Tärinästä tietyillä nopeuksilla

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Tärinästä tietyillä nopeuksilla

Viesti Kirjoittaja Misha »

Täällä oli juttua joku aika sitten tärinöistä tietyillä nopeuksilla. Minullakin auto tärräsi kun ajo noin satasta ja nopeammin.

Mutta kun rasvautin kardaanin nivelen, niin ongelma poistui.

Ajattelin vaan että tärisijöitä kiinnostaa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

kiitti vinkistä
ladoholisti
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

:shock:
Muistuu mieleeni tapaus takavuosilta kun yksi perheemme silloisista autoista meinasi lähteä TÄRINÄN takia käsistä jos nosti nopeuden yli 60 km/h :!:
Aikani pähkäiltyäni löysin syyn, vanteiden sisäpuolelle junttaantunut harmaa savi jota oli kilokaupalla :!:
Savi oli niin tiukassa ettei lähtenyt millään pesurilla vaan oli poistettava mekaanisesti, jonka jälkeen kulku oli taas normaalia...
Ko. auto oli silloin päivittäisessä ajossa Pälkäneen seudun sorateillä ja siellä oli ilmeisesti hyvää "liimasavea" :?:
Sama ilmiö nimittäin toistui jälkeenpäinkin mutta syyllinenhän oli tiedossa :D
Siperia opettaa...
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Taannoisen nappiksen ensiasennuskesäkumit olivat varsinainen täristin. Pystyheittoa, eikä millään ilveellä tasapainoon. Jos ajoi alle 80, ok; tai yli 120, niin ok.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

R-J kirjoitti:Taannoisen nappiksen ensiasennuskesäkumit olivat varsinainen täristin. Pystyheittoa, eikä millään ilveellä tasapainoon. Jos ajoi alle 80, ok; tai yli 120, niin ok.
Samanlaisia kokemuksia on minullakin muutamasta aikaisemmasta autosta. Viittaa tasapainotus- tai renkaan tai vanteen kierousvikaan.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pakkasukko
Viestit: 101
Liittynyt: 29.9.2003 17:55
Viesti:

Re: tärinät

Viesti Kirjoittaja Pakkasukko »

Asensin kardaanin puolikkaat keskenään väärinpäin takaisin. Resonanssikohta löytyi noin 30kmh nopeudessa.. BRrruMMPS!
Ladamerkkistä henkilöautoilua vuodesta 1990
amisissi

Samaran tärinä

Viesti Kirjoittaja amisissi »

Löysinpä minäkin syyn samaran tärinään neljänkympin nopeudessa. Vaihdoin talvirenkaat alle ,hakkapeliitat, silloin tärinä lakkasi. Syynä lienevät olleet alkuperäiskesärenkaat, joita yritettiin turhaan tasapainottaa. Nyt hyrisee kuin "silinterikello".
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Re: Tärinästä tietyillä nopeuksilla

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Misha kirjoitti:
Mutta kun rasvautin kardaanin nivelen
Pisti silmään toi "rasvautin" :shock: Mites nyt edistynyt Ladaharrastaja ny tollee??
Se ei skulaa joka skagaa
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Pavlovits kirjoitti:
R-J kirjoitti:Taannoisen nappiksen ensiasennuskesäkumit olivat varsinainen täristin. Pystyheittoa, eikä millään ilveellä tasapainoon. Jos ajoi alle 80, ok; tai yli 120, niin ok.
Samanlaisia kokemuksia on minullakin muutamasta aikaisemmasta autosta. Viittaa tasapainotus- tai renkaan tai vanteen kierousvikaan.
Ihan ite neuvostorenkaasta löytyi vika. Kuvion perusteella oikeat "Earth moving"-renkaat, vaikka olivatkin kesäkumit. Vollotus ja tärinä olivat aivan omaa luokkaansa. :roll:
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Vastaa Viestiin