Haastatteluun vannoutunut Lada-ihminen Jyväskylästä?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Pia

Haastatteluun vannoutunut Lada-ihminen Jyväskylästä?

Viesti Kirjoittaja Pia »

Moikka kaikki,

olen tekemässä Lada-aiheista juttua Keskisuomalaisen Kaupunkilainen -liitteeseen. Haluaisin haastatella juttuun miestä/naista, joka olisi ajellut Ladalla vuosia ja voisi kertoilla kokemuksiaan siitä, millainen auto Lada erityisesti talviaikaan on.

Ps. Auton täytyy olla sellainen vanha kunnon Lada ja valmiina kuvaan!

Ota ihmeessä mahdollisimman pian yhteyttä, jos tuntomerkit osuivat sinuun!
Voitaisiin tavata joko lauantaina 23.3. tai sunnuntaina 24.3.

Terkuin
Pia Vainikka
pia.c.vainikka@gmail.com
044 250 4105
ff8728

Re: Haastatteluun vannoutunut Lada-ihminen Jyväskylästä?

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Miten asia on edennyt?
warre 353w sedan,
Pia

Viesti Kirjoittaja Pia »

Tänään haastattelemaan kahta korpilahtelaista haastattelemaan!
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Minua käytiin haastattelemassa tänään. Jälleen kerran herätin ihmetystä autoharrastuksillani :lol: :lol:
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Zapsky
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Hyvä hyvä, Ladaritari oli juuri oikea henkilö haastatteluun! Onnitteluni molemmille, haastateltavalle sekä haastattelijalle :lol:
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Zapsky kirjoitti:Hyvä hyvä, Ladaritari oli juuri oikea henkilö haastatteluun! Onnitteluni molemmille, haastateltavalle sekä haastattelijalle :lol:
Joo on minulle aika moni sanonut että olen kuulemma hieman erilainen nuori... :lol: Mutta ei se mitään, ei haittaa minua yhtään, kai minä sitten olen... :lol: Onhan noita Ladoja jo muutama päässyt pihaan kertymään, eiköhän noista jonkunlaisen jutun saa aikaiseksi 8)
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Laabani

Viesti Kirjoittaja Laabani »

Voisiko joku, joko haastateltava tai haastattelija laittaa linkin sitten julkaistuun juttuun, jos se joskus olisi netistä tavattavissa?
Anaconda

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Toivotaan että olisi saatu jotain uutta kokoon, ettei juttu ainakaan pelkästään ole taas sitä perinteistä..

Muka "hauskana" ja ehdottomasti itäautoharrastuksen piiriin kuuluvana juttuna koppalakki päässä ja sirppi&vasara konepellillä (välttämättä tajuamatta edes mitä nämä symbolisoivat) joku selventää kuinka lähtee käyntiin vaikka veivillä -50ºC:ssä, T-paitasilleen voi riisuutua pari minuuttia startin jälkeen, varaosia ei juuri tarvita koska kaikki korjaantuu rautalangalla. Kas kun kukaan ei ole mennyt esim. Hitleriksi pukeutuneena vaikka Audi, BMW, VW tai MB-miitteihin. Kannattaisi varmaan joskus kokeilla ja katsoa mitä tapahtuu. :lol:

Tällainen kuvahan ihmisillä on näiden juttujen perusteella, eikä ihme. Sitä itseäänhän ne on aina melkein aina olleet. Jonkin aikaa sitten tultiin kysymään että koskas koppalakki päähän ja Ladalla töihin, ei jum*lauta..
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi on vähän valitettavaa, että usein noi lehdet haluavat tehdä juuri tuollaisia juttuja, tapahtumissa lehdistö ryntää ensimmäisenä sinne missä on eniten koppalakkeja ja suuren isänmaallisen sodan mitalleja, mitä eniten räävitty lada, niin se käydään kuvaamassa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä lehti kirjoittaa just sitä mitä haastateltava suustaan suoltaa, toki toimittajan omat aatteet ja mielipiteet voivat asiaa vääristää. Mutta jos haastateltava on sitä mieltä että piippalakkiin pukeutuminen ja sirpit ja vasarat on kivoja, niin ei siinä sitten mitään.
Näitä juttuja kun sitten lukee sellainen keskivertokansalainen, tuntee hän joko suurta myötähäpeää, huvittuneisuutta tai jopa molempia yhtäaikaa. Tälläinen on just varsinkin autokerhon kohdalla sitä parasta mainosta. Kukaan ei taatusti koe yhteenkuuluvuutta tälläiseen ja pitää asiaa pelkkänä vitsinä.

En oo muuten nähnyt noissa saksalaismerkkien miiteissä koskaan esim. SS-rekvisiittaa tai muuta mukahauskaa skeidaa niinkuin nimeltämainitsemattoman kerhon tapahtumissa joka ikinen kerta. Ja olen sentään muutamassa itse ollut mukana. Mistä se kertoo?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Smoppi

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Minä ainakin olen ihan oikeasti vasemmistolainen.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Millä tavoin politiikka liittyy vuonna 2013 autoharrastukseen? Nämä kaksi olisi syytä pitää mahdollisimman kaukana toisistaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Smoppi

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Lada on halpa auto jonka joka ikisen vian pystyy korjaamaan. On ympäristöystävällistä, että auton pystyy aina korjaamaan eikä sitä tarvitse pikkuvikojen takia paalata ja kuluttaa luontoa valmistamalla uutta autoa. Ladalla ajaminen myös ärsyttää porvareita suunnattomasti.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Anaconda kirjoitti:Toivotaan että olisi saatu jotain uutta kokoon, ettei juttu ainakaan pelkästään ole taas sitä perinteistä..
Lakit, rautalangat ja pakkaskäynnistyvyys oli minullakin ensimmäisenä mielessä, kun tuon aloituksen luin.

Lada-"harrastus" on vähän samanlaista kuin jenkkiauto-harrastus. Autoille ei tehdä muuta kuin korkeintaan ihan pakollinen. - Mielellään ei sitäkään. Pestä tai vahata, ei koskaan. On toki poikkeuksia, mutta tässäkin 99% pilaa muiden maineen.
Smoppi kirjoitti:Lada on halpa auto jonka joka ikisen vian pystyy korjaamaan.
Juu, tekniikkaosion yleisin lause on, että "täytyy tutkia joskus (never)".

Oikeita autoharrastajia on todella vähän Ladojen ympärillä touhuamassa. Tälläkin foorumilla heitä näkynyt, yksi tai kaksi? Se se ongelma kai on, miksi Lada-harrastus yhdistetään rautalankavirityksiin ja pakkaskäynnistyvyyteen, kun ei ole oikeita harrastajia? Oikeat autoharrastajat pitävät autonsa piuhassa, niin ei tarvitse tehdä numeroa autonsa kylmäkäynnistyvyydestä.
paavon
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja paavon »

Musta tuntuu että smoppia taitaa eniten itseään ärsyttää toi Ladalla ajelu. Kun on jatkuvasti niin hankala ja hermoja raastavaa tuolla liikenteessä. Onkohan se Lada nyt sulle ihan varmasti paras merkki, kun tuntuu olevan aina Ladan vika että muut käyttäytyy liikenteessä todella törkeästi. Kannattaisikohan ehkä harkita toista merkkiä?
Onko koskaan tullu mieleen että voiskohan se olla kenties kuskista kiinni? Se ei kyllä merkkiä katso.

On jotenkin todella hankala kuvitella miksi porvaria ärsyttäisi se itsessään että joku ajaa jollain vanhalla Ladan rohjolla? Eiks sen reaktion luulis olevan nimenomaan se naureskelu ja pilkkaus. Tuskin siinä nyt kateudeusta ainakaan on kyse...

Minä aattelin joskus vuosia sitten nappista ostaessani että ois ees hirveen v*ttuilumäärän saanu osakseni tutuilta ja tuntemattomilta, ja näitä pakko ohittaa paikassa kun paikassa tapauksia ja puskurissa roikkujoita. Ois vissiin pitäny Samara ostaa :lol:
Paavo & Lada 1200L
Vastaa Viestiin