Pavlovits kirjoitti:Tänään näin sellaisen nokkamallisen Transitin. Eipä ole ihan äskettäin tullut sellaista vastaan.
Siis tämä korimalli:
Harvoin niitä tosiaan enää liikenteessä näkee. Kuulemma Maltalla niitä näkee vieläkin usein liikenteessä.
Tuo "tasainen nokka" on bensakoneella, sellaista 2L koneella bussia ajoin aikoinaan paljon armeijassa. Dieselkoneisen erottaa siitä "possunokasta". Sellaisia oli itsellä joskus useampia, ensin Perkins 4/99 ja 4.108 koneella ja pari York 2,4 koneella.
Dieselin possunokka
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Enpä edes tiennyt noista nokkien eroista, takaviistosta vain näin. Varmaankin diisseli, niitähän oli enemmän. Tuossa keulassa on sama juttu kuin aikanaan Zephyreissä, niissä nelosen ja kuutosen erotti vain maskin mallista.
Pavlovits kirjoitti:Tänään näin sellaisen nokkamallisen Transitin. Eipä ole ihan äskettäin tullut sellaista vastaan.
Siis tämä korimalli:
Harvoin niitä tosiaan enää liikenteessä näkee. Kuulemma Maltalla niitä näkee vieläkin usein liikenteessä.
Tuo "tasainen nokka" on bensakoneella, sellaista 2L koneella bussia ajoin aikoinaan paljon armeijassa. Dieselkoneisen erottaa siitä "possunokasta". Sellaisia oli itsellä joskus useampia, ensin Perkins 4/99 ja 4.108 koneella ja pari York 2,4 koneella.
Dieselin possunokka
Faijalla oli moinen 25 vuotta, diäseli. Ja väljyyttään/vanhuuttaan joutu olee lohkarissa kesälläkin, kun aurinko meni pilveen, niin ei enää lähtenyt käyntiin... Ihan mahdoton... Ja talvella jäi kiinni alamäkeenkin, painojakauma onneton... Ajoin korttini sillä, vielä muinoin "sai" opetuslupia (nykyään tolkuttoman kallis/vaivalloinen). Hieman lipsui aiheesta...
Kukas tämä Viialan Ladasankari oikein on? Ilmoittaudu, mikäli pyörit foorumeilla. Monesti olen sinua katsellut, ja viimeksi eilen nostin kättä. Oletkos mobiliaan tulossa?
Pavlovits kirjoitti:Tänään näin sellaisen nokkamallisen Transitin. Eipä ole ihan äskettäin tullut sellaista vastaan.
Siis tämä korimalli:
Harvoin niitä tosiaan enää liikenteessä näkee. Kuulemma Maltalla niitä näkee vieläkin usein liikenteessä.
Tuo "tasainen nokka" on bensakoneella, sellaista 2L koneella bussia ajoin aikoinaan paljon armeijassa. Dieselkoneisen erottaa siitä "possunokasta". Sellaisia oli itsellä joskus useampia, ensin Perkins 4/99 ja 4.108 koneella ja pari York 2,4 koneella.
Dieselin possunokka
Dieselin erilainen keula johtui muistaakseni moottorin fyysisestä koosa. Ei siis olisi mahtunut samaan tilaan bensakoneen kanssa. Maltalla näkyi kuusi vuotta sitten vielä runsaasti vanhoja britti-autoja. Sellaisen isokoneisen 60-lukuisen Zephyrinkin näin ja yhden jopa 50-lukuisen. Hilmanneja sa Sumppeja oli paljon.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Juuri niin, bensakoneet (1,7/2,0) oli V-mallisia ja näin lyhyempiä. Tuo ensimmäinen dieselmalli (Perkins) tuli ainakin oman käsityksen mukaan markkinoille vasta v.1969 vaikka bensamalli oli tuotannossa jo v.1965. Sellainen -69 dieselmalli oli myös ensimmäinen Transittini ja sen vanhempaa dieselmallia en ole nähnyt. Seuraavassa korimallissa molemmissa oli jo sama nokka.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Armeijassa 86-87 Mikkelissä tuli ajettua transuja ja uatseja ja katseja.
Vanhemmat yks hehku transut paskoja lähtemään käyntiin talvella. Tvh,lla kun eteen lakanan heitti
Kyllä niissä vanhoissa Yorkin 2,4 koneissa oli hehkut myös kannessa joka pytylle sen imusarjassa olleen liekkihehkun lisäksi. En itsekään kyllä sitä tiennyt aikoinaan, että ne löytyy sieltä ja asia selvisi vasta liian myöhään kun purin myöhemmin sellaista osiksi. Ne ovat niin piilossa siellä imusarjan alla, että näkee vasta sen imusarjan irrottamalla. Nyt jälkeenpäin voi sanoa, että jos olisi tiennyt niiden olemassaolon, olisi varmaan tullut ne uusittua, olivat kuulemma olleet vielä tyyppivika. Etukammiodiesel on muutenkin huonompi käynnistymään ja varsinkin jos hehkut on pimeänä.
PS: Ja vielä tarkemmin ne hehkutulpat tuli näköjään v. 1978 alkaen, aikaisemmissa oli vain imusarjahehku.
York-diesel tuotiin markkinoille tammikuussa 1972, ja se palveli vuonna 1978 lisättyjä hehkutulppia lukuun
ottamatta lähes muuttumattomana aina vuoteen 1984 asti, jolloin tilalle astui uusi 2,5-litrainen
suoraruiskutusmoottori. Siihen mennessä Dagenhamin tehtailla oli valmistettu yli 625 000 York-moottoria.
t tulppu kirjoitti:Armeijassa 86-87 Mikkelissä tuli ajettua transuja ja uatseja ja katseja.
Vanhemmat yks hehku transut paskoja lähtemään käyntiin talvella. Tvh,lla kun eteen lakanan heitti
niin ei lähtenyt käyntiin kesälläkään
kesällä pitää varoa pudottamasta ransun lähelle valkosta nenäliinaa, luulee pian että on talvi eikä lähde käyntiin.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Tornio-Kemi motarilla tänään mahdollisesti hiihtolomareissulla oleva Eurosamara paineli ohituskaistalla menemään suksiboksit katollaan Kemin suuntaan. Ohi meni minustakin vaikka karvan yli satasta ajelin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Mennessäni 2.3.2013 Iisalmen tapaamis ajoihin Siilinjärveltä päin, ajeli Samara vuos mallista tai kuutiotilavuudesta ei havaintoa.. Aattelin että smoppi ajossa, hänellä on tummempi.. Kaks asiaa ladassa ihmetytti..takavalojen kirkas pistemäinen valo ja auton käryttömyys ei polta öljyä.. No ei ollut Samara matkalla Iisalmee, kääntyi aikaisemmin pois..komia karvareuhka kuskilla...
Maanantaisin ja torstaisin kello 18-19 Kuopiossa sauvvakävelyllä joka viikko pari takaveto ladaa.. Linjalla kelloniemi-Männistö.
Tänään Kuopio keskusta Talbot horizon kunto siisti vaalean sininen.. Ja Toyota dx kunto siisti tumma sininen.... Autot vieressä vanhainkodin jokohan omistajat uutta asuntoa kattomassa.. Liian hyviä ulkosäilytykseen. Kiva nähdä välillä välimallin autoja.