Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Mites, kun pitäis tuo kansipahvi vaihtaa tuohon 1700:seen. Niin kansi lähtee koneistukseen, ja mietin että paljon siitä pitäis ottaa tavaraa pois että saa puristukset 9:1. Vaikuttaako millin höyläys mihinkään? vai suoraan joku 1700 kansikin
Ihan puristussuhteesta kysymys. Olishan se helppo laskea, mutta kun en tiedä miten paljon se millin höyläys vaikuttaa palotilan kokoon. Jos jollain olis tietoa.
Huomenna pääsis asentamaan cooleria, kunhan sahaan tilaa sille
parempi ku itte mitot ja lasket puristussuhteen ku siihen vaikutaa moni asia joita ei kaikki tiedä sun moottorista. aika vaikee on heitää neuvoa ku ei oo moottorista mitää tietoa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Niinhän se on. Pitänee viedä kansi koneistamolle ja sanoa että höylätköön sen verran että palotilan koko on sopiva 9,0:1 puristuksille. Ei taida paljoa haitata vaikka olis 8,9:1 tai 9,1:1.
ja 9,0:1 puristussuhde vaatisi 32ml palotilan, eli 2,5ml pienempi.
Mutta jos puristussuhde olisikin 8,8:1(jossain moottoreissa ilmeisesti on?) niin palotilan koko olisi 33ml, eli enään ei tarvitsisi poistaa tavaraa kuin 1ml verran.
Eli palotilan koon pitäisi olla tuo 32ml että saisi puristukset kohdalleen?
Cooleri löytänyt paikkansa keulalta, nyt sitten syyläriä änkemään paikoilleen. Sitten vielä suunnitella flektin paikkakin. Melko ahdas on tuo nappiksen konehuone pituus suunnassa. Tai sitten pitäis cooleri saada aivan maskiin kiinni, että syyläri ja vakioflekti mahtuisi normaalisti paikoilleen. Mutta en halua coolerin paistavan maskin takaa, eli nyt pitää hieman tarkemmin katsoa että sen näkee . Ja silikonimutkatkin on mustat joten niitäkään ei erota....
Mitkäs numerot tuohon 1700 kanteen on painettu?
Tässä topicissa sanotaan että -1003015-10 http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 1700+kansi
Ladainfo väittää muuta, 21213-1003011. ja ei infon mukaan missään ladassa ole tuota 15 loppuista kantta.....
Tuli vaan mieleen kun minun koneessa on juurikin tuo -1003015-10 numeroilla varustettu kansi. Kellään tarkempaa tietoa?
EDIT: tarkistin asian uudestaan ja sarja 21011-1003015-10, eli perus 1200-1600 kansi?
hyvinhän se sinne mahtuu. munkin piti laittaa väkisin sinne keulaan 300x600x76 kenno niin ei kovin paljoa jää ylimäärästä tilaa syylärin ja kahen sähköflektin kanssa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Nythän ne palikat asettuikin hyvin, kun teki hieman peltitöitä lisää. Eli melkein koko maskintaus pelti pois, että cooleri mahtuu tulemaan maskiin kiinni.
P*rkele siellä on kaikki mitä orkkiksenakin, eli sopii cooleri hyvin kunhan on tarpeeks ohut.... http://aijaa.com/VtbFG5
Eikä se coolerikaan nyt sieltä maskin takaa paista ku naantalin aurinko, hyvin hämää maski....
Nyt voin sitten ruveta sovittamaan pakosarjaa ja sen jatketta....Ikävä vaan kun auton on ulkona hiekka "parkkipaikalla", ja hiekan päällä lilluu sellaset 4cm vettä. Ja pitäis putkisto(alkupätkä) saada auton alta pois