Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Aivan, kuitenkin monta vuotta jo Ladojen parissa ollut eikä sulakkeet tulleet mieleen. Pitää huomenna pyöritellä niitä. Tyhjäkäynnillä välillä naksuttelee latauksen merkkivaloa.
Tuli irrotettua huonosti kuuluva radio ja laitettua paikalleen isän vanha mutta hyvinkuuluva Kenwood. Löytää asemat paremmin kuin 2107:ssa oleva Pioneerin 100€ radio.
Luksusta kun nyt on digitaalinäyttö ja kahdeksan muistipaikkaa asemille.
Hohtimet osoittautui hyväksi välineeksi radioaukon suurentamiseen. Vielä pitäisi kiinnittää se kehyspelti takareunasta ettei ole pelkästään suuaukon varassa.
Tällä onkin nyt hyvä kiertää Suomea kokoontumisissa kun radio löytää asemat nopeasti. 2107:ssa tympii kun löytää vain Ylen kanavat.
Vanha olikin aika kulahtanut...
Viimeksi muokannut Flaiman, 9.4.2015 23:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hyvin se ainakin eilen näkyi.
Ladagalleriassa niitä kuitenkin on, jos sieltä jaksaa selata.
Oho, eipäs äsken näkynytkään kun olinkin jotenkin ruksinut salaiseksi tuon kansion. Nyt taas toimii odottaen seuraava sähellystä.
Jalkatilassa sivupahveissa on kiinni jotkut Philipsin kaiuttimet. Ei ole upotettu ollenkaan mutta hyvin sinne on jalat mahtunu.
Radiossa on jopa pikaliitin, ainoastaan maajohto pitää irroittaa ruuvin alta.
Muutamasta painikkeesta on valo palanut. Viisainta varmaan antaa olla näin mutta saisikohan niitä uusittua.
Onko jollain kokemusta miten polttimot yleensä on autostereoissa kiinni, tinaamalla vain jotenkin painamalla pesässä.
Flaiman kirjoitti:Hyvin se ainakin eilen näkyi.
Ladagalleriassa niitä kuitenkin on, jos sieltä jaksaa selata.
Oho, eipäs äsken näkynytkään kun olinkin jotenkin ruksinut salaiseksi tuon kansion. Nyt taas toimii odottaen seuraava sähellystä.
Jalkatilassa sivupahveissa on kiinni jotkut Philipsin kaiuttimet. Ei ole upotettu ollenkaan mutta hyvin sinne on jalat mahtunu.
Radiossa on jopa pikaliitin, ainoastaan maajohto pitää irroittaa ruuvin alta.
Muutamasta painikkeesta on valo palanut. Viisainta varmaan antaa olla näin mutta saisikohan niitä uusittua.
Onko jollain kokemusta miten polttimot yleensä on autostereoissa kiinni, tinaamalla vain jotenkin painamalla pesässä.
Ainakin itselläni on hylättynä löydetyistä stereoista, jotka on kiinni samarassa, muutama polttimo palanut tai mennyt toimimattomaksi. Löytöhetkellä tuossa ei mikään valo palanut, mutta kun vähän ajelin kuoppaisella hiekkatiellä niin muutama valo alkoi toimimaan.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Flaiman kirjoitti:Hyvin se ainakin eilen näkyi.
Ladagalleriassa niitä kuitenkin on, jos sieltä jaksaa selata.
Oho, eipäs äsken näkynytkään kun olinkin jotenkin ruksinut salaiseksi tuon kansion. Nyt taas toimii odottaen seuraava sähellystä.
Jalkatilassa sivupahveissa on kiinni jotkut Philipsin kaiuttimet. Ei ole upotettu ollenkaan mutta hyvin sinne on jalat mahtunu.
Radiossa on jopa pikaliitin, ainoastaan maajohto pitää irroittaa ruuvin alta.
Muutamasta painikkeesta on valo palanut. Viisainta varmaan antaa olla näin mutta saisikohan niitä uusittua.
Onko jollain kokemusta miten polttimot yleensä on autostereoissa kiinni, tinaamalla vain jotenkin painamalla pesässä.
Ainakin itselläni on hylättynä löydetyistä stereoista, jotka on kiinni samarassa, muutama polttimo palanut tai mennyt toimimattomaksi. Löytöhetkellä tuossa ei mikään valo palanut, mutta kun vähän ajelin kuoppaisella hiekkatiellä niin muutama valo alkoi toimimaan.
Eli ei muuta kuin kovaa ajoa.
Uusilla sulakkeilla asettui valojen seilaaminen. Nyt on sitten varalla yksi jännitteensäädin.
Täytyy ostaa jonkinlainen pakki työkaluille. nyt lojuu jalkatilassa ja peräkontin pohjalla vaikka mitä.
Flaiman kirjoitti:Hyvin se ainakin eilen näkyi.
Ladagalleriassa niitä kuitenkin on, jos sieltä jaksaa selata.
Oho, eipäs äsken näkynytkään kun olinkin jotenkin ruksinut salaiseksi tuon kansion. Nyt taas toimii odottaen seuraava sähellystä.
Jalkatilassa sivupahveissa on kiinni jotkut Philipsin kaiuttimet. Ei ole upotettu ollenkaan mutta hyvin sinne on jalat mahtunu.
Radiossa on jopa pikaliitin, ainoastaan maajohto pitää irroittaa ruuvin alta.
Muutamasta painikkeesta on valo palanut. Viisainta varmaan antaa olla näin mutta saisikohan niitä uusittua.
Onko jollain kokemusta miten polttimot yleensä on autostereoissa kiinni, tinaamalla vain jotenkin painamalla pesässä.
Ainakin itselläni on hylättynä löydetyistä stereoista, jotka on kiinni samarassa, muutama polttimo palanut tai mennyt toimimattomaksi. Löytöhetkellä tuossa ei mikään valo palanut, mutta kun vähän ajelin kuoppaisella hiekkatiellä niin muutama valo alkoi toimimaan.
Eli ei muuta kuin kovaa ajoa.
Uusilla sulakkeilla asettui valojen seilaaminen. Nyt on sitten varalla yksi jännitteensäädin.
Täytyy ostaa jonkinlainen pakki työkaluille. nyt lojuu jalkatilassa ja peräkontin pohjalla vaikka mitä.
Vastaan tähän kaksi kertaa joista tämä on ensimmäinen. Lainasin koko edellisen lainausten paska ryppään ja vastaan vain: että tinaamalla ne on kiinni eikä mikään korjaannu itsestään tai hakkaamalla.
Ilmeisesti edelliset lainaajat sitten osaa etsiä sen kohdan tuosta mihin halusin vastata tai eivät muuten ymmärtäneet (ilman lainaamista) että jatkan samaa keskustelua...
Ainakin omassa radiossani on pintaliitoskomponentteina olevia ledejä, joiden juotokset eivät näyttäneet olevan irronneet, kun sen etupaneelin joskus avasin. Silti kaikki valot eivät vain pala.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Jätetään radion valojen korjaus myöhempään eli luultavasti ei tule koskaan korjattua.
Prismasta tuli ostettua muovilaatikko johon mahtuu öljy- ja jäähdytysnestekanisterit, lisäksi mahdollisesti pieni tunkki sekä jotain työkaluja. Vielä jos orkkis työkalukassille tekisi jonkin kiinnityssysteemin laatikon kylkeen niin olisi murtovarkaan helppo viedä kaikki
Jotain liukuestekumia vaatii laatikon pohjaan nyt se seilaa ympäri konttia.
Tuli käytyä Tampereella. Piti käydä Swap Meetissä rompetorilla mutta lähtö meni niin myöhäiseksi että olisi ollut vain tunti aikaa kierrellä. Tuli sitten jäätyä Tampereen Ladamiittiin, jossa menikin niin kauan että jälleen joutui pimeässä ajelemaan kotiin.
Viimeksi muokannut Flaiman, 9.4.2015 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, kyytiin kyllä mahtuu vaikka mitä. Samaten katto on pitkä niin kattotelineetkin saa tarvittaessa etäälle.
Tein netissä liikennekäytöstäpoiston 4€, muistelisin pari vuotta sitten maksaneen enemmän.
Talven pimeille illoille Combi keksii töitä. Ajovalokatkaisiassa kosketusvikaa, parkit päällä toimii mutta ajovalot päällä ei pala mittarivalot eivätkä takavalot, katkaisijaa räpeltämällä sitten toimii jos toimii.
Ovipilareissa olevat sisävalot ei aina syty ovea avatessa eivätkä katkaisimesta.
Tässä ohjaus lyö enemmän käsille kuin mitä 2107:ssa. Vaikuttaakohan huonommat iskarit tai väljempi ohjaussimpukka.
Nyt on Combi viety talliin talvihuoltoon. Uuden valokatkaisijan vaihdoin mutta kosketushäiriö ei korjaantunutkaan, oli liittimen takaa yksi johto päässyt irti. Sainpa ainakin uuden symbolin kuluneen tilalle. Kauluksen korvakkeet meni aiemmin poikki, joten alapuolelta jäi katkaisija repsottamaan.
Tihkureleen kiinnitin sille kuuluvalle paikalle. Siellä olikin ennestään rele, jonka aiemmin testasin toimimattomaksi, kai sekin alkaisi toimimaan mikäli sitä jousta vääntäisi.
Uuden takapöntönkin hain matkahuollosta, Nyt on oikea Combimallinen, eli putken suu kääntyy vähän oikealle. Jos vaan sulamisvedet kuivuisi lattialta niin pääsisi vaihtamaan.
Bensansuodatin tuli lisättyä letkuun.
Täytyy käydä kaasupullo täyttämässä sillä pyöränkoteloa tökkiessä meni taltta läpi.
Kuskin puolella selviää helpommalla kun ei ole muutakuin roiskeläpän kiinnikkeen ympäriltä mennyt ja vähänmatkaa pyöränkaaren reunaa.
Helmat on muuten kovat mutta kromilistan kiinnikkeiden ympäriltä on ruostunut.
Flaiman kirjoitti:Helmat on muuten kovat mutta kromilistan kiinnikkeiden ympäriltä on ruostunut.
Mullakin on melkein jokainen Lada ruostunut helman muovisten listojen takia... Ilmeisesti sama ongelma on kromilistojen kanssa. Niiden listojen alle kertyy aina kaikenmaailman töhnää ja kosteus jää muhimaan ja siitä se korroosio sitten alkaa...
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Jonkinlainen kilinä kuuluu kun moottori on vielä kylmä. Ääni kuuluu enemmän pakoputkesta kuin moottorista. Ja ilmeni takapöntön vaihdon jälkeen.
Putki eikä kannakekumit hankaa mihinkään. Kovemmilla kierroksilla ääntä ei kuulu tai sitten hukkuu normaaliäänten joukkoon.
Jakoketju tuli kiristettyä ja venttiilit säädettyä, ne ei ääntä lopettaneet.