Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Mikä on poijjaat vikakoodi 0137 kun aamulla startatutti pitkään kun.. Mielestäni ajonesto vinkasi erilailla kun normaalisti.. E1-0327 oli ensin ja sille numerolle löyty teksti ..matala taso sytytys.. Nyt normaalisti toiminut vehe... Että jos joku tuntee 0137 niin olisin kiinnostunut tietämään sen... 013 kossun numero ja 313 Aku ankan.
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Kannattaa varmaan nämä ladainfon sivut tulostaa vaikka itselleen hansikaslokeroon...
http://www.ladakerho.fi/info/muut/euro3koodit1.pdf
http://www.ladakerho.fi/info/muut/euro3koodit2.pdf
http://www.ladakerho.fi/info/muut/euro3koodit1.pdf
http://www.ladakerho.fi/info/muut/euro3koodit2.pdf
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Kiitoksia paljon .puhelimeen tallennettu. Kuhan väriä tulostimessa pitää tulostaa hanskalokeroon omat versiot... Mutta kumpaa tekstiä uskoa.. Siis BK-10 mukana tullutta numerointia vai tätä uutta...sama numero 0327 bk. Matala taso sytytys ja uusi testi lappu tais olla että Nakutustunnistin. Alhainen signaali. Sama se kone pelaa. Mutta ihmetyttää.
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Pienia eroja lapuissa...ilmeisesti happitunnistin ja lambda anturi sama eri nimet vaan. 15 erovaisuutta lapuissa mutta aika hyvin muuten pitavat yhta..
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Poijjaat miten teilla kun ajelee ja tekee moottorijarrutuksen niin nayttaako bk10 0.0 kulutusta ...... minulla ei ,nayttaa 1,6-2,2 l tunnissa. eli noin sama kuin tyhjakaynnilla lampimana. horajaako mun mittari vai onko nain. tanaankin kokeilin monia eri vaihteita..... eika mene nollaan..vaikka voissa paistais.
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Minulla on yleensä näytössä l/100km ja kovemmasta nopeudesta moottorilla jarruttaen pääsee 0,6l näyttämään. Koskaan ei mene minun omassa nollaan. Voi olla että nuo alkupään bossit ei katkaise syöttöä. Itsekin kokeilin vaihtaa kaasuläpän asentotunnistimen toiseen kun ajattelin ettei tunnista nollakohtaa (vaihdoin sitten koeajon jälkeen vanhan takaisin kun ei ollut muutosta, tämän kokeilun siis tein joskus 2005 vuonna).
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Tarvihtiko kaliproida kun laitoit litraa tunnissa naytolle...itse en ole kokeillut etta mita nayttaa pitemmassa ajossa. mulla vahan lukihairioo niin tuo luetun ymmartaminen lapusta on vahan niin ja nain. pitais varmaan vahan panostaa lapun lukemiseen. niin kuin nytkin litraa 100 km.
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Omassa ei ole ollut tarvetta kalibrointiin. Kone on näyttänyt samaa lukemaa mitä tankkaamallakin on ollut. Sama kalibrointi on vaikka olisi näytössä litraa/tunti tai litraa/100km.
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
hyva tietaa. kiitoksia.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Terve!
Noin kylmiltään veikkaisin, että BK:t laskevat polttoaineen kulutuksen ilmamassa-anturin tiedon perusteella olettaen ilmakertoimeksi (ns. lambda, λ) yksi.
Mitään suoraa tietoa polttoainevirtaamasta ei BK saane mistään.
Moottorijarrutuksessa moottori tietysti imee ilmaa ja ilmamassa-anturi "näyttää" jotakin, joten BK:kin ilmoittaa, että polttoainetta kuluu, vaikka syöttö olisikin nolla.
***
Samalla tavoin BK antaa virheellisen pa-kulutustiedon, kun järjestelmässä on kylmäkäynti- tai täyskaasurikastus päällä.
menestystä
SvS
Noin kylmiltään veikkaisin, että BK:t laskevat polttoaineen kulutuksen ilmamassa-anturin tiedon perusteella olettaen ilmakertoimeksi (ns. lambda, λ) yksi.
Mitään suoraa tietoa polttoainevirtaamasta ei BK saane mistään.
Moottorijarrutuksessa moottori tietysti imee ilmaa ja ilmamassa-anturi "näyttää" jotakin, joten BK:kin ilmoittaa, että polttoainetta kuluu, vaikka syöttö olisikin nolla.
***
Samalla tavoin BK antaa virheellisen pa-kulutustiedon, kun järjestelmässä on kylmäkäynti- tai täyskaasurikastus päällä.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Voi hyvinkin olla niin. Mulla näyttää 18.1 l tunnissa vaikka ajoi kuumalla tai kylmällä moottorilla. Ja mittari on ulkolämpötilaa näyttänyt 32astetta koko ajan. Takuuseen oisi voinut mittarin vaihtaa.. Mutta en kokenut tarvetta kun tärkeimmät toiminnat pelaavat. Eli vika nollaus ja volttimittari.. Tänä talvena viaksi on tullut näytön valon häviäminen..välähtää joskus käynistäessä..
Ostin tänään Nivaan obd2 mittarin ja vaihteisto öljyn 110,, Uusi mittari näytti molemmissa autoissa virheitä nolla... Testattiin kalliinpaakin mittaria 140 ois jäänyt hinnaksi...oes ollu hieno ja monipuolinen mutten raskinut ostaa...tekstit suoraan suomenkieliset.. Tässä jonka ostin vain englanti josta vähän ymmärrän. Että jos kuopion samara.110sarjan miehet ja nivailijat. Jos tarvetta tutkia vikoja mutta ei ole kerholta tullut mitt Ostettua.. Niin voidaan ensiapua Antaa... Ei tartte sen takia delttaan mennä....en aijo luopua BK-10 se hyvä on ja samaraan tais olla Bk-16. Nivaan kun kerholta en ole mittaria huomannut olevan...
Voisiko sitten BK-10aina näyttää väärin jos se lukee vain ilmamäärän mittarista ilman kulun....... Sehän olisi litraa ilmaa tunnissa..... En tiedä.
Ostin tänään Nivaan obd2 mittarin ja vaihteisto öljyn 110,, Uusi mittari näytti molemmissa autoissa virheitä nolla... Testattiin kalliinpaakin mittaria 140 ois jäänyt hinnaksi...oes ollu hieno ja monipuolinen mutten raskinut ostaa...tekstit suoraan suomenkieliset.. Tässä jonka ostin vain englanti josta vähän ymmärrän. Että jos kuopion samara.110sarjan miehet ja nivailijat. Jos tarvetta tutkia vikoja mutta ei ole kerholta tullut mitt Ostettua.. Niin voidaan ensiapua Antaa... Ei tartte sen takia delttaan mennä....en aijo luopua BK-10 se hyvä on ja samaraan tais olla Bk-16. Nivaan kun kerholta en ole mittaria huomannut olevan...
Voisiko sitten BK-10aina näyttää väärin jos se lukee vain ilmamäärän mittarista ilman kulun....... Sehän olisi litraa ilmaa tunnissa..... En tiedä.
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
En tiedä mistä tuo BK kulutustiedon tekee mutta ainakin omassani joskus olen tuota /tunti kulutusta seurannut ja kylmällä autolla näyttää jotain 1,7 litraa ja lämpöisellä tyhjäkäynti kulutus noin 1 litra/tunti. Syytä en tiedä ja ainakin (silloin alkuaikoina kun oikein seurasin kulutusta) niin tankkaukset ja BK näytteli hyvin samoja tietoja.
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Voihan se laskea sen polttoaineen kulutuksen myös suuttimien aukioloajasta, jos tiedetään minkä verran suuttimista virtaa bensaa aikayksikköä kohden sillä 5 barin paineella joka bensaputkessa on.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Terve!
Pari kommenttia:
Jos BK laskisi kulutuksen suuttimien aukioloajoista, olisi kulutus moottorijarrutuksessa nolla, paitsi kovin alhaisella moottorin pyörimisnopeudella, jolloin syöttö taas päällä.
Kylmän moottorin suurempi tyhjäkäyntikulutus aiheutunee parista seikasta:
- moottorin ja vaihteiston kitkahäviöt suuremmat kylmänä (öljyn lämpötila)
- tyhjäkäyntinopeus alkuun suurempi
- kylmä generaattori tuottaa korkeamman jännitteen ja akku (jos ei ihan "jäässä") ottaa käynnistyksen jälkeen virtaa => generaattori syö polttoaineella tuotettua akselitehoa
Polttoaineen kulutus voidaan laskea (jollain tarkkuudella) ilman kulutuksesta. BK toiminee niin.
menestystä
SvS
Pari kommenttia:
Jos BK laskisi kulutuksen suuttimien aukioloajoista, olisi kulutus moottorijarrutuksessa nolla, paitsi kovin alhaisella moottorin pyörimisnopeudella, jolloin syöttö taas päällä.
Kylmän moottorin suurempi tyhjäkäyntikulutus aiheutunee parista seikasta:
- moottorin ja vaihteiston kitkahäviöt suuremmat kylmänä (öljyn lämpötila)
- tyhjäkäyntinopeus alkuun suurempi
- kylmä generaattori tuottaa korkeamman jännitteen ja akku (jos ei ihan "jäässä") ottaa käynnistyksen jälkeen virtaa => generaattori syö polttoaineella tuotettua akselitehoa
Polttoaineen kulutus voidaan laskea (jollain tarkkuudella) ilman kulutuksesta. BK toiminee niin.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...
Moottori jarrutuksessahan on ilmaläpät kiinni kun kaasu poljinta ei paina niin.luulis ilman kulkevan vain tyhjäkäynti venttiilin kautta....en tiedä kun en ole purkanut systeemiä.mutta se varmaan jos tarpeeksi pitkään jos moottorijarrulla ajelee niin puhdasta ilmaa tulee pakoputkesta kun pensiiniä ei virtaa systeemiin ollenkaan.. Pitäis varmaan sammuttaa virrat koneesta ja kuunnella minkälaista ääntä pitää sytkätön moottori...varmaan erilainen ääni kuin kun pelkkää ilmaa poltetaan järjestelmässä.