VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

vanteet haettu puhalluksesta. Puuttuvat spacerit saapui puolasta ja bensatan
kki saapui myös.
Kuuluko tuossa olla kaksi noita korvausilma letkuja? Ja miten liittimen piuhojen värit menee?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

öljypohjasta löytyi tupakan tumppi ja rautaromua. Nyt siinä on paluuputki hitsattuna. Toivottavasti se nyt toimii kanssa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nyt löytyy sitten 1700 mottikin varakoneeksi, jos 1200 räjähtää käsiin :lol: Lohkossa lukee 21213, eli lienee nivasta? kannessa 100315-10.

EDIT: mutuillaan lisää. Eli jos vakio koneessa on nyt ne 8,5:1 puristukset, ja vaihdan 1700 kannen ja pahvin saan 9,33:1 puristukset? Ainakin laskurin mukaan näin. Vois saada tosta 1200 padasta mukavasti vääntävän, kun pieni turbo, 21213 nokka ja "korkeat" puristukset.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

milläs laskurilla sää noi puristukset sait? mittasitko oikeen palotilat? voihan toi pitää tietysti kutinsakkin pikkulohkossa, kun on männän halkasija eri ynnä muuta, ei siitä ainakaan samaa tule kun mitä 1700 puristukset
mut tosiaan ei siitä yhtään haittaa olis, nouseehan ne vähän.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

En ole itse palotiloja mitannut, mutta lueskelin foorumia niin tuossa 1700 kannessa pitäis olla noin 30,5ml palotilat. Ja iskupituus 66mm, männänhalkaisija 76mm, kannentiivisteen halkaisija 83mm paksuuspuristuneena 1mm, tasalakiset männät jotka tulee lohkon tasolle. Tulos 9,33:1

http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm tuolla laskin. Muuten samat arvot kuin nuo, mutta peruskannen palotila n.35ml. tulos 8,5:1.
Tää on nyt tällästä mutuilua. Auttaako tuo 1700 kansi tuohon kansipahvin pullahtamis ongelmaan?, olikos se nyt nelospytyn kohdalta venyy vesitilaan, vai miten se meni. :lol:

EDIT: kaasariin tilattu moposportilta 250 kumikärkinen neulaventtiili sekä muovikoho. Sitten jossain vaiheessa ruveta miettimään suuttimia kun saa vehkeen ekana käyntiin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Käyttää suosista sitä 1,7:kan pyöreä reikästä pahvia!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

juu se 1700 pahvi auttaa jo paljon. jos silti ongelmaa että pullahtaa niin hitsaa niitä vesikanavia tukkoon ja tekee vaan pienet reijät sinne mahollisimman kauks palotilasta. ei se mun mielestä sen ihmeemmin se kansi ihtessään auta siihen pahvin kestoon
ja jos en väärin muista niin pahvi on vähän reilu millin puristettuna :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

on niitä mulla 2kpl varastossa. Jos pahvi olis 1.1mm puristuneena niin puristukset olis silti 9.2:1.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ahtoputket on valmiit, enään dumppi paikoilleen niin a'vot. Biltemasta kävin hakemassa ilmansuodattimen ja turbon tiivistesarjan(hinta 4€, sisältää pakosarjan tiivisteen, 3kpl kupari prikkoja ja öljypaluu laipan tiivisteen).
Sitten vielä 2,5" V-band liitoksen, joka ei ollutkaan sopiva siihen mihin sen ajattelin sopivan(turbon imupuolelle). No nyt se saa sitten sopia putkistoon :lol: . Hieman tyhmä tuo GT17 kun imupuolella pitää olla V-band liitos, että saa ilmansuodattimen kiinni. Pitäisköhän siihen vaan pistää silikoniletkun pätkä ilman mitää V-bandejä, :?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Itse olen moisista suosiolla sorvannut sen kaulan suorax niinkuin normi ahtimissa?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jaa, tuo ei ihan heti tullut mieleen sorvata turbon imupesää :shock:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
t.eskola

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Letkuu ja lemmarii vaan päälle. Toimi moiteetta itsellä, td04 ahtimessa jossa on vastaava tuo imupesän kaula. En tiedä menee suodatin suoraan, mutta letkun/letkumutkan kanssa pitäs ainakin toimia.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kiitos varmistuksesta :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joitakin kuvia rojektista laitettu ladagalleriaan. Löytyy nimellä veli samara...

EDIT: Tuli tuossa mieleeni että mitäs nyt kun vanteet on tube-type ja renkaat tubeless? ongelmaa ei olisi jos ei venytettäisi kumeja vanteille, nyt venytetään joten sisärengas olis oltava. Mutta tubeleksien kanssa ei kannattais käyttää, koska renkaan sisäpuolen uritus puhkaisee sisäkumin. Mutta jos et laita sisäkumia, niin rengas lähtee helpommin pois vanteelta.
Ja vielä lisää ongelmia, onko tuolle 175/50 edes olemassa sisukumia saatavilla?

Onko se sitten vain koitettava ensin tubeless tyylillä, jos ei rokkaa niin sisuskumit sisään... Minkä kokoinen on ladan vanteessa venttiilinreikä? kumpi venttiili siihen menee 11,5mm vai 16mm?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Olettamukseni on että kaikissa Ladan vanteissa olisi tuo 11,5 mm:n venttiilin reikä.
Sisärenkaana voisi toimia 145/80 kumi. Tärkeintähän on ettei kumi ole liian iso, ettei jää ryppyiseksi kun rengas on paikallaan täytettynä.
Todennäköisesti ongelmia tulee jossain vaiheessa jos sisärengasta ei laiteta, kokemusta on ihan vakiolevyisillä vanteillakin. Tyhjenee turhan nopeasti. Ja onhan se alikapea rengas helpompi venyttää vanteellekin sisuskumin kanssa 8)
Vastaa Viestiin