörään kiinni ja ratas ei näin ollen yltä hammaskehälle.
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
No no rokkista vähä etiäpäin, nyt starttaa, kipinää tulee ja on ajonesto
. Enää kasata TAAS vaihteeks paketti kasaan, tarkastella et ei vuoda mitään yms ja sit tulille ja testaamaan. Pitää sitte vaikka vähä videopätkää laitella.

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
miten ratkasit startti ongelman?
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Tekemällä etuvedon startista lainatulla pentaksilla vai mikä se nyt on nimeltään. Poraamalla halkaisija kohdilleen ni avot 
