VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Onkos muilla turbon asentaneilla ollut lämpöjen kanssa ongelmaa, kun käyttää vakio syyläriä? Ajattelin että pitäisikö syylärin sivuille väsätä ilmanohjaimet...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 1200L Turbo.
Ei ollut minkäänlaisia lämpöongelmia. Varmuudeksi väsäsin kuitenkin flektin manuaalikäyttökatkaisijan oman lämpökytkimen rinnalle.
Ilmanohjaimista ei sitten välttämättä ole mainittavaa hyötyä, tai riippuu vähän miten ne suuntaa.
Innovate on ainakin ihan hyväksi tunnustettu merkki.
Ilmanohjaimista ei sitten välttämättä ole mainittavaa hyötyä, tai riippuu vähän miten ne suuntaa.
Innovate on ainakin ihan hyväksi tunnustettu merkki.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Joo, eli ei tule olemaan hyötyä noista omista suunnitelmista. Kun niitä ei saa "ohjaamaan" sitä ilmaa syylärille, vaan estämään ilmanpääsyä syylärin ohi konehuoneeseen. tai voihan se vähän auttaa, mutta tuskimpa huomaa eroa lämpömittarissa....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1200L Turbo.
kunno flekti vaan ja jos ei riitä niin syylärin päivitys.
itse odotan hiukka epäilevänä että miten mulla lämmöt pysyy kurissa kun on aikas pieni kolmoskoppasen kolffin syyläri. on sentään kaks tarvike flektiä jotka peittää n90% syylärin pinta-alasta, mut jos toi ei pelitä niin seuraava vaihtoehto on alumiininen malllia leikkaa ja liimaa, tee itse ja ylläty
itse odotan hiukka epäilevänä että miten mulla lämmöt pysyy kurissa kun on aikas pieni kolmoskoppasen kolffin syyläri. on sentään kaks tarvike flektiä jotka peittää n90% syylärin pinta-alasta, mut jos toi ei pelitä niin seuraava vaihtoehto on alumiininen malllia leikkaa ja liimaa, tee itse ja ylläty
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Tai sitten vesiruutta ahtoputkeen. Ja viinalla ajamaan niin ei tuota niin paljon lämpöä....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 1200L Turbo.
No nimenomaan niistä syylärin ohikierron tukkivista voi ollakin hyötyä.veli samara kirjoitti:Joo, eli ei tule olemaan hyötyä noista omista suunnitelmista. Kun niitä ei saa "ohjaamaan" sitä ilmaa syylärille, vaan estämään ilmanpääsyä syylärin ohi konehuoneeseen. tai voihan se vähän auttaa, mutta tuskimpa huomaa eroa lämpömittarissa....
Sellaiset vauhdikkaan ja ottavan näköiset suppilon muotoon asennellut ohjaimet toimii lähinnä jossain Mach1-nopeuksissa.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Pakosarjan jatkeen sovitusta. Ei sopinutkaan ihan heti, summa mutikassa tehty käyrä. Lyhensin sitä 2cm laipan juuresta, mutta V*TUN hitsauskone v*ttuilee. Lanka koneen sisällä solmussa ihan sama mitä säädät tai teet...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 1200L Turbo.
Ota lanka pois ja pura kahva irti. Ruiskuta jarrugliineriä langanohjaimeen ja katso mitä tulee toisestapäästä. Toista muutama kerta ja puhalla vielä paineilmalla. Lopuksi vähän silikoniöljyä putkeen ja kasaus, näin tein omalle muovisela langanohjurilla varustetulle migille ja sen jälkeen on toiminut. (ostin siis puolikuntoisen joka takkusi lankaa, eli ei pystynyt hitsaamaan sentiiä pidempää saumaa)veli samara kirjoitti:Lanka koneen sisällä solmussa ihan sama mitä säädät tai teet...
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1200L Turbo.
onkos siellä muovi "suoli" vaiko rautaspiraali? pura se pois ja kato ettei ole mistää länässä ja puhdistusta myös.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Laitoin hyllystä uuden letkun tilalle. Nyt on jatke valmis, mitä nyt turbon laippa uupuu...Pitää vielä kääriä se lämpökääreeseen, niin ei johdot yms lähellä oleva sula.
Seuraavaks vois laittaa akun piuhat kiinni startille ja laturille. Ja ruveta miettimään seuraavaa hommaa...
Seuraavaks vois laittaa akun piuhat kiinni startille ja laturille. Ja ruveta miettimään seuraavaa hommaa...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Virtapiuha uusittu paljon notkeampaan versioon, ja paljon pitempään. Nyt on 50mm2 paksua piuhaa akulta suoraan startille, ja startilta menee saman paksunen piuha laturille. Takakontin maapaikka pitäis vielä keksiä. Missä olis paras paikka? Akku sijoitettu vararenkaan poteroon. Sitten pitäis vielä kehittää kiinnike panta akulle.
Seuraavaks vois laittaa pakosarjan ja imusarjan takas kiinni, niin vois liikuttaa autoa ihan ajamallakin. Sitten ahtoputkien ja pakoputken suunnittelu vois alkaa myös
Seuraavaks vois laittaa pakosarjan ja imusarjan takas kiinni, niin vois liikuttaa autoa ihan ajamallakin. Sitten ahtoputkien ja pakoputken suunnittelu vois alkaa myös
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1200L Turbo.
aika jylyt piuhat
ei sillä ole väliä mihin sen maan laittaa, kunhan on tukevassa paikassa. johonkin puskurin korvakkeen alle tullut joskus laitettua. joku pohjasta läpireikä ja läpi pultti on vähän epäilyttävä, mutta sit jos hitsaa pienen vahvike lapun ja mutterin niin toimii missä vaan
ei sillä ole väliä mihin sen maan laittaa, kunhan on tukevassa paikassa. johonkin puskurin korvakkeen alle tullut joskus laitettua. joku pohjasta läpireikä ja läpi pultti on vähän epäilyttävä, mutta sit jos hitsaa pienen vahvike lapun ja mutterin niin toimii missä vaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Pitää katsella mistä sais hyvän paikan. Piuhan paksuus omasta mielestä sopiva, mutta jos olis ollu paksumpaa tarjolla olisin laittanut. Edellinen 50mm kaapeli oli p*rkeleen jäykkää, ja oli vielä liian lyhyt. Sekin piuha oli konttiin laitettu vahvarin takia, joka oli teholtaan 200W
. Siitä muistuikin mieleen että koneen ja korin välinen maadoituspiuha pitääkin vaihtaa paksumpaan, eli 50mm piuhaa siihenkin. 


Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1200L Turbo.
tossa just laittelin vinssiä maasturiin missä joku reilu 5kw moottori (noin kolme kertaa ladan startti..) ja siihen tuli jotkut 35mm2 pihat..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Mietiskelin noita bensalinja juttuja. Kaikista helpoimmalla varmaan pääsee kun hommaa ruiskumallisen tankin, jossa pumppu sisällä. Ei tarviis mitään kerääjäsäiliöitä ja montaa bensapumppua(siirtopumppu ja painepumppu). Ja paluunippakin olis valmiina. Mulle riittää 1,5bar bensapaineet, ja tuossakin on jo nostovaraa ahdoille reilusti. Eikös nuo sisäiset pumput tee noin 3bar paineita? Vai saako sen pumpun sullottua kaasarimallin tankkiin? Sitten pitäis valita paras reitti paluulinjalle...
Jos jollain on tuollainen tankki kaikkine pumppuineen niin saa tarjota.
Jos jollain on tuollainen tankki kaikkine pumppuineen niin saa tarjota.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98