joumään kirjoitti:Nii mutta kun ölypohja oli melkein maassa kiinni niin pakko oli nostaa. Muuten saisi joka toinen päivä olla öljypohjaa paikkailemassa. Tuo kone on nyt kyllä vähän erikoisessa asennossa, etupäästä korkeammalla kuin takaata. Mitenköhän tuo öljynsaanti mahtaa pelittää? Voisihan tuota autoa jättää takaa korkeammaksi niin olisi kone aika suorassa.
Mitäpä jos laitetaan tilaukseen siihen sopiva pohjapanssari!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Sellainen on jo tilauksessa, vaikka ei sellaista nyt enään kylläkään mihinkään tarvitse, koska öljypohja on nyt aika hyvällä korkeudella. Nyt on alin kohta se palkki siinä moottorin alla, saa nähdä milloin ajan sen solmuun johonkin kiveen tms.
Löytyykös millasia iskari vaihtoehtoja Takapotkuun kun tosiaan omistan tuon plazan-50mm setin ja katkasin takajousia 1.5 kiekkaa ja vielä varmaankin kierroksen otan pois ja nytten jo jäi jousin täydessä ulosjoustossa "kolisemaan"? eli siis lyhkäsempiä iskareita kun nuo plazan -50mm
Nyt sain vihdoinkin ladan ajoon. Aikamoista säätämistä oli kun nuo käsijarruvaijerin ohjaimet vai mitkä ovatkaan tuolla takana aiheuttivat vähän ongelmia. Kun ne ovat niin matalalla niin tietenkin ne johonkin töyssyyn ottivat kiinni ja vääntyivät ja sitten jäi käsijarru päälle jne. kivaa. Mutta kyllä se siitä varmaan, täytyy kuvia laitella joku päivä.
Voi sitä iskareiden alapään kiinnitystäkin muokata alemmas. Itselläni oli tehty niin ja toimi ihan hyvin ja helppo ottaa katsastuksen ajaksi pois.
Ootkos mitannut niitä iskareita, että ovatko edes alkuperäisiä lyhyemmät? 240- sarjalaisen Volvon takaiskarit ovat ainakin jonkunverran Ladan vakioita lyhyemmät.
Mulla vielä pitkämatka tuohon stanceen. Pitää vissiin ostaa toinen lada josta väsätä tollanen, kun en kehtaa tuota turborojektia noin alas laittaa. Ei pääse ajamaan kunnolla
Ei oo rahaa, kun kaikki menee tuohon elämiseen ja tuohon omaan larppaan. Mutta eipä tuo yhtään helpota ladakuumetta, vaikka tietääkin että ei ole varaa. Sitten kun velikin miettii ladan ostoa toisen kerran(kun on ollut paras auto, mitä on omistanut)....
Tuossa kun möngin tuolla auton alla niin huomasin, että nuo ohjauksen hilppeet olivat ottaneet hieman osumaa. Eli tuolla vänkärin puolella kun on se vipusysteemi joka on rungossa kiinni (hankala nyt selittää kun en tiedä osan tarkkaa nimeä), niin se runko siitä on haljennut. Ilmeisestikin ottanut nuo ohjausvarret (taas oikea nimi hukassa) maahan kiinni ja "repäisseet tuon halki.
Mistäs tuollaisen osan saisi uuden? Myös tuo ohjausvarsi joka yhdistää oikean ja vasemman puolen on kulunut niistä nivelten kohdilta kun on hinkannut maahan. Eli myös sellaisen tarvitsisi uuden.
Pistetään tähän nyt listaa mitä tarvitsisi, on nimittäin katsastus lähestymässä. Saa tarjota jos löytyy jotain noista osista:
Ohjauksen osa mistä runko haljennut
Ohjauksen yhdistävä akseli
Etu alatukivarret
Jos vaihdat alatukivarret osta samantien ne putkitukivarret. Toktornivako varmaan tietää mitä tarkoitan. Niillä keula tippuu vielä entisestään(sentin verran ehkä), ja samalla saadaan camber parempaan suuntaan kuten casterkin.