Punainen pampula ja ajonesto
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 23.1.2004 11:32
- Paikkakunta: vantaa
Punainen pampula ja ajonesto
Autohan on 110 vm.2006 ja 16v. Auto seisoi parkkihallissa ja ajoenesto oli itsekseen mennyt huoltotilaan eli ledi palaa jatkuvasti. Käsittääkseni auton pitäis käynnistyä silloin kun on "huoltotilassa"?
Auto pyörittää kyllä muutaman sekunnin mutta ei tietty käynnisty. Nämä 5s jutut virtalukossa, maadoitukset, sulakkeet ja liitokset on käyty läpi ja vikakoodia ei näytä. Sekoittiko akun napojen irrottaminen vielä enemmän ajonestoa?
Punaista pampulaahan ei ole kun pari vuotta sitten kaupanteko hetkellä myyjällä ei ollut mutta sanoi lähettävänsä postitse kun löytää mutta ei löytänyt.
Käsittääkseni pelkän ajoneston uusiminen ei auta näissä uudemmissa vaan täytyy vaihtaa ohjausyksikkökin, onko näin?
Ajoneston kiertäminen tuolla lastuttamalla ei varmaan onnistu kun ohjausyksikkö on lukenut eston?
Onhan näitä "ammatilaisia" jotka osaa tyhjentää muistin tietokoneella mutta meikäläisen nyrkkipajalla se ei onnistu...
Niipä kysynkin vinkkejä ja ohjeita miten sais korjattua kyseistä hommaa?
Jos jollain olis vielä myydä tarvittaessa ajonesto ja ohjausyksikkö pakettia niin hyvä olis.
Sitä en tiedä onko erilainen yksikkö kuin vanhemmissa mutta varaosa numerostahan sen näkee.
Eli tämmöisiä juhannuksen iloja...
Auto pyörittää kyllä muutaman sekunnin mutta ei tietty käynnisty. Nämä 5s jutut virtalukossa, maadoitukset, sulakkeet ja liitokset on käyty läpi ja vikakoodia ei näytä. Sekoittiko akun napojen irrottaminen vielä enemmän ajonestoa?
Punaista pampulaahan ei ole kun pari vuotta sitten kaupanteko hetkellä myyjällä ei ollut mutta sanoi lähettävänsä postitse kun löytää mutta ei löytänyt.
Käsittääkseni pelkän ajoneston uusiminen ei auta näissä uudemmissa vaan täytyy vaihtaa ohjausyksikkökin, onko näin?
Ajoneston kiertäminen tuolla lastuttamalla ei varmaan onnistu kun ohjausyksikkö on lukenut eston?
Onhan näitä "ammatilaisia" jotka osaa tyhjentää muistin tietokoneella mutta meikäläisen nyrkkipajalla se ei onnistu...
Niipä kysynkin vinkkejä ja ohjeita miten sais korjattua kyseistä hommaa?
Jos jollain olis vielä myydä tarvittaessa ajonesto ja ohjausyksikkö pakettia niin hyvä olis.
Sitä en tiedä onko erilainen yksikkö kuin vanhemmissa mutta varaosa numerostahan sen näkee.
Eli tämmöisiä juhannuksen iloja...
Re: Punainen pampula ja ajonesto
Jos et ole kokeillut (enää et menetä mitään, voit vain voittaa) ota akunkenkä irti viideksitoista minuutiksi. Sen jälkeen kokeilet herääkö. Ajonesto ja moottorin ohjainlaite on "naitettu" pari ja käytetyt pitää vaihtaa pareittain.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 23.1.2004 11:32
- Paikkakunta: vantaa
Re: Punainen pampula ja ajonesto
Akun kengät on irti ollut yön yli ja ladattu täyteenkin mutta ei auttanut.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 23.1.2004 11:32
- Paikkakunta: vantaa
Re: Punainen pampula ja ajonesto
Niin se ihmetyttää miksi ajonesto meni itseksseen huoltotilaan eli ledi palaa jatkuvasti?
Re: Punainen pampula ja ajonesto
En tiedä auttaisiko sellainen että akunkenkä irti. Hetken päästä paikalleen ja samantien starttia. Eli samalla sekunnilla kun kenkä on paikalleenpainettu, toinen henkilö starttaa. (Oletus että ajonesto ei ehdi aktivoitua)
Muistaakseni joskus olen tuolla keinolla saanut siskon auton käyntiin, ajoneston joutui kyllä myöhemmin poistamaan käytöstä eeprom-piirin vaihtamalla.
Joskus auttoi myös apuvirran antaminen, taisi johtua siitä että akku ei latautunut täyteen ja jännite oli liian alhainen elektroniikalle.

Muistaakseni joskus olen tuolla keinolla saanut siskon auton käyntiin, ajoneston joutui kyllä myöhemmin poistamaan käytöstä eeprom-piirin vaihtamalla.
Joskus auttoi myös apuvirran antaminen, taisi johtua siitä että akku ei latautunut täyteen ja jännite oli liian alhainen elektroniikalle.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 23.1.2004 11:32
- Paikkakunta: vantaa
Re: Punainen pampula ja ajonesto
Eipä auttanut niksisi kokeiltuani ja akkukin täyteen ladattu.
Pähkäilin tuossa jos tämä ohjausyksikkö on sökö niin vaikuttaisko se tuon ajoneston siirtyminen itsekseen huoltotilaan?
Jos haen romikselta "uuden" ohjausyksikön niin siellä on enimmäkseen tähän 1.5 kun tässähän uudemmassa 1.6 ja erilainen
sytytysjärjestelmäkin niin oppiiko se 1.5 yksikkö uusille tavoille?
Tai sitten metsästän juuri tähän sopivaa tai sitten venäjältä uusi...
Pähkäilin tuossa jos tämä ohjausyksikkö on sökö niin vaikuttaisko se tuon ajoneston siirtyminen itsekseen huoltotilaan?
Jos haen romikselta "uuden" ohjausyksikön niin siellä on enimmäkseen tähän 1.5 kun tässähän uudemmassa 1.6 ja erilainen
sytytysjärjestelmäkin niin oppiiko se 1.5 yksikkö uusille tavoille?
Tai sitten metsästän juuri tähän sopivaa tai sitten venäjältä uusi...
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 23.1.2004 11:32
- Paikkakunta: vantaa
Re: Punainen pampula ja ajonesto
Auto pärähti heti käyntiin venäjän tuonnin uusilla osilla.
Olikohan vanhassa boxissa jotain häikkää?
Taidan jättää aktivoimatta tuon ajoneston siitähän ei taida olla mitään haittaa kuin vain mahdollisesti katsastuksessa?
Kiitän vielä julkisesti venäjän osatuojaa!
Olikohan vanhassa boxissa jotain häikkää?
Taidan jättää aktivoimatta tuon ajoneston siitähän ei taida olla mitään haittaa kuin vain mahdollisesti katsastuksessa?
Kiitän vielä julkisesti venäjän osatuojaa!
Re: Punainen pampula ja ajonesto
Katsastuksessa eivät pysty testaamaan ajonestoa. Toki jos jostain syystä kysyvät pampulaa, niin kerrot että tässä on jo priora tyyppinen avain että siru on avaimessa (kuten muissa autoissa on ollut lähes aina).