Taksi ohitti törkeästi

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Taksi ohitti törkeästi

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Sitä vaan, että oltiin Nivalla itäväylällä ja siellä on muistaakseni nopeusrajoitus 70km/h. Ajettiin jotain 75 km/h ja sitten taksi tulee taakse ja koukkaa OIKEAN kautta meidän ohitsemme, sulkuviivan ylitse ja sillä oli lasissa varmaan 110km/h. Me ei voitu vaihtaa kaistaa, kun oltiin tulossa yksikaistaiselle tielle. Törkee taksi.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Veli Aapee

Viesti Kirjoittaja Veli Aapee »

Joo. Se on täälläkin päin (tampere, viikonloppu, aamuyö) ihan tavan omaista. Kehotan olemaan provosoimatta. Ainakin täällä päin TaksiKuskit on aika VERKOTTUNEITA, eli jos "kiusaat" niitä autos kanssa, niin ne KAIKKI kiusaa sua vähän päästä... Täytyy muistaa,että ne "vaan tekee työtään"... Viikonloppuna varsinkin ne kuskaa paljon "väsyneitä" ja vi**uuntuneita ihmisiä :D ... Ei sen puoleen, Ladan ohi kyllä ajetaan törkeesti ja yleensä ylinopeutta, vaikka ei oliskaan kiire mihinkään. (Toivottavasti sillä taksilla oli kyydissä ainakin joku ulkomaankaupan kiireellinen virkamies...) :lol:
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Ajaahan ne taksimiehet välillä vähän reilummin, mutta eivät välttämättä kuitenkaan varsinaisesti syyllisty kaahaukseen. Oma vakiokuski ajelee ihan iisisti, mutta onpa hänkin saanut muutamat ylinopeussakot, tosin taajama-alueella.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Taannoin olin kavereiden kanssa baarikierroksella turuuus ja valomerkin jälkeen mentiin taksilla keskustasta Urusvuoreen... Taksikuskina oli nuori jolppi joka otti kyllä kaiken irti diisselipassatista. Jos en olisi ollut melkoisessa humalatilassa olisi varmaan ruvennut jo pelottamaan, ainakin turvavyöt oli jo kireällä :roll:
Kerran sälli ajoi risteyksestä ohi kun olisi pitänyt kääntyä mutta näppärästihän se auto käsijarrulla kääntyi kuivalla asvaltillakin :lol:
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Veli Aapee kirjoitti:... Ei sen puoleen, Ladan ohi kyllä ajetaan törkeesti ja yleensä ylinopeutta, vaikka ei oliskaan kiire mihinkään. :lol:
Tietysti, eihän Ladasta pääse ohi muuten, kuin ajamalla ylinopeutta. :D
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Mosse-Aksu kirjoitti:
Veli Aapee kirjoitti:... Ei sen puoleen, Ladan ohi kyllä ajetaan törkeesti ja yleensä ylinopeutta, vaikka ei oliskaan kiire mihinkään. :lol:
Tietysti, eihän Ladasta pääse ohi muuten, kuin ajamalla ylinopeutta. :D
Toi oli muuten helkkarin hyvä pointti. Tänään 110, farkku meinas mennä mersusta ohi. Ei sit kuitenkaan menny... :twisted: :twisted: :twisted:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Tosta tuli mieleen tapaus 70-luvun lopusta. Olin vaímoni kanssa ajelemassa Vantaalta kohti Tamperetta kolmostietä. Mosseni, vaikka olikin jo noin 15 v vanha, oli kuitenkin niin vähän ajettu, että se oli silloin auto parhaimmillaan. Aivan kuten jokainen auto on jossain vaiheessa, kun uutuuden karheus on hävinnyt, mutta kaikki on vielä hyvässä kunnossa. Hämeenlinnan moottoritie oli jo tuolloin olemassa. Saavuimme ihan hyvässä vauhdissa moottoritien alkuun, oman mittarin mukaan satasen tuntumassa. Melkein heti Turun tien risteyksen jälkeen alkoi loiva alamäki. Aloin lähestyä sellaista kulmikasta diesel-Mersua, eli kysymyksessä lienee joku 70-luvun alun malli. Auton takapenkillä olijat alkoivat selvästi huolestua lähestyvästä Mosse-vanhuksesta ja niinpä Mersun pakoputkesta alkoi tulla musta savupilvi merkkinä kiihdytyksestä. Minulla oli kuitenkin jo valmiiksi hyvä vauhti ja alamäki auttoi. Niinpä sain nostettua Mossen neulan lähellä 120 ja Mersu jäi kepeästi taakse. Moottoritien puolessa välissä oli pakko hellittää, koska vedenlämpö nousi myös korkeaksi eikä Mossen venttiilitkään olisi pitkään kestäneet talla pohjassa ajoa. Eihän ne 60-luvun autojen nopeudet ja kiihtyvyydet olleet mitään tähän päivään verrattuna. Samoin 70-luvun dieselit olivat vielä niitä laiskoja nokivasaroita.

