LADA 110 ilman käynnistysnappula.

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
mr_svan

LADA 110 ilman käynnistysnappula.

Viesti Kirjoittaja mr_svan »

Terve.
Sain Lada 110 viime viikko mutta se käynnistysestonappula on hukassa, siis kaikki nappulat ovat poissa.
Auto on -99 ja ajettu 50 000km eka omistajalta siis auto on huippukunnossa ja sen takia aika mielenkiintoinen.
Kysymys on seuraava: Millä lailla mä saan toi auto käyntiin vai meneekö se purkaamoon?

yst. terv.,
Simon
pressa

Re: LADA 110 ilman käynnistysnappula.

Viesti Kirjoittaja pressa »

mr_svan

Siis mä tilaan vain toi piirin ja vaihdan sitä ja sitten auto lähtee käyntiin ilman nappula?! :)
pressa

Kyllä ja ellei niin sitten siltaat (eli tinaat yhteen) nuo ajonestoboksille menevät johdot.
Kuva
äölkjhgf

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

pressa kirjoitti:Kyllä ja ellei niin sitten siltaat (eli tinaat yhteen) nuo ajonestoboksille menevät johdot.
Kuva
Jos tuon siltaamisen tekee, täytyykö pistoke jättää irti ajonestoboksista? Vai onko tällä mitään merkitystä? Riittääkö pelkkä siltaaminen vai onko piiri vaihdettava jokatapauksessa?

Jos piirin vaihtoon alkaa, kannattaa ottaa huomioon se että piirin mitat on 4mm*5mm. Eli täytyy olla tarkkakätinen tinaaja että onnistuu.
mr_svan

Riittääkö että mä sillan nuo kaapelit yhteen vai onko se lastukin vaihdettavaa? :shock:
äölkjhgf

mr_svan kirjoitti:Riittääkö että mä sillan nuo kaapelit yhteen vai onko se lastukin vaihdettavaa? :shock:
Minä olen ymmärtänyt että lastu täytyy vaihtaa, ja jos ei sittenkään toimi täytyy nuo piuhat yhdistää.
Olen kahteen boxiin vaihtanut kyseisen piirin, ja on toiminut ilman johtojen liittämistä.
pressa

Voihan sitä kokeilla pelkät johdot yhdistää, liitin sitten takaisin paikoilleen.
mr_svan

melkoinen helpotus jo. Vaihtoehto olis viedä ladan hinausautolla seinäjokeen ja vaihta käynnistysestojärjestelmän. :)
Missäpäin autossa se boxi on? Voiko se olla vaarallista yhdistää ne johtot yhteen ennenkuin se lastu on vaihdettu?
pressa

Boksi löytyy keskikonsolista radion korkeudelta. Eli apukuskin jalkatilasta konsolin muovi irti ja sitten katse ylöspäin. Sieltä näet boksin jossa on tuo liitin alaspäin. Liitin irti, johdot yhteen ja kokeilet...
äölkjhgf

Boxi sijaitsee keskikonsolissa, radion alla. Siihen pääsee käsiksi irroittamalla apukuskin puolelta 3:lla ristikantaruuvilla kiinni olevan muovisuojan. Itse boksi on kiinni 2:lla 10mm:n kannalla olevalla kuusiomutterilla. Muttereita ei tarvi kokonaan irroittaa, löysätä vain ja boksi irtoaa sivuttaisliikkeellä. Tietenkin ensin täytyy irroittaa pistoke moottorinohjausboksista.

Viestiä muokattu, eli ajoneston boksi on pressan mainitsemassa paikassa ja moottorinohjainboksi alempana. Jos piirin vaihtoon joutuu, piiri sijaitsee tosiaan moottorinhjainboksin sisällä.
mr_svan

Ahaa, se on moottoriohjausboxin sisällä se vaihdettava lastu on ja se ylempänä oleva käynnistysestoboxin johdot joka ovat sillatava. :? :)
Monta kysymyksiä ;)
äölkjhgf

Juuri näin 8)
äölkjhgf

Minä epäilen ettei se pelkästään ajoneston boksin piuhoja yhdistämällä käynnisty (olisi liian helppoa)
, en kylläkään ole 100% varma.

98% varma olen siitä että se käynnistyy kun moottorinohjainyksikköön vaihtaa sen piirin 8)

Jos omat tinaustaidot epäilyttää, kannattaa piirin vaihto antaa elektroniikka-alan ammattilaiselle.

On se sen verran pieni komponentti 8)
mr_svan

kiitoksia paljon. Lastu on jo tilattu, katsotaan jos ehdin saada sitä kotiin ennen vl.
Näillä mennään. :)
Vastaa Viestiin