
Kokemuksia hiivatista, pööppelistä yms kurasta
Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Vekkuliin vaihdettu raitisilmasuodatin kun tuppasi menemään lasit huuruun tämmöisellä vesikelillä.. Oli tosi helpossa paikassa, vaihdossa kesti ehkä 2min
Takarenkaisiin haettu lisää ilmaa, 2.5 viikossa oli paineet laskeneet 2.5 -> 1.5 molemmissa.. nuo on ihan kaljut hkpl4:set. Edessä bridgestonen jyristimet, torstaina tulee uudet kumit alle. Joku vapaapäivä pitää mennä auton alle mönkimään, sopivasti kun kaartaa vasemmalle niin pakoputki kolisee runkoon, liekö joku kannatinkumi antautunut.

Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Takapöntön yläpuolella oli peltinen lämpöeristelevy joka ei ollut millään kiinni, vaan poiskaan ei mahtunut kolostaan, irroitin takapöntön kannakkeet ja heivasin pellin mäkeen, enää ei kolise. Mitähän virkaa moisella ylipäätään on, vararengaskaukalo kuumenee muuten liikaa?
Bensatankki on kuitenkin takapenkin alapuolella, melko kaukana tuosta eikä mitään muutakaan lämpöherkkää kyllä mieleen tule. Yhden hieman halkeilleen, mutta vielä ehjän kannatinkumin vaihdoin uuteen kun ostin niitä valmiiksi, samaten tuli laitettua kaksi kannatinkumin pidätinprikkaa jotka ovat edelliseltä omistajalta päässeet unohtumaan katin vaihdon yhteydessä.

Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Kävin tankilla, 6.07l/100km, ei lainkaan hassumpi tulos tämän kokoiselle autolle kun ei mitenkään erityisen taloudellisesti ole ajeltu.. Voipi mennä seuraava tankillinen alle kuuden kun on paremmin rullaavat kumitkin alla. Käsijarruvaijeria kiristin, säätömutteri on käsijarrukahvan juuressa, vain nahkapussi pois ja kääntää mutterista, saisi yleistyä moinen muissakin autoissa niin ei tarvitsisi auton alle mönkiä 

Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Ei ole pakoputki mikä siellä kolisee.. tallilla kävin tutkimassa mikä voisi olla vaan mikään ei ole irti taikka edes löysällä, vaan kolisee silti sopivasti vasemmalle kaartaessa.. ohjaustehostin vuotaa nesteet pihalle, kuukaudessa on pitänyt lisätä puoli litraa, tilavuus on 1,4l.. laitoin nyt motonetistä ostettua tiivistysainetta sekaan josko auttaisi sekä kiristin kaikki klemmarit, yksi olikin selvästi löysä.. Infonäyttö (pvm, kello, radiokanava) on pimeänä, keskuslukitus ei toimi avaimella eikä kaukosäätimellä, kuskin oven bassokaiutin ei toimi, vain diskantti.. kolinan tutkintaa aloittaessa nykäsin käsijarrun päälle ja käsijarruvaijeri napsahti poikki kahvan juuresta.. Osta Opel voimapesä korjaa sitä koko kesä.. tuskin tämä pihassa enää kesällä on näillä meriiteillä 

Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Kallistuksenvakaajan päiden kiinnitystangot voi aiheuttaa kolinoita. Muistaakseni on jollain kierretangon tapaisella kiinni, saattaa katketa ja silti näyttää äkkiseltään ehjältä.
Tavallista hydrauliöljyä laitettiin siskon Voyagerin tehostimeen, sopivasti turvotti tiivisteitä ja vuoto loppui
Tavallista hydrauliöljyä laitettiin siskon Voyagerin tehostimeen, sopivasti turvotti tiivisteitä ja vuoto loppui

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Juu nuo ooppelin muoviset kallistuksenvakaajan päiden kiinnikkeet on tuttuja, niitä on vaihdettu useampaan kertaan, vaan tässä olivat ehjät..äölkjhgf kirjoitti:Kallistuksenvakaajan päiden kiinnitystangot voi aiheuttaa kolinoita. Muistaakseni on jollain kierretangon tapaisella kiinni, saattaa katketa ja silti näyttää äkkiseltään ehjältä.
Tavallista hydrauliöljyä laitettiin siskon Voyagerin tehostimeen, sopivasti turvotti tiivisteitä ja vuoto loppui
Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Olisikohan jo bingo tuosta sitten sentän tullut...mikko853 kirjoitti:Osta Opel voimapesä korjaa sitä koko kesä.. tuskin tämä pihassa enää kesällä on näillä meriiteillä

Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Keskiviikkona merkki vaihtuu ja siinä on neljä kirjaintaJohnDoe kirjoitti:Olisikohan jo bingo tuosta sitten sentän tullut...mikko853 kirjoitti:Osta Opel voimapesä korjaa sitä koko kesä.. tuskin tämä pihassa enää kesällä on näillä meriiteilläJokohan seuraavaksi uskaltaisit Kalinaa kokeilla, jos tulee sopivaan hintaan tarjolle? Työkaveri tässä joku aika sitten osti Diesel-Astran 1800 eurolla, ruiskutuspumppu hajosi ja 2200 euron remontti. Tosin luulisi noita nyt jostain purkaamoltakin halvemmalla saavan, ettei uutta riistohintaista osaa tarvitsisi ostaa. Harkitsee seuraavaksi jo Ladaa, kun minun lisäkseni joku muukin suositellut, eipä ehtinytkään kuin ilmeisesti viidellä Opelilla ajaa ennen kuin harkitsee merkin vaihtoa.


Sopivan hintaista kalinaa ei ole myynnissä näkynyt.. eikä juuri muutoinkaan..
Harkitsin jo tuon -89 Samaran ottamista käyttöautoksi, mutta ei raaski

Pelkästään vekkulista en muuten saanut bingoa, mutta corsan ja vectran yhdistämällä tuli heti

Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Toivotaan, että kerhon merkkiä ostat.
Italiasta kun ei tunnetusti tule muuta hyvää kuin ruokaa ja joitain armeijatuotteita, jos Varustelekaa on uskominen.
En taida tuota omaa Kalinaakaan myydä, jos Niva tulee joskus hankittua, niin sitten pitäisi yhdestä etuvedosta raaskia luopua. Tosin olen näihin nyt niin tyytyväinen, että ei taida raaskia. Asuinpaikka on sellainen, että Nivalla olisi oikeasti muutaman kerran vuodessa oikein tarvekin, mutta hyvin on vielä pärjäilty tämä talvi ilman, ihmeen hyvä etenemiskyky näissä etuvetoisissakin.
Työkaverin Opel muuten vaihtui intialaiseen vähän ajettuun Suzuki Altoon, katsotaan, miten tuon kanssa sitten käy.

En taida tuota omaa Kalinaakaan myydä, jos Niva tulee joskus hankittua, niin sitten pitäisi yhdestä etuvedosta raaskia luopua. Tosin olen näihin nyt niin tyytyväinen, että ei taida raaskia. Asuinpaikka on sellainen, että Nivalla olisi oikeasti muutaman kerran vuodessa oikein tarvekin, mutta hyvin on vielä pärjäilty tämä talvi ilman, ihmeen hyvä etenemiskyky näissä etuvetoisissakin.
Työkaverin Opel muuten vaihtui intialaiseen vähän ajettuun Suzuki Altoon, katsotaan, miten tuon kanssa sitten käy.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kokemuksia -95 pööppelistä

Siinäpä ois uus menopeli. Tuli muuten Kouvolaan Seinäjoen Deltasta ja sain vieläpä hyvää palvelua

Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Millä moottorilla? 1.2 8v? 

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Sepä se, teho/paino suhde silti parempi kuin Vectrassa
Tänään asensin tuohon sisätilanpistokkeen niin saa laseja sulateltua.. Aamulla oli vielä kiva raapia kolmen kympin pakkasissa laseja
Samaten viimasuoja tuli laitettua kun eihän nämä italiaanot mitään talviautoja ole.


Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Just tuollaisella uudehkolla 1.2 8V Puntolla ajelin taannoin ja kuunapäivänä en ole laiskemmalla autolla ajanut.Jopa 1200S tuntuu tykiltä siihen verrattuna (paitsi se sininen, se oli jo omaa luokkaansa)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Kolme 1200 Ladaa on ollut ja on tämä sentään niitä pirteämpi, ei toki mikään tykki kuitenkaan
Mutta kyllä 1300 Samarassa on enemmän kierrosherkkyyttä. Laiskempia ovat olleet myös 1.0 Micra K10 55hv sekä tuo alkukesästä marraskuuhun ollut 1.6 8v Eco Astra 71hv jossa ecoa oli helvatan pitkät välitykset.. myös tuo edellinen -03 1.2 8v Punto oli laiskempi.
Mutta kyyti on sentään hiljaista ja ajotietokonekin näyttää keskikulutukseksi 5.7l/100km.. mihinkäs tässä kiire olis
Tuon -03 Punton kanssa huomasin että kun ottaa ilmanputsarin imuletkun pois, piristyy meno jonkin verran, tuo kun on putsarin päässä kolmisen tuumaa paksua letkua, mutta toinen pää on kuristettu tuumaseksi
Voisi testata tässäkin samaa.

Mutta kyyti on sentään hiljaista ja ajotietokonekin näyttää keskikulutukseksi 5.7l/100km.. mihinkäs tässä kiire olis


Viimeksi muokannut mikko853, 19.1.2013 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia -95 pööppelistä
Noh...eikhän Puntokin tapansa näytä... 
