Lohkolämmittimistä
Lohkolämmittimistä
Huomentapäivää!
Elikkäs ostin tuossa taannoin itselleni vuosimallin 2000 boschilaisen samaran ja nyt ensi pakkasten tultua huomasin etteihän siinä olekkaan lohkolämppäriä. Tässähän on VAZ-2111-kone eli 57kW. Toimin varaosamyyjänä ja olen katsonut ettei mikään varaosien maahantuoja tunne tuohon minun samaraan vastusta. Aiemmista keskusteluista katsoin että defan nro. 365 sopisi, mutta Kaha ilmoittaa sen sopivan vain 52kW samara formaan. Sitten etsin 52kW samaran lohkolämmitintä, niin tarjosi defa nro. 118, moottori BA3 2111. Motonet ei tarjoa vm. 2000 samaraan kuin nro. 365. Ajattelin sitten kysyä kokeneemmilta, että mikä vastus sitten loppujen lopuksi sopii VAZ-2111 moottoriin.
PS. Kaha ei tuntenut myöskään 1.5 8v 110:n vastusta.
Elikkäs ostin tuossa taannoin itselleni vuosimallin 2000 boschilaisen samaran ja nyt ensi pakkasten tultua huomasin etteihän siinä olekkaan lohkolämppäriä. Tässähän on VAZ-2111-kone eli 57kW. Toimin varaosamyyjänä ja olen katsonut ettei mikään varaosien maahantuoja tunne tuohon minun samaraan vastusta. Aiemmista keskusteluista katsoin että defan nro. 365 sopisi, mutta Kaha ilmoittaa sen sopivan vain 52kW samara formaan. Sitten etsin 52kW samaran lohkolämmitintä, niin tarjosi defa nro. 118, moottori BA3 2111. Motonet ei tarjoa vm. 2000 samaraan kuin nro. 365. Ajattelin sitten kysyä kokeneemmilta, että mikä vastus sitten loppujen lopuksi sopii VAZ-2111 moottoriin.
PS. Kaha ei tuntenut myöskään 1.5 8v 110:n vastusta.
Re: Lohkolämmittimistä
Itse itseäni lainaten:
pressa kirjoitti:Lohkolämmitin on defan nro:365 ja tolppajohdon nro: 785. Lohkolämmitin asennetaan tuohon puolatelineen alla olevan pakkaspropun tilalle. Asennusaika noin tunti.
Miksei sitten käy tuo 118 jos moottori on sama tuossa samara formassa (BA3 2111) kuin 52kW 1500i:ssä? Miten eroaa tuo VAZ-2111 ja BA3 2111? Pelkästään nimi?pressa kirjoitti:Itse itseäni lainaten:pressa kirjoitti:Lohkolämmitin on defan nro:365 ja tolppajohdon nro: 785. Lohkolämmitin asennetaan tuohon puolatelineen alla olevan pakkaspropun tilalle. Asennusaika noin tunti.
Kaiketi sekin käy (mutta itse en ole sellaista ainakaan koskaan laittanut), miksi et voi tuota 365 laitaa kun se ainakin on etuvedon lohkoon tarkoitettu? Hintahan vastuksilla on samaa luokkaa eli silläkään ei päätökseen pitäisi olla vaikutusta, saatavuus toki jälleenmyyjillä voi ajoittain vaihdella.
Aikoinaan laitoin eurosamaraan oliskohan ollut tuo 365 elementti. Siinä liitin sojottaa ettei sytytysyksikkö sovi takaisin samaan paikkaan. Sai sen laitettua kun käytti laikka, pora ja hitsauskonetta. Tossa defan asennuskuvassa on elementti jonka liitin on 90 asteen kulmassa jolloin mahtuu alle. En tiedä sen tuotenumeroa.

Tuon näköisiä ainakin minun ostamat ovat olleet?
DEFA LOHKOLÄMMITIN, 100-SRJ. 101-199 - DA411102
DEFA LOHKOLÄMMITIN, 100-SRJ. 101-199
Kuppimainen kartiolaippa
100-sarjan lämmittimiä voidaan käyttää vain moottoreissa joissa on valurautainen lohko. Lämmittimen laippa on kupinmuotoinen, mikä mahdollistaa vastuselementin sijoittamisen kupin sisään, joko kokonaan tai osittain. Lämmitintä käytetään moottoreissa, joissa on ahdas vesitila. Kartiokiinnitteinen lämmitin
________________________________________________________________________________________________________________
DEFA LOHKOLÄMMITIN, 300-SRJ. 301-399
Kiinteä tai levittyvä T-kiinnike
Lämmitin kiinnitetään joko kiinteällä tai levittyvällä T-kiinnikkeellä pakkastulpan reikään. 300-sarjaa käytetään alumiinisissa moottorilohkoissa ja ahtaissa moottoritiloissa, kun kartiokiinnitteistä lämmitintä ei voi tai mahdu asentamaan.
________________________________________________________________________________________________________________
Eli tuo tarkottaa, että nro. 118 on valurautalohkolla oleviin ja nro. 365 on alumiinilohkolla oleviin. Pitää melkein kokeilla tuota 365:sta jos kerta niitä olette asentaneet, jos on väärä niin voihan sen aina palauttaa
Ajattelin vaan varmistaa, että millasia ootte käyttäneet niin sais kerralla oikian.
Kiitokset!
DEFA LOHKOLÄMMITIN, 100-SRJ. 101-199
Kuppimainen kartiolaippa
100-sarjan lämmittimiä voidaan käyttää vain moottoreissa joissa on valurautainen lohko. Lämmittimen laippa on kupinmuotoinen, mikä mahdollistaa vastuselementin sijoittamisen kupin sisään, joko kokonaan tai osittain. Lämmitintä käytetään moottoreissa, joissa on ahdas vesitila. Kartiokiinnitteinen lämmitin
DEFA LOHKOLÄMMITIN, 300-SRJ. 301-399
Kiinteä tai levittyvä T-kiinnike
Lämmitin kiinnitetään joko kiinteällä tai levittyvällä T-kiinnikkeellä pakkastulpan reikään. 300-sarjaa käytetään alumiinisissa moottorilohkoissa ja ahtaissa moottoritiloissa, kun kartiokiinnitteistä lämmitintä ei voi tai mahdu asentamaan.
Eli tuo tarkottaa, että nro. 118 on valurautalohkolla oleviin ja nro. 365 on alumiinilohkolla oleviin. Pitää melkein kokeilla tuota 365:sta jos kerta niitä olette asentaneet, jos on väärä niin voihan sen aina palauttaa

Kiitokset!
Kyllä minä tulkitsen tuon tekstin siten että 365 on tuohon ahtaaseen paikaan sopiva. Toki ihmettelen suuresti niitä jotka kirjoittavat ettei ole vastus paikalle sopinut ilman puolapaketin kiinnityksen muutoksia? Toki kukaan heistä ei ole kertonut vastuksen numeroa?Lusiveri kirjoitti: 300-sarjaa käytetään alumiinisissa moottorilohkoissa ja ahtaissa moottoritiloissa, kun kartiokiinnitteistä lämmitintä ei voi tai mahdu asentamaan... Eli tuo tarkottaa, että nro. 118 on valurautalohkolla oleviin ja nro. 365 on alumiinilohkolla oleviin.
No osta mitä haluat ja itsellesihän sinun tarvitsee päätöksesi vain perustella...
365 on oikea vastus. Sopii puolapaketin taakse, kun asentaa liittimen yläviistoon kohti kello 1, niinkuin defan asennusohjeissa
mainitaan.
mainitaan.