Terev, saattaa olla ettei oo oikealla alueella mutta en tienny mihin oikeen laittaa! Semmonen juttu että ollaan parin kaverin kanssa saatu ihan älyvapaa idea—jossa ei sinäänsä mitään uutta—ja ollaan tekemässä sellasta lada-kalenteria. Eli perus kalenteri jossa olis kuvissa malleja klassikoista uudempiin. Ihan vaan huviksi alettiin tekemään mutta kun tää proggis sai vähän tuulta alleen ni päätettiin tehä vähän isompi rojekti ja hakea pienimuotoista tuottoa, joka menis yhdelle paikkakuntalaiselle voittoa tavoittelemattomalle järjestölle. Elikkäs niin, ongelma ei oo kuvat koska niitä piisaa, vaan enemmänki se, että miten se tekijänoikeus menee? Esim tuotemerkkien kanssa, esim autojen logot jne? Riittääkö jos on kuvan ottajan ja auton omistajan suostumukset? Saattaa olla tyhmä kysymys mutten tosiaan tiiä ku eka kerta tämmöstä tehdessä!
Ja sitten toiseks miettiny että millähän sitä kannattais alkaa tekemään, siis tietokoneella. Oon pienimuotosia juttuja, esim käyntikortteja jne tehny jollain surkealla piirustusohjelmalla, esim Paintilla, mutta tähjän tarviis ehkä isomman kaliperin softaa? Photoshoppiin ei oo varaa, tämmönen on vissiin suosittu ku
Pixelmator, kellään kokemusta? Jokusen lanton oon valmis maksamaan siis kuiteski... Vai oiskohan jotain tempateja valmiina johon vois helposti lykätä vaan, mutta jotka kummiski olis muokattavissa? Ja sitten vielä, miten sen tulostaminen... Pystyyköhän sitä tehdä itse? Jos on kohtuullinen kotiprintteri, esim
tää HP Deskjet mikä itellä on. Vai pitäskö painattaa jossain.. esim nopeella googletuksella semmoseen törmäs ku
painotalo print24, oiskohan toi hyvä? Jos mahdollista ni ite tulostaminen olis kyl ihan paras ratkasu! Mut tosiaan en oikeen tiiä mitä oon tekemässä niinku näkyy

Eli kaikki neuvot ja vinkit otetaan vastaan, kiitti kaikille ja hyvää syksyä!