
Kärjetön sytytys asennus
Kärjetön sytytys asennus
Morjens, mulle tulee huomenna kärjetön sytytys kuopiosta. Niin mites se asennetaan paikalleen, pitääkö olla esim 1-4 pytyt ykk. ja sit laittaa jakaja kiinni? Miten puolan johdot tulee siihen? Niin ja eikös se sytytyksen boksi pidä asentaa mahdollisimman viileään paikkaan?


Re: Kärjetön sytytys asennus
Esim. 1-mäntä YKK, molemmat venttiilit kiinni. Siis puristustahti loppunut, työtahti alkamassa. Tällöin on 4-sylinterin venttiilit vaihtamassa pakoventtiilistä imuventtiilille.
(Ei siis riitä että 1 ja 4 YKK, myös nokka-akselin pitää olla oikealla kierroksella, sen näkee juuri noista venttiileistä. Kun kampiakselia pyöräyttelee 1-sylinterin venttiilit pitää pysyä liikkumatta ja 4-pytyssä tapahtua vaihtoa. Jos näin ei ole, pyöräytä kampiakselia kierros niin nokka-akseli pyörähtää puoli kierrosta).
Tällaisessa tilanteessa pyörijä osoittamaan 1-sylinterille menevään tulpanjohtoon. Tämän jälkeen johdot 3,4,2 virranjakajan akselin pyörintäsuunnan mukaisesti. Hienosäätö sitten ajoituslampun kanssa tai miten parhaaksi näkee.
Kuinka tarkka tuo lienee puolasta, kuuluuko sen olla mallia kärjettömälle tarkoitettu.
Kyllä sytkäboksi kannattaa laittaa mahdollisimman viileään paikkaan. Ja mielellään kiinni johonkin alumiiniseen jäähdytyslevyyn.
Kytkennästä en osaa sanoa mitään, yritä hakea kaavio jostain
(Ei siis riitä että 1 ja 4 YKK, myös nokka-akselin pitää olla oikealla kierroksella, sen näkee juuri noista venttiileistä. Kun kampiakselia pyöräyttelee 1-sylinterin venttiilit pitää pysyä liikkumatta ja 4-pytyssä tapahtua vaihtoa. Jos näin ei ole, pyöräytä kampiakselia kierros niin nokka-akseli pyörähtää puoli kierrosta).
Tällaisessa tilanteessa pyörijä osoittamaan 1-sylinterille menevään tulpanjohtoon. Tämän jälkeen johdot 3,4,2 virranjakajan akselin pyörintäsuunnan mukaisesti. Hienosäätö sitten ajoituslampun kanssa tai miten parhaaksi näkee.
Kuinka tarkka tuo lienee puolasta, kuuluuko sen olla mallia kärjettömälle tarkoitettu.
Kyllä sytkäboksi kannattaa laittaa mahdollisimman viileään paikkaan. Ja mielellään kiinni johonkin alumiiniseen jäähdytyslevyyn.
Kytkennästä en osaa sanoa mitään, yritä hakea kaavio jostain

Re: Kärjetön sytytys asennus
Tuossa joku kaavio 2105. En tiedä onko oikea.


Re: Kärjetön sytytys asennus
Kiitos kaikille sytytyksen asennus oli iha helppoa kun heinänteko 

Re: Kärjetön sytytys asennus
Puolissa on eroa, koko kärjettömän tarkoitus on pystyä käyttämään korkeajännitepuolaa ilman kärkien palamisvaaraa..
Kärjellisen puola pelaa kyllä kärjettömän jakajan kanssa, muttei toisinpäin. Pyörijoissä on myös eroa, lähinnä siinä vastiksessa mikä on valettu sinne pyörijään...
Kärjellisen puola pelaa kyllä kärjettömän jakajan kanssa, muttei toisinpäin. Pyörijoissä on myös eroa, lähinnä siinä vastiksessa mikä on valettu sinne pyörijään...
Re: Kärjetön sytytys asennus
Ja nyt kun tässä on tästä järjettömästä sytytyksestä juttua niin tuota tulevaa projektia varten jo kyselisin että sopiiko tämän kärjettömän kans ihan mikä tahansa tarvike suurteho puola? Vai pitääkö alkuperäinen puola hommata kun on aika lahonnu tuo entinen.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Kärjetön sytytys asennus
Toimii tarvikepuolat. Mulla oli bilteman pienikokoinen puola järjettömän kanssa. Siis tämä. Muuten hyvä, mutta ottaa helposti ruostetta, enkä usko eliniän olevan mikään kummoinen, jos ei kunnolla suojaa tuota.jta kirjoitti:Ja nyt kun tässä on tästä järjettömästä sytytyksestä juttua niin tuota tulevaa projektia varten jo kyselisin että sopiiko tämän kärjettömän kans ihan mikä tahansa tarvike suurteho puola? Vai pitääkö alkuperäinen puola hommata kun on aika lahonnu tuo entinen.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Kärjetön sytytys asennus
Tuo puola on yllättävän hyvä. Voittaa kyllä peruspuolat mennentullen. Kokemusta löytyy. Ensin sätkyt vakiopuolalla, sitten toiset suurtehopuolalla. Ero on todella iso. Ainakin näin omassa fiatissa sekä suzukissa. Pitää laittaa ladaankin ja testata(ilman sätkyjä
)

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Kärjetön sytytys asennus
Noniin kiitokset tiedoista. Täytyykin laittaa korvan taakse tuo puola. Ja Veli Samaralla on sitten ihan kouriin tuntuvat todisteet tuon puolan tehosta. 

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Kärjetön sytytys asennus
Kyllä. Mutta onhan nuo OIKEAT(siis joku laatu merkki)tehopuolat varmaan vielä parempia. Mutta jos on matkalla biltemaan ja rahasta ei ole pulaa
(kaikista kallein yleismallinen) Niin mikä ettei 


Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Kärjetön sytytys asennus
Tuosta kouriintuntuvasta kipinästä tuli mieleen, eräs jo eläkkeellä oleva työkaverini testasi kipinän tulon yksinkertaisesti tunkemalla pikkusormensa mopon tulpanhattuun ja polkaisemalla kammesta.
Käden riuhtaisusta huomasi että tulpanhatulle asti kaikki oli kunnossa
Käden riuhtaisusta huomasi että tulpanhatulle asti kaikki oli kunnossa
