Lisää ongelmia 110 Vazissa...

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Moottorijarrutuksessa kaasuläppä ei mene täysin kiinni.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Ei ainakaan GM-ruiskussa ole mitään tyhjäkäyntiventtiiliä, vaan askelmoottori joka säätelee kaasuläppää tyhjäkäynnillä niin että moottori pysyy käynnissä ja kierrokset pysyvät vakiona. Samalla tavalla taitaa toimia Bosch-ruiskukin. Kaasutintoimisista Samaroista sitten löytyy joku tyhjäkäyntiventtiili-niminen osa, mutta en tunne niiden tekniikkaa kovin tarkasti.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Tietääkseni yhdessäkään ruiskumoottorisessa etuveto-Ladassa (paitsi aivan uusimmat, joissa elektroninen kaasupoljin, EGAS) ei ole toteutettu tyhjäkäynnin säätöä kaasuläpän avulla, vaan niissä on nimenomaan erillinen venttiili ko. tarkoitusta varten. Koskee myös GM-järjestelmää.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Oho. Missä se venttiili on ja mitä virkaa tyhjäkäynnin säätömoottorilla sitten on? Sitä kaasuläppäähän se säätää.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...

Viesti Kirjoittaja mush »

TK-moottori on kaasuläpän ohittavassa kanavassa ja säätää sitä kautta menevän ilman määrää. TK-moottorilla ja kaasuläpällä ei ole mitään mekaanista yhteyttä.

Tuosta asia näkyy ehkä jotenkuten:
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... _13_09.jpg
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Aina oppii uutta.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
pressa
Viestit: 10432
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisää ongelmia 110 Vazissa...

Viesti Kirjoittaja pressa »

Smoppi kirjoitti:Aina oppii uutta.
No miksi sitten tässäkin ketjussa (kuten muissakin) kerrot ajatuksiasi "faktana", vaikka sinulla ei ole asiasta mitään tietoa?
Vastaa Viestiin