Mä olen kyllä tämän jutun kertonut varmaan aikaisemminkin, mutta ei kai se haittaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

kertaus on opintojen äiti.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Itse olen ollut 70-luvun alussa Mossen kyydissä, jossa oli viritetty nopeusmittari. Mittarin kivuttua tappiin se pongahti takaisin nollaan ja aloitti kierroksen uudelleen. Todellinen vauhti tuskin satasesta paljoa poikkesi. :?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Pyöri vuosia sitten (enenn minun aikaa) kotopuolessa mosse jossa härnätty caprin v6 keulalla. Tietysti vakioalustalla. On varmaan vaarallisin laite jonka tiedän. Naapuri puhui kun sillä oli joskus aikoinaan v6 taunus (vapaiden nopeuksien aikaan). Oli ajellut sellaista 180 minkä tuo taunus kulki niin kyseinen mosse oli mennyt kärry perässä heittämällä ohi, oli kuulemma ollut mutkissa veikeän näköistä menoa...
Vauhdin tae - alamäki
Ladisti86

Viesti Kirjoittaja Ladisti86 »

juu Mää olen kuullut semmoisesta mk1 escortista jota oli jatkettu keulasta 12 cm että oli saatu rooverin V8 mylly soppiin mielenkiintoinen laite varmaan??!!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Pitäisihän tuo escoon mahtua kun miniinkin menee :D

http://www.geocities.com/jharkola/Viku2_fin.html
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Nivaismi
Viestit: 174
Liittynyt: 16.9.2004 12:53

Viesti Kirjoittaja Nivaismi »

Minä olen huomannut että Niva pitää aina ohittaa 30 cm päästä. Joskus mä vielä annan pusun kylkeen... :evil:
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

pörssin myydään-palstalta lainattua:
FORD ESCORT -VÄLIKOPPA, V8-moottorilla, Volvon akselistot, four-link, säädettävä kynäjousi, alusta, nopea, kats. ja rek., ko-tekniikalla, h., Turku, osasto

nettiautossa ripeähkö mosse (hieman hintava):
http://www.nettiauto.com/116495

Kiikalan Burn Out partyissahan on näkynyt myöskin tuplaturbomosse taittaen varttimailin 10.64-aikaan ellei nopeamminkin...
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

micco kirjoitti:pörssin myydään-palstalta lainattua:
FORD ESCORT -VÄLIKOPPA, V8-moottorilla, Volvon akselistot, four-link, säädettävä kynäjousi, alusta, nopea, kats. ja rek., ko-tekniikalla, h., Turku, osasto

nettiautossa ripeähkö mosse (hieman hintava):
http://www.nettiauto.com/116495

Kiikalan Burn Out partyissahan on näkynyt myöskin tuplaturbomosse taittaen varttimailin 10.64-aikaan ellei nopeamminkin...
Tuo Escort on ollut myynnissä tosi kauan eri foorumeissa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin