VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

yritetty väsätä ahtopaineen mukaan säätyvää sytkää. Ei tule v*ttuakaan, pitää kokeilla rajatulla keskipako säädöllä. Luulis toimivan noinkin kun painetta ei ole kun 0.6bar. Siis sitten kun saan palikat paikoilleen.
Huomenna asentaa b-paineensäädin, ja molemmat sarjat takas. Turbolle laippa jostain...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

B-paineensäädin paikoillaan, sitten pitäis paluuletku viedä takapaksiin. Miten olis paras toteuttaa?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Bensatankki irti. Sisältä löytyi joku venttiili palasina pohjalta. Mikä mahtaa olla? Ja meneekö se ruiskupumppu tuohon tankkiin suoraan? Onko se ylälaippa samanlainen? Vastauksia kiitos.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Jos on kaasarikoneen tankki ja tarkoitus laittaa ruiskun tankkivaruste niin ei! Mutta ei kai sitä reikää olis mahdotonta suurentaakkaan?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Tutkiskelin asiaa. Tankin alla vedenpoistoreikä, josta vois laittaa letkun tulemaan auton alle. Ja ulkoisen bensapumpun vois laittaa kontin pohjaan. Eli tankkiin reikä ja nippa siihen vedenpoistoreiän kohdalle, niin sehän on siinä. Onko vakio tuloputkisto liian ahdas, jos sen vaihtas paluuputkistoksi?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

veli samara kirjoitti:Tutkiskelin asiaa. Tankin alla vedenpoistoreikä, josta vois laittaa letkun tulemaan auton alle. Ja ulkoisen bensapumpun vois laittaa kontin pohjaan. Eli tankkiin reikä ja nippa siihen vedenpoistoreiän kohdalle, niin sehän on siinä. Onko vakio tuloputkisto liian ahdas, jos sen vaihtas paluuputkistoksi?
Tuskin on liian ahdas kun on kumminki 8mm reiällä. Tuo bensapumppu idea kuulostaa ihan hyvältä, kunhan se tankin pohjaan kiinnitetty nippa on tiivis.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

eiköhän sen tiiviiksi saa vaikka kemiallisella metallilla, jos ei muuten saa 8) .

Kellään tietoa tankin sisältä löytyneestä jousesta ja muovirinkuloista, mikä se oikein on?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Korkin joku rikkonut aikoinaan?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

En tiedä. Nyt on lukollinen korkki, ja on ollut sen ajan minkä auto on minulla ollut. Korkki taitaa kyllä hieman fuskata, kun tankkaa täyteen niin bensaa on kyljessä muutaman mutkan jälkeen...Mutta toimii muuten normaalisti.

Imu ja pakosarja kiinni, sitten pitäis saada painekotelo tehtyä kaasarille. Vanteet pitää viedä levitykseen, ja hommata niille renkaat. Kaikennäköistä :D Kaaretkin pitäis mankeloida että mahtuu leviät pellit pyörimään varmasti 8)
Eteen 8" vanne ET6 165/55R13 renkailla, ja taakse 9" ET12 175/50R13 renkailla. Takarenkaat taitaa olla muutaman millin pienemmät kuin etuset, mutta veny samaa luokkaa kuin etusissa...
Katsotaan minkälaiset tulee
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Uus tulolinja vedetty auton alle, enään tankkiin nippa ja pumppu paikoilleen. Sitten olis bensapuoli suurinpiirtein kasassa. Turbon tiivisteiden kanssa kanssa pientä robleemaa, pitäis löytää sopivat. Tyhmää teettää laipat turbolle johon ei saa tiivareita :lol:

Hitaasti etenee, kaiketi se on deadlineen mennessä käynnissä.....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Vanteet viety levitykseen, jospa kuukauden päästä olis valmiit. Muutoksena on että etuvanteista tilasin nyt "varmuuden vuoksi" 7,5x13 ET:llä 12. Voi sitten spacerin avulla hakea sen oikean kohdan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

ihin ahdin laitetaan sivuun, koska siihen ei saa tiivisteitä. nyt laitetaan gt17, kun vaihdoin keskiosan asennon paremmaks....

Pitää huomen koittaa vaihtaa tuon TB22 garretin keskiön asentoa, kunhan saan kunnon lukkorengaspihdit. Sitten olis vaihtoehtona sekin turbo. Mikä olis hyvä bensansuodatin näihin vehkeisiin. Pitäis olla 12mm lähdöillä....ehdotuksia tulis sinne auton alle, tankin ja pumpun viereen....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Laipat tilattu ahtimeen ja pakosarjaan. Sekä myös bensansuodin ebaysta, jossa 12mm lähdöt. Oli joku FSE sytec motorsport suodatin. Keskiviikkona tilaukseen kaasarin kamat(koho, neulaventtiili ja muutamat suuttimet) ja ostan ahtoputki tarvikkeet. Pitää vissiin ruveta tekemään autolla jotain että valmistuis... :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Turbo löytänyt paikan konehuoneesta, nyt voi hitsata pakosarjan jatkeen kokonaan valmiiks ja päällystää thermotecillä. Kaasarin kamoista ei ole kuulunut mitään, liekkö freetechnics lomalla?
Sitten tuli hommattua plenumi DGV:n päälle, sellanen pyöreä malli jota voi kääntää 360astetta...

Turbon öljy/vesilinjat pitää teetättää jossain vaiheessa. Ja öljypohja pitää irroittaa kohtapuoliin...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

plenum saapui ja pakosarjan jatke on valmis kaikkine lämpökääreineen. Eli vois ruveta miettimään ahtoputkia.
Konehuoneen sähköt pitäis siirtää johonkin parempaan paikkaan, nyt ne menee liian läheltä pakosarjaa ja turboa(ehkä 1-2cm väliä).

Pitänee hieman jatkaa johtoja, ja siinä samalla laittaa kaikki piuhat lämpökääreeseen. Johtojen jatkolla saan ne kulkemaan kauempana pakosarjasta/turbosta. Ja tilasin ebaysta jonkinlaista kuumuutta kestävää suojasukkaa, lasikuitu/silikooni sekoitusta sanoi olevansa. Kuumuuden kesto 155c, luulis edes vähän auttavan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin