VAZ-21051 - 1986 - 1200s - Mrkz Ladan laittoa
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
niin johan pelkkiin konehuoneen sähköihin meni touhu tonni
ja raha on pääasiassa persaukisten ongelma
ja raha on pääasiassa persaukisten ongelma
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Rahan kanssa ei oo ongelmaa niin kauan kun muistaa käydä töissä.START kirjoitti:niin johan pelkkiin konehuoneen sähköihin meni touhu tonni
ja raha on pääasiassa persaukisten ongelma
Ja autoharrastuksen kanssa pittää kuitenki olla jonkin roti rahan käytön kanssa,ei oo mukava selittää emännälle että ei ole vara ostaa ruokaa kun autoon piti ostaa uus alustasarja...
Lada 21044 1700i -96
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Sulla on vain käynyt huono säkä emännän valinnassa...MrKz kirjoitti: Ja autoharrastuksen kanssa pittää kuitenki olla jonkin roti rahan käytön kanssa,ei oo mukava selittää emännälle että ei ole vara ostaa ruokaa kun autoon piti ostaa uus alustasarja...
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
niin ja saabista sen verran että se omegan loota ei sitten käy bolt on muutakun b204/b234 short block koneisiin..
ja kyllä, emännät on melkosia rasitteita, kannattaa koittaa välttää
ja kyllä, emännät on melkosia rasitteita, kannattaa koittaa välttää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Tuo olikin vain esimerkkiJaakkima kirjoitti:Sulla on vain käynyt huono säkä emännän valinnassa...MrKz kirjoitti: Ja autoharrastuksen kanssa pittää kuitenki olla jonkin roti rahan käytön kanssa,ei oo mukava selittää emännälle että ei ole vara ostaa ruokaa kun autoon piti ostaa uus alustasarja...


Mut takas itse asiaan, tosiaan olen tämän tekniikan rakennushomman sumplinut niinn että ensin pistetään kori kuntoon,sitten vasta ruvetaan miettimään että minkälainen voimanpesä sinne nakataan liikuttamaan kyseistä kampetta paikasta A paikkaan B. sen minä tiedän ainakin että se ei tuu olemaan tuo mikä siellä nyt on paikoillaan..
Mistähä vehkeestä sitä lähtis kahtelemmaan tota takaspoileria? näin kylillä tännää yhden etuveto escortin jossa oli saman tyylinen spoileri mitä olen ajatellut,bemaristikavereiltaki tiedustellut mutta eipä oo löytynyt sopivaa,jotaki prkl pokemonin siipiä tyrkyttivät vaan

VFTS-korisarjakaan ei sisällä sitä takaspoikkaa mikä olis hakusessa,prkl.. pittääköhä se vaan ottaa uretaania,lasikuitua ja mielikuvitusta ja tehä se prkl itte..
Lada 21044 1700i -96
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Kesä tuli ja ladalla ajaminen on yhtä nautintoa
parissa päivässä lähes 600km tullu mittariin ku cruisaillu pitkin aurinkoista päivää menemään.. ja emäntäki halus eilen ajaa nii heitti sellasen 140km lenkin,itse naatiskelin kylmää olutta.. kattotelineetki unohtu katolle kun piti viikonloppuna tikkaat hakea serkulta lainaan ja sinne ne jäi,en tiiä miks mutta kehuja tuli niistä.. vissiin niin retrot
Ladan laitto vaan vähän jääny ku tullu nuita sivuprojekteja.. tuossa ois tuo emännän -74 vw kupla josta pitää jarruja herkistellä ja sisusta verhoilla uusiksi nii saapi siitä ihtelleen kesäksi kulkupelin..
Ja tiistaina starttasin viimeisimmän ikuisuusprojektini: Fiat 127 903cc -82. ladalla nykäsin sen kuopistaan tuolta navetan viereltä katoksesta ja aloin tutkimaan mitä on vastassa.. ainaki uutta peltiä se on vaille ja ovien alareunat lahot mutta onneksi tuolta fiat foorumin puolelta löyty fiudeen ovia ku kaljaa kaupasta
ja konekkin jumissa lähes 3 vuoden seisokin takia kannentiivisteen porsimisen vuoksi et vissiin männänrenkaat ruostuneet kiinni.. pistin sinne vähän polttoöljyä tulpan reiistä,jos se vaikka jotain auttais.. kaasarinki,orkkis weber 32 icev otin irti ja siihen aattelin kahtella korjaussarjan jostaki.. uhkasin jo että kesällä 2014 fiude on kovassa ajossa
tuossa vielä kuva kyseisestä kalsarin sinisestä kamppeesta:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 2648_n.jpg
on se ruma,eikä huono kuvanlaatukaan sitä paranna..
Mutta ei onneks Ladastakaan laitto lopu kesken.. kun tosiaan siinä keulan osat vaihdoin niin kun viikon ajan oli auraukset ja camperit päi seiniä nii söi renkaita ihan kivasti ja tänään huomasin et kuskin etunen oli ulkoreunalta lähes kankaalla joten nakkasin eteen toiset kesäkumekset ladan orkkispelleillä,pakko parin päivän sisällä vaihtaa mankuloille uudet renkaat että tuolla kehtaa kylillä käydä,sen verran ruman näkönen eripari vanteilla..
Eikä siinä vielä kaikki,kuskin etupyöränlaakeri päästää sellasta ääntä et en tiiä uskallanko sillä edes huomenna töihin lähteä,tämän huomasin renkaanvaihdon yhteydessä... onneks kotona tallilta löytyy ehjät laakerit,käydä töiden jälkeen vaihtamassa,jospa se vielä 15km kestäis ajaa.. tais vissiin ottaa ihteensä kun tuli ekat pari kilometriä ajettua laakerit liian tiukalla jonka takia sit löysäsin ja pistin sopivaan kireyteen mut näköjään toinen laakeri ei sitä kestänyt..
Pinnapultit pitää hakea viikolla nii nopeutuu tuo renkaanvaihto,prkl ku aina levy,napa ja spaceri eri kohdissa ja saa sitä pulttia aina ujutella et menemenemene pliispliis #¤%&/!!
Eikä tässä vielä kaikki! kytkin alkanut temppuilemaan.. ei säädöt paljon auttaneet,taitaa olla muutenki alkuperänen et vissiin viimesiään vetelee,välillä se vähän luistaa mutta ei pahasti mut kuitenki sen verran että taidan tällä viikolla pistää mansemotorssille viestiä et pistää uuden kytkinpaketin + painelaakerin ja kampiakselin stefan kun kerta tulee loota otettua irti nii sama se on sekin vaihtaa samoilla tulilla..
Puskuritkin pitäis laittaa takas paikoilleen,pari kertaa kylillä ollu lähellä piti tilanteita että ois hyvä että olis puskurit välissä,ois vähemmän peltiä sit oijottavana.. ja muutenki näyttää tuo perä rumalta ilman puskuria.. mut nekin on vielä kesken,etupuskuri on jo puoliksi valmis.. tulee blingbling että silmiä häikäisee
pistelen niistä kuvia kun valmiit ja ruuvattuna kiinni
Eiköhä näissä jo riitä tekemistä.. vielä tuolla samassa katoksessa mistä fiuden hain ois vanha bmw e23 jossa kannentiiviste vuotaa,sekin pitäis kuulemma bimmerpartyihin mennessä saada kuntoon.. saapa nähä viitinkö baijerilaiseen mutteriviritykseen kajota ollenkaan

Ladan laitto vaan vähän jääny ku tullu nuita sivuprojekteja.. tuossa ois tuo emännän -74 vw kupla josta pitää jarruja herkistellä ja sisusta verhoilla uusiksi nii saapi siitä ihtelleen kesäksi kulkupelin..
Ja tiistaina starttasin viimeisimmän ikuisuusprojektini: Fiat 127 903cc -82. ladalla nykäsin sen kuopistaan tuolta navetan viereltä katoksesta ja aloin tutkimaan mitä on vastassa.. ainaki uutta peltiä se on vaille ja ovien alareunat lahot mutta onneksi tuolta fiat foorumin puolelta löyty fiudeen ovia ku kaljaa kaupasta


tuossa vielä kuva kyseisestä kalsarin sinisestä kamppeesta:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 2648_n.jpg
on se ruma,eikä huono kuvanlaatukaan sitä paranna..
Mutta ei onneks Ladastakaan laitto lopu kesken.. kun tosiaan siinä keulan osat vaihdoin niin kun viikon ajan oli auraukset ja camperit päi seiniä nii söi renkaita ihan kivasti ja tänään huomasin et kuskin etunen oli ulkoreunalta lähes kankaalla joten nakkasin eteen toiset kesäkumekset ladan orkkispelleillä,pakko parin päivän sisällä vaihtaa mankuloille uudet renkaat että tuolla kehtaa kylillä käydä,sen verran ruman näkönen eripari vanteilla..
Eikä siinä vielä kaikki,kuskin etupyöränlaakeri päästää sellasta ääntä et en tiiä uskallanko sillä edes huomenna töihin lähteä,tämän huomasin renkaanvaihdon yhteydessä... onneks kotona tallilta löytyy ehjät laakerit,käydä töiden jälkeen vaihtamassa,jospa se vielä 15km kestäis ajaa.. tais vissiin ottaa ihteensä kun tuli ekat pari kilometriä ajettua laakerit liian tiukalla jonka takia sit löysäsin ja pistin sopivaan kireyteen mut näköjään toinen laakeri ei sitä kestänyt..
Pinnapultit pitää hakea viikolla nii nopeutuu tuo renkaanvaihto,prkl ku aina levy,napa ja spaceri eri kohdissa ja saa sitä pulttia aina ujutella et menemenemene pliispliis #¤%&/!!
Eikä tässä vielä kaikki! kytkin alkanut temppuilemaan.. ei säädöt paljon auttaneet,taitaa olla muutenki alkuperänen et vissiin viimesiään vetelee,välillä se vähän luistaa mutta ei pahasti mut kuitenki sen verran että taidan tällä viikolla pistää mansemotorssille viestiä et pistää uuden kytkinpaketin + painelaakerin ja kampiakselin stefan kun kerta tulee loota otettua irti nii sama se on sekin vaihtaa samoilla tulilla..
Puskuritkin pitäis laittaa takas paikoilleen,pari kertaa kylillä ollu lähellä piti tilanteita että ois hyvä että olis puskurit välissä,ois vähemmän peltiä sit oijottavana.. ja muutenki näyttää tuo perä rumalta ilman puskuria.. mut nekin on vielä kesken,etupuskuri on jo puoliksi valmis.. tulee blingbling että silmiä häikäisee

Eiköhä näissä jo riitä tekemistä.. vielä tuolla samassa katoksessa mistä fiuden hain ois vanha bmw e23 jossa kannentiiviste vuotaa,sekin pitäis kuulemma bimmerpartyihin mennessä saada kuntoon.. saapa nähä viitinkö baijerilaiseen mutteriviritykseen kajota ollenkaan

Lada 21044 1700i -96
Re: Lada 1200s -86
Aurinkoinen ja hikinen viikko takana ja sää lupailee lisää aurinkoisia ladalla cruisailu kelejä.. sen kunniaksi piti Lada pestäkkin kun oli keula täynnä liiskaantuneita itikoita ja kylet täynnä mustia käden jälkiä koska tänään sain Latuskan kasaan ja entistä ehommaksi
Eli tosiaan,maanantaina pistin ManseMotorssille viestiä ja torstaina aamu 7 oli paketti matkahuollossa..
Paketissa oli Nivan kytkinpaketti ja kampiakselin takastefa eli viikonlopuksi oli remppaa tiedossa.
Lauantaina siivosin tallin ja nostin Ladan pukkien päälle,n.70cm korkeuteen lattiasta helmaan mitattuna tuli tilaa eli ihan tarpeeksi.
Noin tunti meni ja vaihdelaatikko,kytkinpaketti,vauhtipyörä ja se pelti lohkon ja lootan välistä oli tallin lattialla,suhteellisen ripeesti kun otti välillä kylmästä oluesta huikkaa
Olis varmaan nopeamminki menny mut prkl pakoputki olikin liikaa edessä nii piti seki irrotella pakosarjasta että sai lootalle tilaa.. Osat oli ihan öljysiä ja muutenki p..kasia niin pesin kaikki painepesurilla.
Kampiakselin stefan vaihdoin ja nakkasin vauhtipyörän paikoilleen ja heti perään kytkinpaketin ja lootaan uus painelaakeri.
Tänään aamulla vielä keskitin varmuuden vuoksi kytkinlevyn että menee loota varmasti kerralla paikoilleen,velipoika tuli kaveriksi ja siinä ei kauaa nokka tuhissu kun loota oli jo paikoillaan,ylimmät kehäpultit on kyllä aina yhtä veemäinen nitkuttaa 1/100 kierros kerrallaan,mut muuten kasaamisessa ei kauaa mennyt,eniten ihmettelin koko urakassa oli se että mikään ei vastustellut,ei edes mikään särkynyt :O samalla vaihdoin pakoputken tiivisteen kun niitä jostain syystä 1 sijasta tuli 3
eipä haitannu.. ja sitten koeajo,kytkimen säätö ja tadaa,toimii kuin unelmasirpaleena, ei enää liikkeelle lähössä hypi ja pompi ku kenguru,velipoika kahteli vanhaa kytkinpakettia ja huomas että kytkinlevy kulunu vähä epätasasesti ja epäili että paineasetelma ollu kierossa tai jotain vastaavaa,noh mutta vika on nyt korjattu ja on uudet osat,nyt on taas autoa pitkäks aikaa
Niiin ja siellä auton alla kun olin niin löysin vian ihmelliselle kolinalle.. molemmista etuiskareista oli se alakiinnityksen läpipultista mutterit hävinneet teille tietämättömille ja pultti helisi siellä ittekseen.. pistin nylonmutterit ja pistin tiukalle että jo on prkl jos nyt lähtee irti...
Akunkenkiä laittelin paikoilleen niin plussanavan kenkä meni poikki ja jotenkin johtoja siitä irrottaessani sain subbarinjohdon liittimenki läskineen irti.. onneks oli vielä yks laatikossa että sain subin toimimaan ja suojasin vielä johdot sähköteipillä..
Tiistaina saa uudet kumet mankuloille,kaverilta löysin hyväkuntoiset 165/80r13 kesämunkit, että saa ne ladan orkkispellit nakata takas varastoon niin taas on mangelssit joka nurkassa
Kotiinmeno matkalla kävin tankkaamassa tankin piripintaan ja hommasin ruutuvihkon johon oon kirjannut jokaisen vaihdetun osan ja ainaki ne päivämäärät jotka muistan milloin osat vaihdettu,merkkasin ylös ja kilometrit mitä ajanut..
Myös merkkasin kilometrit nyt tankkauksen jälkeen ja katsotaan kuinka pitkälle pääsee täydellä tankilla..
Näillä mennään ja huomenna töihin,päätän raporttini tähän.
Eli tosiaan,maanantaina pistin ManseMotorssille viestiä ja torstaina aamu 7 oli paketti matkahuollossa..
Paketissa oli Nivan kytkinpaketti ja kampiakselin takastefa eli viikonlopuksi oli remppaa tiedossa.
Lauantaina siivosin tallin ja nostin Ladan pukkien päälle,n.70cm korkeuteen lattiasta helmaan mitattuna tuli tilaa eli ihan tarpeeksi.
Noin tunti meni ja vaihdelaatikko,kytkinpaketti,vauhtipyörä ja se pelti lohkon ja lootan välistä oli tallin lattialla,suhteellisen ripeesti kun otti välillä kylmästä oluesta huikkaa

Kampiakselin stefan vaihdoin ja nakkasin vauhtipyörän paikoilleen ja heti perään kytkinpaketin ja lootaan uus painelaakeri.
Tänään aamulla vielä keskitin varmuuden vuoksi kytkinlevyn että menee loota varmasti kerralla paikoilleen,velipoika tuli kaveriksi ja siinä ei kauaa nokka tuhissu kun loota oli jo paikoillaan,ylimmät kehäpultit on kyllä aina yhtä veemäinen nitkuttaa 1/100 kierros kerrallaan,mut muuten kasaamisessa ei kauaa mennyt,eniten ihmettelin koko urakassa oli se että mikään ei vastustellut,ei edes mikään särkynyt :O samalla vaihdoin pakoputken tiivisteen kun niitä jostain syystä 1 sijasta tuli 3


Niiin ja siellä auton alla kun olin niin löysin vian ihmelliselle kolinalle.. molemmista etuiskareista oli se alakiinnityksen läpipultista mutterit hävinneet teille tietämättömille ja pultti helisi siellä ittekseen.. pistin nylonmutterit ja pistin tiukalle että jo on prkl jos nyt lähtee irti...
Akunkenkiä laittelin paikoilleen niin plussanavan kenkä meni poikki ja jotenkin johtoja siitä irrottaessani sain subbarinjohdon liittimenki läskineen irti.. onneks oli vielä yks laatikossa että sain subin toimimaan ja suojasin vielä johdot sähköteipillä..
Tiistaina saa uudet kumet mankuloille,kaverilta löysin hyväkuntoiset 165/80r13 kesämunkit, että saa ne ladan orkkispellit nakata takas varastoon niin taas on mangelssit joka nurkassa

Kotiinmeno matkalla kävin tankkaamassa tankin piripintaan ja hommasin ruutuvihkon johon oon kirjannut jokaisen vaihdetun osan ja ainaki ne päivämäärät jotka muistan milloin osat vaihdettu,merkkasin ylös ja kilometrit mitä ajanut..
Myös merkkasin kilometrit nyt tankkauksen jälkeen ja katsotaan kuinka pitkälle pääsee täydellä tankilla..
Näillä mennään ja huomenna töihin,päätän raporttini tähän.
Lada 21044 1700i -96
Re: Lada 1200s -86
Nyt on myhkänen ja vikaki ehkä tiiossa.. 2. ja 3. vaihteella matalalla kierroksilla kyläajossa vähä tärryyttää/nylkyttää kummasti, kaverillekki puhuin ja molemmat epäiltiin sitä järkyttävää kumidonitsia vaihdelootan ja kardaanin välissä,voiko se revetä tai vastaavaa ja siitä vois johtua moinen? Moottorin tukikumet,kardaanin tukikumi,perä, ja puslat kaikki ehjiä,ja nyt kytkinkin tuli vaihdettua, pomppiminen ja tärryyttäminen liikkeelle lähdössä loppui heti mutta tuo kun 3. vaihteella matelee kylillä niin ihme nylkytystä tekkee,kun antaa rullata niin lakkaa.. renkaatki on tasapainotettu ja vanteet suorat. ei tullut sillon kahtottua kun oli vaihdeloota lattialla...
Nii tosiaan sain mankulatki taas eteen,nyt on mangellisit joka nurkassa ja alko ladaki taas näyttää jollekkin
Puskurit vielä puuttuu mutta ei kauaa,etupuskuri on jo lähes valmis.. aijai kun kiilteli auringossa
vielä vähän kesken ja takapuskuri vielä käsittelemättä.. jospa ne parin viikon sisään sais paikoilleen,sitten puskurit kiiltää ja ruoste paistaa
Kuvia pistelen kun saan kameran tyhjennettyä koneelle..
Nii tosiaan sain mankulatki taas eteen,nyt on mangellisit joka nurkassa ja alko ladaki taas näyttää jollekkin

