Kerhon sivuilta löytyneen tiedon varassa vaihdoin tuon tunnistimen.
Testerin (Elmoscan 9) avulla totesin ettei tehdaskuntoista anturia pysty
säätämään, liikevara ruuvien reijissä ei riittänyt.
Se kyllä kalibroituu automaattisesti. Akun miinusnavan käyttäminen irti olisi ajanut täysin saman asian. Sopeutumistiedot olisivat poistuneet muistista ja rakentuneet uusiksi uuden anturin vastusarvojen perusteella.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Tuo automaattinen säätyminen tapahtuu varmaan kun
lähtöarvo ei ole paljon pielessä.
larssi21074 kirjoitti:Kaasuläpän asentotunnistin menee paikalleen missä asennossa hyvänsä mutta pieni liikevara on ruuvien takia ja jos ei satu oikeaan asentoon, se ei ole oikeassa asennossa. Ohjainlaite osaa ottaa pienen asennon vaihtelun huomioon mutta jos on liikaa väärässä asennossa, voi aiheuttaa kierrosten heittelyä kun kierrokset tippuvat vapaasti kierroksilta joutokäynnille. Kokemuksesta tiedän että asento vaikuttaa. Joissakin yksilöissä enemmän ja joissain vähemmän.
Testerillä kun laittaa kohalleen niin toimii hyvin.
Olen saanut "larssilta" muitakin hyviä neuvoja. Tuskin hän on tässäkään väärässä!
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Eikös noissa ole sama kaasuläpän asentoanturi kuin GM-ruiskussakin? Omaani juuri vaihdoin sen anturin eikä se anturi kyllä pyöri yhtään jos ne ruuvit on löysällä. Ei niissä kiinnitysrei'issä mitään säätövaraa ole.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä