Moi!
Kokemusta tuli taas kun 62 tkm ajettu kone alkoi piiputtaa kolmella pytyllä, oma testeri näytti mm. vikakoodia P0301, sytytysvikaa 1-pytyssä(edestä katsottuna oikeanpuolimmainen pytty). No, pohdin asiaa, tutkin näitä sivuja ja kun kerrottiin että ilmamäärä-anturi voisi olla likainen ja putsaamisen tai uusimisen tarpeessa niin "suihketta kainaloon" ja vika poistui kunnes tuli 300 km:n päästä uudelleen, taas suihketta vaan ei auttanut. Sitten vaihdoin anturin muttei auttanut perskeles, mikä ihme siinä nyt on!?
No "nilkutin" TB:n huoltamolle ja siellähän testeri näytti myös ruiskutusvikaa 1-pytyssä. Tutkittiin johtonippua jossa ruiskujohdot kulkee, koneen oikeassa päädyssä olevasta jatkoliittimestä mitattiin ettei tule signaalia 1-pytyn ruiskusuuttimelle ja kun seurattiin nippua liittimestä ohjausyksikköön päin niin huomattiin että ilmanpuhdistimen reunaan oli hankautunut tuo 1-pytyn musta piuha poikki ja toinenkin(vihreä/musta) oli nirhautunut jo eristeettömäksi!
Laitoin 2 abikoa ko. johtimiin korjauksena ja vot kone kukkuu kaikilla pytyillä jälleen!
Eli jos tuollaista oiretta kolmella pytyllä käymisen muodossa tulee niin tässäpä yksi tarkastuskohde josta vikaa voi etsiä ja on muuten helppo korjata kun hiukan raottaa ilmanpuhdistinta jotta alle pääsee kurkkimaan/tekemään jatkoksen.
112 1.6 16V käy kolmella pytyllä. näyttää vikakoodia P0301
Re: 112 1.6 16V käy kolmella pytyllä. näyttää vikakoodia P03
Ja jos joskus muulloin näyttää samaa koodii,pitää ensimmäiseks kokeilla vaihtaa puola tässä moottorityypissä.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)