Ultraäänipesurit

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Evreka

Ultraäänipesurit

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Onko täällä kukaan ultraäänipesuriin sortunut? Itse ostin motonetistä pienen masiinan kun muka "halvalla sai". No, säiliöhän on pieni niin ei sinne mitään kaasutinta kokonaisena sovi, mutta kaikkea muuta pientä, vaikka suuttimia. Ja sen takia pieni, niin tappio ei ole suuri jos ei olekaan käyttöä.

Puntofiiatin takajarrujen automaattisäätö sai toimia testikappaleena kun siinä ei säätö toiminut ja katsastus läheni. Noin viikkoa aiemmin crc 5-56:lla olin liotellut säädintä että sain sen vähän pelaaamaan samalla kun vaihdoin käsijarruvaijerit, silloin sain säädön liikkeelle. Mitään oikeaa pesuainetta ei ole, konetiskiainetta ja fairya käytin ultraäänipesurissa.

http://imgur.com/a/rpBtj
linkin takana kuvat ennen ja jälkeen pesun.

Puhdistui mukavasti sisältäkin. Mitään sellaistahan ei tapahtunut mitä ei tässä tapauksessa voisi hoitaa liuottamalla ja harjaamalla, paitsi ehkä sisäinen pesu :wink: Ja toimiiko? Kyllä toimii herkemmin kuin ennen. Kevyt öljyäminen, paperilla ylimääräisten pois pyyhintä ja paikoilleen. Mietin kyllä tuota öljyämistä kun pöly tarttuu herkemmin, mutta ajttelin että ei kai se pieni öljy haittaa.

Tämän linkin takana toyotan aac-venttiilin puhdistuksen tulos. Olin jo aiemmin liuottimella putsaillut, mutta mieltä jäi kaivelemaan sisäinen puhtaus. Tässä käytin kuumaa vettä, fairya ja pineline painepesua. Kumpaakaan en harjannut tai muutenkaan mekaanisesti putsannut, huuhtelin kuumalla vedellä ja kuivasin lämpöpuhaltimella.
Näiden kahden lisäksi olen ruohonleikkurin ja moottorisahan kaasareita putsaillut. Kyllä niistäkin likaa irtoaa ja näihin pesuri onkin hyvä kun pienet kanavat putsautuu.
Positiiviset kokemukset jäi, ja varmaan hankin isommalla säiliöllä olevan joskus.
1200L Red

Re: Ultraäänipesurit

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Vaihdan tossa omaan nappikseeni jarrusatulat uusiin.tuli vaan mieleen, että millähän ne vanhat kannattaisi pestä ennen huoltoa?Mikä aine ja kone, että tulis puhdasta?
Red Angry Bird
Evreka

Re: Ultraäänipesurit

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Sitruunahappo + kuuma vesi on varmaan tuollaisille ruosteisille isohkoille osille hyvä. 5-10% seos ja liotusta. Tai parempihan se olisi jos isoon ultraäänipesuriin saisi ne, nopeuttaisi toimintaa. Würthin metallipesua kehuvat hyväksi aineeksi pesureissa, omaa kokemusta ei ole kun en ole löytänyt sitä mistään.

Sitruunahappo maksaa ~25€ @ 5kg purkki maatalousliikkeissä.
Vastaa Viestiin