Puskurit vielä puuttuu mutta ei kauaa,etupuskuri on jo lähes valmis.. aijai kun kiilteli auringossa


Kuvia pistelen kun saan kameran tyhjennettyä koneelle..
Lada 21044 1700i -96
Re: Lada 1200s -86
Nyt sain kuvat koneelle, siinäpä olis muutamat kuvatukset:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1
puskurit saan tässä parin viikon sisään paikoilleen niin ei näytä niin riisutulta.. niistä sitten pistän kuvaa kun valmiit ja paikoillaan
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1
puskurit saan tässä parin viikon sisään paikoilleen niin ei näytä niin riisutulta.. niistä sitten pistän kuvaa kun valmiit ja paikoillaan
Lada 21044 1700i -96
Re: Lada 1200s -86
Ladaan vaihdeltu viikonlopun kunniaksi öljyt + ö-suodatin.. tapahtui sen verran vaan hassu juttu vaihdon yhteydessä kun volkkarin takakontissa oli ladaan sekä tdi passattiin ostetut öljyt, molemmat 5w-40.. noh vaihdoin ladaan öljyt,meni n.15min,njet problem ja siinä sitten kun olin nakkaamassa sitä öljypönikkää pois nii katseeni pysähtyi purkin kylkeen... Turbo-diesel,mineral 5w-40... noh,kaippa ne siellä kesän yli menee
pistetään sitten ladaan tarkotetut öljyt passattiin.. serkun tallilla vaihtelin öljyt ja vanha isäntä siinä moottorisahaa rukkas ja kerroin sille tapahtuneesta nii tuumas vaan että oha tuo ittekki saabilla 6 vuotta ajanu traktorin nesteen turbodiesel öljyillä ja hyvin toimii
Niii ja pakoputkivärkkiä tuli ostettua kans,tuplaputkisto etenee pikku hiljaa..
Varaosakatiskaki tuli tännää tunkattua n.metrin korkeudelle pukkien päälle,tarkotuksena puottaa etu ja taka-akseli ja kaikki mikä irti lähtee että jää pelkkä mätä hylsy,joka sitten lyyään täyteen rautaromua ja pistetään koko kasa romukeräykseen.


Niii ja pakoputkivärkkiä tuli ostettua kans,tuplaputkisto etenee pikku hiljaa..
Varaosakatiskaki tuli tännää tunkattua n.metrin korkeudelle pukkien päälle,tarkotuksena puottaa etu ja taka-akseli ja kaikki mikä irti lähtee että jää pelkkä mätä hylsy,joka sitten lyyään täyteen rautaromua ja pistetään koko kasa romukeräykseen.
Lada 21044 1700i -96
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada 1200s -86
öljy kun öljy, nykypäivänä ei huonoja öljyjä oikeastaan edes myydä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lada 1200s -86
niihä se taitaa olla nykypäivänä mitä öljyä sinne laittaa,pääasia että sitä on siellä
Lada 21044 1700i -96
Re: Lada 1200s -86
Nyt iski visiot päälle
Velipojalle olis tulossa romunkeräysautoksi vectra b.. siitä heti 5-puolaset alumiinivanteet varasin itselle mutta.. konehuoneessa makaa 1.6 16v vikatikki eiku ecotekki.. kampiakselin asennontunnistin mennyt ja edellinen omistaja poropeukalona purkanut puoli konetta sitä korjatessa ja se on jäänyt sen takia seisomaan.. helppo homma olis saada kone kuntoon ja katos katos, koneessa on tasan 100hv ja 148nm.. löytyköhän nyt ladaan kone?

Velipojalle olis tulossa romunkeräysautoksi vectra b.. siitä heti 5-puolaset alumiinivanteet varasin itselle mutta.. konehuoneessa makaa 1.6 16v vikatikki eiku ecotekki.. kampiakselin asennontunnistin mennyt ja edellinen omistaja poropeukalona purkanut puoli konetta sitä korjatessa ja se on jäänyt sen takia seisomaan.. helppo homma olis saada kone kuntoon ja katos katos, koneessa on tasan 100hv ja 148nm.. löytyköhän nyt ladaan kone?
Lada 21044 1700i -96
Re: Lada 1200s -86
Juhannus tuli ja meni.. ja Ladaki liikkuu taas pikku rempan jälkeen..
No prkl,maanantaina ajelin Ladalla kylillä ja siinä bosshossia lässäytin nii ihmettelin risteyksissä ku nyki kummasti.. vähä kaasuttelin ja sitten toimi taas iha ok ja kohta taas nyki risteyksissä.. lopulta abc:n risteyksessä vilkasin kiekkamittaria nii sehä ei näyttäny mtn,se prkl sammu! no onneks lähti kuitenki käyntiin normaalisti mutta tyhjäkäynti kateissa,muuten ei ollut mtn ongelmaa.. kotia ajoin ja siihen tallin eteen se taas sammum,käynnistin ja annoin vähä jenkoa ja sitten tyhjäkäynti taas löyty.. arvelin että sama homma kuin viime kesänä,paskaa kaasarissa.. no sitähän oli,ja bensansuodattimeen kans oli sitä ilmestynyt,vissii ku kerran kuukaus pari sitten loppu bensa nii vissii imi kaikki paskat sieltä..
Noh otin pirssin talliin ja purin kaasarin,puhistin ja kasasin uusilla tiivisteillä.. tyhjäkäyntiruuvin se alipainekalvo oli iha paskana,ilmankos tyhjäkäynti seilaski välillä.. mutta ei seilaa enää! kiitos ladatoverin joka kertoi hyvän niksin.. pienellä modifoinnilla tein kyseisestä härpäkkeestä mekaanisen ja nyt rokkaa,eikä tyhjäkäynti seilaa
samalla käytin imu-ja pakosarjan irti ja vaihdoin uudet tiivisteet ja kohdistin molemmat kanteen ja pistin kiinni.. samalla startin herätteen apikoliittimen vaihdoin uuteen ja putsailin muutenki vähä johtojen liitoksia mahdollisten kosketusongelmien ehkäisemiseksi..
venttiilit pitäis edelleen säätää,meinaa vähä jo kalkattaa
tuossa yks huonolaatunen kuva: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9978_n.jpg
Hpj Cruising olis 13.7 ja sinne pitää tänäkin kesänä mennä vaikuttamaan
Nii ja sitten yks juttu... jossakin välissä uhosin että kun otan tuon 1200 myllyn pois,sinne ei kaasaria tule enää never ever!.. noh näyttäs nyt pahasti siltä että change of plans
Ostin serkkupojalta 60tkm ajetun 1500 koneen kaikkine apulaitteineen,paitsi virranjakaja puuttuu.. köyhdyin kyseisestä aparaatista.. wait for it.... 20e.. ihanan kallista
Ja siinä opelin 1.6 oliki muutaki ku anturivikaa nii annoin romuläjän olla.. mutta 5-puola aluvalssit varasin itelle että mallaan alle ennenku maksan mtn niistä..
jos tuohon 1500 koneeseen rakentelis turbovärkkejä.. saa nähä
että tällastä tälla kertaa.
No prkl,maanantaina ajelin Ladalla kylillä ja siinä bosshossia lässäytin nii ihmettelin risteyksissä ku nyki kummasti.. vähä kaasuttelin ja sitten toimi taas iha ok ja kohta taas nyki risteyksissä.. lopulta abc:n risteyksessä vilkasin kiekkamittaria nii sehä ei näyttäny mtn,se prkl sammu! no onneks lähti kuitenki käyntiin normaalisti mutta tyhjäkäynti kateissa,muuten ei ollut mtn ongelmaa.. kotia ajoin ja siihen tallin eteen se taas sammum,käynnistin ja annoin vähä jenkoa ja sitten tyhjäkäynti taas löyty.. arvelin että sama homma kuin viime kesänä,paskaa kaasarissa.. no sitähän oli,ja bensansuodattimeen kans oli sitä ilmestynyt,vissii ku kerran kuukaus pari sitten loppu bensa nii vissii imi kaikki paskat sieltä..
Noh otin pirssin talliin ja purin kaasarin,puhistin ja kasasin uusilla tiivisteillä.. tyhjäkäyntiruuvin se alipainekalvo oli iha paskana,ilmankos tyhjäkäynti seilaski välillä.. mutta ei seilaa enää! kiitos ladatoverin joka kertoi hyvän niksin.. pienellä modifoinnilla tein kyseisestä härpäkkeestä mekaanisen ja nyt rokkaa,eikä tyhjäkäynti seilaa

venttiilit pitäis edelleen säätää,meinaa vähä jo kalkattaa

tuossa yks huonolaatunen kuva: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9978_n.jpg
Hpj Cruising olis 13.7 ja sinne pitää tänäkin kesänä mennä vaikuttamaan

Nii ja sitten yks juttu... jossakin välissä uhosin että kun otan tuon 1200 myllyn pois,sinne ei kaasaria tule enää never ever!.. noh näyttäs nyt pahasti siltä että change of plans

Ostin serkkupojalta 60tkm ajetun 1500 koneen kaikkine apulaitteineen,paitsi virranjakaja puuttuu.. köyhdyin kyseisestä aparaatista.. wait for it.... 20e.. ihanan kallista



Ja siinä opelin 1.6 oliki muutaki ku anturivikaa nii annoin romuläjän olla.. mutta 5-puola aluvalssit varasin itelle että mallaan alle ennenku maksan mtn niistä..
jos tuohon 1500 koneeseen rakentelis turbovärkkejä.. saa nähä
että tällastä tälla kertaa.
Lada 21044 1700i -96
Re: Lada 1200s -86
Lujaa ollaan menty satoja kilometrejä.. ja venttiileitä vieläkää kerenny säätää
Kohta pitäis hakea uus käyttis ladalle kaveriksi nii tämä siirtyy sitten talviteloille ja project summerlada 2014 voi alkaa
uutta maalia jne. saas nähä... tavotteena hpj cruising 2014
parin viikon päästä olis Hpj Cruising 2013 http://www.hpjcruising.com/
Sinne taas ladailemaan ja huuattaa rokkia
4 vuosi peräkkäin ladalla
3 niistä ollu omalla
tässä parit kuvat muutama fotograaffi:
Koko poppoolla lauantai-ajelulla..
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 8649_n.jpg
ja emännys nappas ladan omistajastaki kuvan
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 8262_n.jpg
Täytyy myöntää että tää laabori kyllä on ollut tähän mennessä paras ostos,ei oo vielä toimivampaa ja luotettavampaa autoa ollut ja niin paljon unohtumattomia kokemuksia.. tätä en kyllä varmaan ikinä hävitä
ps. Nii ja ettei ladaharrastuksesta sais tarpeeksi,pitää viikolla käydä kahtomassa isä vainaan 2107 ladaa,tarkotuksena hakea se takaisin kotiin...

Kohta pitäis hakea uus käyttis ladalle kaveriksi nii tämä siirtyy sitten talviteloille ja project summerlada 2014 voi alkaa

parin viikon päästä olis Hpj Cruising 2013 http://www.hpjcruising.com/
Sinne taas ladailemaan ja huuattaa rokkia


tässä parit kuvat muutama fotograaffi:
Koko poppoolla lauantai-ajelulla..
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 8649_n.jpg
ja emännys nappas ladan omistajastaki kuvan
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 8262_n.jpg
Täytyy myöntää että tää laabori kyllä on ollut tähän mennessä paras ostos,ei oo vielä toimivampaa ja luotettavampaa autoa ollut ja niin paljon unohtumattomia kokemuksia.. tätä en kyllä varmaan ikinä hävitä

ps. Nii ja ettei ladaharrastuksesta sais tarpeeksi,pitää viikolla käydä kahtomassa isä vainaan 2107 ladaa,tarkotuksena hakea se takaisin kotiin...
Lada 21044 1700i -96