Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Kyseessä siis vm 2005 111 1.6 16v koneinen vaasi
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
hyva peli.... anteeksi vahinko
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Viaksi tosiaan varmistettu rikkinäinen puola.
Irroitin ykkösen tulpanjohdon - ei vaikutusta käyntiin.
Vaihdoin 1 ja 2 puolat ristiin - ei vaikutusta käyntiin
Irroitin kakkos sylinterin johdon - ei vaikutusta käyntiin.
Irroitin vielä ykkösen johdon - käynti huononi selvästi. (eli vain 2 pyttyä pelissä)
Ruiskusuutinten liittimiä katselin sen verran ettei niitä irti saa ilman imusarjan irroitusta. Ja Ladan pitäisi olla helposti huollettava?:D Samanlaiset tilat konehuoneessa kuin muissakin 2000-luvun alkupään autoissa..
Onko kokemuksia kuinka kestävä 110-sarjan katti on? Noin 50km joutunut kolmella pytyllä ajamaan ja joudun vielä 20-50km ajamaan, riippuen saanko uuden puolan jo torstaina vai perjantaina.
Irroitin ykkösen tulpanjohdon - ei vaikutusta käyntiin.
Vaihdoin 1 ja 2 puolat ristiin - ei vaikutusta käyntiin
Irroitin kakkos sylinterin johdon - ei vaikutusta käyntiin.
Irroitin vielä ykkösen johdon - käynti huononi selvästi. (eli vain 2 pyttyä pelissä)
Ruiskusuutinten liittimiä katselin sen verran ettei niitä irti saa ilman imusarjan irroitusta. Ja Ladan pitäisi olla helposti huollettava?:D Samanlaiset tilat konehuoneessa kuin muissakin 2000-luvun alkupään autoissa..
Onko kokemuksia kuinka kestävä 110-sarjan katti on? Noin 50km joutunut kolmella pytyllä ajamaan ja joudun vielä 20-50km ajamaan, riippuen saanko uuden puolan jo torstaina vai perjantaina.
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Minulla kesti 178 km ajon kuhmo-kuopio mutta sitten hajosi kerrasta... Tarvike katti maksoi 108€mutta piti entisestä laipat hitsata. Että voi kestää viallisia osia pitkäänkin mutta ei rajattomasti...
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Olikos noissa uudemmissa Boscheissa se muovinen imusarja? Ainakaan siinä metallisessa ne nyt eivät ihan mahdottomassa paikassa minusta ole.4eburashka kirjoitti:Ruiskusuutinten liittimiä katselin sen verran ettei niitä irti saa ilman imusarjan irroitusta. Ja Ladan pitäisi olla helposti huollettava?:D Samanlaiset tilat konehuoneessa kuin muissakin 2000-luvun alkupään autoissa..
Delta on varmaan kallein paikka etsiä sitä puolaa. Tarvikeliikkeistä tai pikku autokorjaamoista saanee kyselemällä halvemmalla. Jos osalla ei ole kiire niin joku voi tuoda sen Venäjältä.
Katin hajoamisen voinee estää nyppäämällä sytytyksettömästä sylinteristä sen suuttimen johdonkin irti, jolloin sinne ei tule bensaa. Silloin kyllä muut sylinterit saattavat alkaa käymään rikkaammalla, kun ruisku yrittää pitää lambda-arvon ykkösenä.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
mullakin se 64e motonetin puola ja yks alkuperäinen...
Ei ihan hirveesti kannata ottaa murhetta tuosta 50km ajosta...
mää vedin jonku lähemmäs 1500 kilsaa "3syl säästömoodilla" ennen ku rupesin enempi harrastaa tätä -tee-se itse lada tekniikkaleego sarjaa-
Tämä alkaa saamaan huvittavia piirteitä kuten Jaski HKI kirjoitelmassa jossa myös tavallaan rakennettiin koko lada uudestaan palikoita vaihtamalla. Olisi ehkä säästynyt hermoa ja aikaa ja rahaa jos Jaska HKI ja minä oltaisiin ostetu vaan osa kerrallaan koko lada ja koottu sitten parkkipaikalla pikkuhiljaa.
Kai noi katit paukkuu ihan tuuripelillä.. toisilla menny ihan lyhyessä ajassa..
mulla oli päästöt kuitenki ihan hyvällä mallilla vieläkin.
Ei ihan hirveesti kannata ottaa murhetta tuosta 50km ajosta...
mää vedin jonku lähemmäs 1500 kilsaa "3syl säästömoodilla" ennen ku rupesin enempi harrastaa tätä -tee-se itse lada tekniikkaleego sarjaa-
Tämä alkaa saamaan huvittavia piirteitä kuten Jaski HKI kirjoitelmassa jossa myös tavallaan rakennettiin koko lada uudestaan palikoita vaihtamalla. Olisi ehkä säästynyt hermoa ja aikaa ja rahaa jos Jaska HKI ja minä oltaisiin ostetu vaan osa kerrallaan koko lada ja koottu sitten parkkipaikalla pikkuhiljaa.
Kai noi katit paukkuu ihan tuuripelillä.. toisilla menny ihan lyhyessä ajassa..
mulla oli päästöt kuitenki ihan hyvällä mallilla vieläkin.
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Eikös tuo Motonetin 64e puola ole 8v koneeseen jos tarkoitat tätä? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-1151
Tässä mallissa puola ja tulpanhattu samaa pakettia: http://www.avtozapchasty.ru/shop/im/pkr/44361.jpg
No huomenna deltasta uus puola ja sitten viikonlopuksi Viipuriin ja sieltä loput 3kpl varalle
Hyvä kuulla ettei katti ihan vähästä hätkähdä.
Juu, muovinen imusarja http://dizain5.ru/images/nastroyka_dd_w ... 21_101.jpg
ei tonne kyllä normaalikokoiset nakit mahdu:D
Tosiaan ostin tämän ihan käyttöautoksi, auton on oltava ajossa päivittäin, muuten saa viedä legolandiaan näytille:D
Tässä mallissa puola ja tulpanhattu samaa pakettia: http://www.avtozapchasty.ru/shop/im/pkr/44361.jpg
No huomenna deltasta uus puola ja sitten viikonlopuksi Viipuriin ja sieltä loput 3kpl varalle

Hyvä kuulla ettei katti ihan vähästä hätkähdä.
Juu, muovinen imusarja http://dizain5.ru/images/nastroyka_dd_w ... 21_101.jpg
ei tonne kyllä normaalikokoiset nakit mahdu:D
Tosiaan ostin tämän ihan käyttöautoksi, auton on oltava ajossa päivittäin, muuten saa viedä legolandiaan näytille:D
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Joo, sulla toi 1.6 moottori niin siin on kaikki 4 puolaa erillisiä ja hinnakkaampia.
toi mun on 1.5 litran woimakone jossa puola/puolat on yksi iso mötikkä johon sitte johdot kiinni.
ei ne kyllä pitäisi heti kaikki kolme peräjälkeen hajota, VW:n dieselpuolen suuttimien tehtävä se... että ihan hatusta sanoisin että osta vaikka yks puola varuille jos joskus sattuu hajoamaan. Tosin hintapolitiikka on ihan mysteeri niin tottakai jos samalla rahalla saa 4 ku suomessa 1 deltasta niin mikäs siinä..
toi mun on 1.5 litran woimakone jossa puola/puolat on yksi iso mötikkä johon sitte johdot kiinni.
ei ne kyllä pitäisi heti kaikki kolme peräjälkeen hajota, VW:n dieselpuolen suuttimien tehtävä se... että ihan hatusta sanoisin että osta vaikka yks puola varuille jos joskus sattuu hajoamaan. Tosin hintapolitiikka on ihan mysteeri niin tottakai jos samalla rahalla saa 4 ku suomessa 1 deltasta niin mikäs siinä..
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Jos se katti kestaa 3 pytylla ajon .mutta kahdella jo palamatonta evasta pakosarjasta pihalle.....arvioisin etta tuplautuu. joku vaittaa heti etta 25% per pytty.
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Matka on jatkunut neljän sylinterin voimin ykkös pytyn puolan vaihdon jälkeen. Vaihdoin puolan itse deltan pihalla:D
Viipurista ostin yhden varalle, hinta 25e:D
Vikavalo syttyi uudestaan noin 350km ajon jälkeen, ei vaikutusta toimintaan.
Tein autolle perushuoltoa, öljyt, ö.suodatin, ilmansuodatin ja tulpat vaihtoon, (samalla oli akunkenkä irti)
Vikavalo syttyi uudestaan noin 10km ajon jälkeen, sammui kuitenkin noin 5km ajon/seuraavan käynistyksen jälkeen.
Nyt noin 250km ajettuani vikavalo palaa taas:D
Vikakoodina P0343 (Nokka-akselin asentotunnistin, toimintahäiriö)
ja P0422 (Katalysaattorin teho alhainen)
Eli ei ilmeisesti katti kestänyt 90 kilometrin kolmella pytyllä ajoa.. Täytyy käydä korjaamolla mittauttamassa päästöt onko mitään toivoa saada päästöjä rajoihin.
Kulutusta täytyy kyllä kehua, Vaalimaa - Viipuri - Vaalimaa, matkaa noin 100km, ajonopeus maantiellä 100-140 km/h + hieman kaupunkiajoa Viipurissa ja kulutus 7,1l/100km
Viipurista ostin yhden varalle, hinta 25e:D
Vikavalo syttyi uudestaan noin 350km ajon jälkeen, ei vaikutusta toimintaan.
Tein autolle perushuoltoa, öljyt, ö.suodatin, ilmansuodatin ja tulpat vaihtoon, (samalla oli akunkenkä irti)
Vikavalo syttyi uudestaan noin 10km ajon jälkeen, sammui kuitenkin noin 5km ajon/seuraavan käynistyksen jälkeen.
Nyt noin 250km ajettuani vikavalo palaa taas:D
Vikakoodina P0343 (Nokka-akselin asentotunnistin, toimintahäiriö)
ja P0422 (Katalysaattorin teho alhainen)
Eli ei ilmeisesti katti kestänyt 90 kilometrin kolmella pytyllä ajoa.. Täytyy käydä korjaamolla mittauttamassa päästöt onko mitään toivoa saada päästöjä rajoihin.
Kulutusta täytyy kyllä kehua, Vaalimaa - Viipuri - Vaalimaa, matkaa noin 100km, ajonopeus maantiellä 100-140 km/h + hieman kaupunkiajoa Viipurissa ja kulutus 7,1l/100km
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Kokeile puhdistaa tuo nokka-akselin tunnistimen liitin ja ajaa katalysaattori todella kuumaksi. (eli kolmosella sataa parisen kymmentä kilometriä) Sitten nollaat koodit ja kokeilet. Jostain saatiin katti toimimaan kun kuumaksi ajettiin...
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Jos uutta tunnistinta tarvii.Löytyy 1 kpl hyllytavarana.Vikakoodit myös yritetää lukee.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
Suihkautin oxide cleaneria nokka-akselin asentotunnistimen liittimeen, ei ole ainakaan vielä herjannut uudestaan.
Juu, täytyy seurata katin tilaa ja katsoa sitten mitä tarvii tehä..
Leimaan onneksi vielä aikaa, niin ehtii käytetyn katin etsiä jos tarvii vaihtaa.
Juu, täytyy seurata katin tilaa ja katsoa sitten mitä tarvii tehä..
Leimaan onneksi vielä aikaa, niin ehtii käytetyn katin etsiä jos tarvii vaihtaa.
Re: Lada 110/112 CE-valo vilkkuu kiihdyttäessä
eli vaihettua....
tulpat
johdot
puola
ilmamassa
kaasuläppä tun
nokka akseli tun
etu lamda uusimpana
vikakoodeja oli ennen 3.... nyt 5...ja vetokin muuttui pätkiväksi...
edelleen ilmoittaa koodeja 0141 0140, 0134,0135, ja satunnaisia sytytyskatkoksia ja kakkospytyn katkoksia...
notta hohhoijaa..... Russian Standard -TOIMII, hirveen helppo ja simppeli kierrekorkkiratkaisu, ei voi epäonnistua...
0.7 sopiva koko, sammuttaa varmasti vikavalon....
Varmasti ak-47 kanssa parhaita venäjällä valmistettuja tuotteita...
tulpat
johdot
puola
ilmamassa
kaasuläppä tun
nokka akseli tun
etu lamda uusimpana
vikakoodeja oli ennen 3.... nyt 5...ja vetokin muuttui pätkiväksi...
edelleen ilmoittaa koodeja 0141 0140, 0134,0135, ja satunnaisia sytytyskatkoksia ja kakkospytyn katkoksia...
notta hohhoijaa..... Russian Standard -TOIMII, hirveen helppo ja simppeli kierrekorkkiratkaisu, ei voi epäonnistua...
0.7 sopiva koko, sammuttaa varmasti vikavalon....
Varmasti ak-47 kanssa parhaita venäjällä valmistettuja tuotteita...