PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Omistan lada samaran 2001 vuoden mallin. Viime vuonna katsastus meni kirkkaasti läpi pakokaasu arvojen suhteen. Nyt sitten käytin huollossa ja ilmeni, että syylarin vesi kiehuu helposti ja pakokaasu arvot ovat ihan päin prinkkalaa...kojelaudassa palaa moottori vika valo ja OBD vikakoodeja ei saada pois...Korjaamolla ei ollut aikaa ihmetellä mikä vikana eli voisiko joku viisaampi valottaa noilla tiedoilla, mikä saattaisi mättää?
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Millä tavalla syylärin vesi "kiehuu helposti", millä tavoin pakokaasuarvot ovat päin persettä, käykö moottori nätisti ja mitä vikakoodeja siinä on?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Korjaamolla ei kerrottu, mitä vikakoodeja ilmenee paitsi, että ne johtuvat pakokaasu ongelmasta. Siis pakokaasu on liian myrkyllistä ettei se mene läpi katsastuksessa. Korjaaja kertoi syylarin veden tulleen ulos, kun autoa piti pitkään käynnissä...olen itse seurannut vettä ja se tuntuu vähenevän yllättävän nopeasti vaikkei ns keitä, kuitenkin moottorin lämpötilat nousevat helposti. Syylarin säiliä ei vuoda. Auto käynnistyy hyvin ja käynti seisoessa ja ajaessa on normaalia.
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Löytyykö palstalta osaavaa huoltomiestä, niin voisin korjauttaa autoni ilman jonottamista korjaamoon? Asun järvenpäässä.
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Vikakoodit ovat se mikä meidän pitäisi tietää että voisimme kertoa tai arvata missä vika on. Ja pakokaasuarvot ovat siksi pielessä kun joku komponentti antaa vikakoodin.gittak67 kirjoitti:Korjaamolla ei kerrottu, mitä vikakoodeja ilmenee paitsi, että ne johtuvat pakokaasu ongelmasta... Korjaaja kertoi syylarin veden tulleen ulos, kun autoa piti pitkään käynnissä...
Se että auto on kiehunut korjaamolla johtuu siitä kun autoa on käytetty korkeilla kierroksilla paikallaan (että olisi saatu pakokaasuarvot laskemaan mittausta varten), näin käy joskus kun arvoja joudutaan pitkään yrittämään. Nyt tapahtunut nesteen väheneminen voi johtua siitä että järjestelmään on jäänyt vielä ilmaa joka sieltä pikkuhiljaa poistuu.
Minen tieärä kun yhyren Järvenpään, ja se lukoo puukoos...
Toki kannataa tarkistaa lämpötila-anturin johdot, siitä kangas-sukan alta noin 15cm liittimestä. Useita tapauksia ollut missä johdon eriste kovettunut ja siksi murtunut, seos menee ylirikkaalle kun johto poikki.
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Moi,
Niin, ettei vaan olisi se moottorinohjaimeen liittyvä jäähdytysveden lämpöanturi rikkoutunut. Miten se auto lähtee lämpöisenä käyntiin, huonosti?? Onko tasainen tyhjäkäyni??
Ainakin GM ruiskusamarassani olivat oireet aika samanlaisia keittämisineen. Jos se lämpöanturi vika on, niin helppo korjata ja moottoriöljyt kannattaa vaihtaa siinä tapauksessa normaalia aikaisemmin.
Niin, ettei vaan olisi se moottorinohjaimeen liittyvä jäähdytysveden lämpöanturi rikkoutunut. Miten se auto lähtee lämpöisenä käyntiin, huonosti?? Onko tasainen tyhjäkäyni??
Ainakin GM ruiskusamarassani olivat oireet aika samanlaisia keittämisineen. Jos se lämpöanturi vika on, niin helppo korjata ja moottoriöljyt kannattaa vaihtaa siinä tapauksessa normaalia aikaisemmin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Itsellä moottoriöljyt menivät nopeasti huonoksi talvikäytössä, kun termostaatti oli vanha ja väsynyt ja avautui liian aikaisin pitäen moottoria liian kylmänä, jolloin todennäköisesti ruisku piti seosta normaalia rikkaampana ja bensaa lantrautui öljyn sekaan. Termostaatin vaihdon jälkeen moottoriöljyt ovat pysyneet silmämääräisesti normaalin viskositeettisina.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
No niin katsastus takana ja hylky. Vikakoodi oli P0171 eli mistähän vikaa pitäisi alkaa etsimään. Syylarin ongelma selvisi.Paisuntasäiliön letku vuotaa, joten vesi karkaa sitä kautta ja vähetessään aiheuttaa kuumenemisen.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Terve!
P0171 ilmoittaa, ettei polttoaineen ruiskutusjärjestelmä kykene syöttämään riittävästi bensiiniä.
Jos ymmärrät saksaa, lue http://warister.com/arkisto/51053558-Mo ... 7-0-E3.pdf alkaen sivu 110.
Tosiasiallisesti ei vika liene siinä, etteikö polttoainejärjestelmä sinänsä olisi kunnossa, vaan syitä voi olla lukuisia muitakin.
Ensimmäiseksi tarkastaisin seuraavat:
1) Happitunnistimen (ns. lambda-anturi) liitin ja johtimet (sulaneet kiinni pakoputkeen?)
2) Polttoainesuuttimien johtimet ja liitin
3) Moottorinohjausjärjestelmän maadoitus sylinterinkanteen
3) Moottorinohjausyksikön maadoitus
4) Mahdolliset ilmavuodot imujärjestelmään välillä ilmamassa-anturi - sylinterinkansi. Huomaa myös mahdollinen jarrutehostinvuoto.
5) Mahdolliset pakokaasujärjestelmän vuodot välillä sylinterinkansi - happitunnistin.
***
Millaisia pakokaasuarvoja mittaus antoi?
Antaako moottori normaalin tehon, ts. kulkeeko auto kunnolla?
menestystä
SvS
P0171 ilmoittaa, ettei polttoaineen ruiskutusjärjestelmä kykene syöttämään riittävästi bensiiniä.
Jos ymmärrät saksaa, lue http://warister.com/arkisto/51053558-Mo ... 7-0-E3.pdf alkaen sivu 110.
Tosiasiallisesti ei vika liene siinä, etteikö polttoainejärjestelmä sinänsä olisi kunnossa, vaan syitä voi olla lukuisia muitakin.
Ensimmäiseksi tarkastaisin seuraavat:
1) Happitunnistimen (ns. lambda-anturi) liitin ja johtimet (sulaneet kiinni pakoputkeen?)
2) Polttoainesuuttimien johtimet ja liitin
3) Moottorinohjausjärjestelmän maadoitus sylinterinkanteen
3) Moottorinohjausyksikön maadoitus
4) Mahdolliset ilmavuodot imujärjestelmään välillä ilmamassa-anturi - sylinterinkansi. Huomaa myös mahdollinen jarrutehostinvuoto.
5) Mahdolliset pakokaasujärjestelmän vuodot välillä sylinterinkansi - happitunnistin.
***
Millaisia pakokaasuarvoja mittaus antoi?
Antaako moottori normaalin tehon, ts. kulkeeko auto kunnolla?
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Edelleenkin olisi hyvä tietää, mikä niissä pakokaasupäästöissä on pielessä. Tästä voitaisiin päätellä, onko tapahtunut esimerkiksi laihan seoksen aiheuttamia sytytyskatkoksia.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Tyhjäkäynnillä arvot 0 ja <2000 r/min HC ppm 11, CO% 0, 02% 0,1, CO2% 14,4 , Lambda 1,01
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Ainakin mun silmään nuo päästöt näyttää hyviltä eli ei tuossa pitäisi ongelmaa olla.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Onko nyt niin ettei tyhjäkäyntiarvoja merkitty, ja ne oli pielessä?gittak67 kirjoitti:Tyhjäkäynnillä arvot 0
Re: PAKOKAASU ARVOT SEKAISIN???
Onko tuota happikaasua 0,1 eli siis 10%? Silloin sitä on liikaa ja moottori käy laihalla. Tosin jos Lambda on 1,01 niin ei pitäisi, eli jäikö tuosta nyt prosenttimerkki pois?
Jos tuosta nyt vain jäi prosenttimerkki pois ja lambda-arvo pitää paikkansa, niin nuo päästöt ovat kyllä erinomaiset. Kyllä noilla pitäisi mennä heittämällä läpi katsastuksesta.
Jos tuosta nyt vain jäi prosenttimerkki pois ja lambda-arvo pitää paikkansa, niin nuo päästöt ovat kyllä erinomaiset. Kyllä noilla pitäisi mennä heittämällä läpi katsastuksesta.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä