111 1,6 8v 2006 kytkin

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
samu111

111 1,6 8v 2006 kytkin

Viesti Kirjoittaja samu111 »

Hei!
Motonetin kytkinpaketti 99 e hinnallaan vaikuttaa edullisimmalta tavalta tehdä kytkinremontti, mutta sopivuus vain 2005 malliin asti, meneeköhän myös uudempiin?
Kysyy epätietoinen ladan alta.
Avatar
pressa
Viestit: 10432
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 111 1,6 8v 2006 kytkin

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mielestäni ei ole mitään eroa kytkimissä, toki asian voi tarkistaa soittamalla vaikka johonkin varaosaliikkeeseen että näyttääkö "kone" eri kytkimen 05-06 autoille. Toki autosi voi olla tehty -05 jolloin varmasti sopii (selviää valmistenumerosta) autothan yleensä tehdään paljonkin ennen kuin rekisteröidään...
samu111

Re: 111 1,6 8v 2006 kytkin

Viesti Kirjoittaja samu111 »

No niin, sade taukosi ja remontti päästiin suorittamaan "pohjolan liikenteen tallissa" suht kuivana.
Osat sopivat ja matka jatkuu taas, nyt 100000 mittarissa. Purkuun ja kytkinpaketin asennukseen meni yhdeltä äijältä 3 tuntia. Vaihteiston akselin saamiseen kytkinlevyn reikään ( levy kohdistettu kahdella hylsyllä) samalta ukolta 7 tuntia tuloksetta, äijä + insinööriopiskelija 1 h tuloksetta, äskeiset lisättynä perheen äidillä kääntämässä akselin napamutterista 5 minuuttia, ja laatikko paikalla. Pari tuntia kasaamiseen. Koeajo seuraavana sateisena aamuna oli järkytys, kun liikkeellelähdössä auto pomppi kuin jänöjussi. Onneksi vika löytyi auki jääneestä ilmansuodattimen kotelon, ja imuilmaletkun klemmarista.
Vanha levy oli kulunut niitteihin asti, luisti aina kuormalla kiihdytettäessä.
Avatar
pressa
Viestit: 10432
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 111 1,6 8v 2006 kytkin

Viesti Kirjoittaja pressa »

Hienoa että sopii ja onnistui. Se on joskus tiukkaa saada tappi reikään, joskus joutuu pitkäänkin suostuttelemaan...
virtain
Viestit: 1133
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: 111 1,6 8v 2006 kytkin

Viesti Kirjoittaja virtain »

samu111 kirjoitti:Vanha levy oli kulunut niitteihin asti, luisti aina kuormalla kiihdytettäessä.
Itse kokeilen aina niin ,että luistaako kytkin/onko vaihtokunnossa....sillai,että ykkösellä kunnon lähetys asfaltilla,ja sitten kakkoselle....Jos alkaa kakkosella luistamaan,eikä rengas lyö tyhjää...Niin auttamatta kytkin vaihtoon :? ....Mikään ei ole niin ärsyttävää,kuin että kytkin luistaa :evil:....Toki voishan sillä vielä ajaa,mutta kun ajotapa on sellainen,että ei paljon pehmeitä lähtöjä tule tehtyä :lol:
Vastaa Viestiin