VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

START kirjoitti:
MrKz kirjoitti:yleensäkin,näissä hommissa huomannu et aikataulu ja budjetti yleensä kerrotaan kolmella :-D
budjetin osalta viidellä kertominen on jo lähempänä totuutta :)
on se jännä, kun eka jos oot opiskelija niin ei oo rahaa tehä, sit kun joudut töihin niin et enään ehdi tekemään. ja sit kun oot lomalla et vaan jaksa tehä mitään. ei oo kohillaan koskaan. :lol:
Totta tuokin :D Nyttenkin homma lähtenyt räpylästä, ja budjetti noussu tasasesti ylöspäin. Vaikka en ole laskenut mitä rahaa menny, niin yli "budjetin" ollaan :lol: .

Toktornivakolta kyselty uusia venoja 1700i:n kanteen, imupuolelle 39mm(vakio 37mm) ja pakopuolelle 33,2mm(31,5mm) venat. Sopii vakio seetiin, joten sellaset laitetaan 8) Sarjaa sais myös 6mm varrella, kannattaako turbokoneeseen noin ohuet varret laittaa? Pronssiohjurilla kuitenkin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Renkaat vanteilla. Kuvia tulossa Galleriaan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Tuli
semmonen mielikuva matalasta nappisilmästä joka sinkkusutii
hidastustöyssyssä pohjasta kiinni jääneenä turbon suhistessa taustalla
:-D
Lada 21044 1700i -96
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Eiköhän tuo toteudu 8) . Vanteen renkaineen alla, ja tulos on........Keulaa ainakin 4cm alemmas. Takapäätä viel 1,5-2cm alemmas, niin korkeus hyvä vanteisiin :D Panhardin kiinnike rautaa joutu hieman rälläkällä muotoilemaan, että sai vanteen kuskin puolelle sopimaan.
Mokkula ei meinaa jaksaa ladata kuvia tänne, mutta enköhän ne kohta puoliin saa näkyville...

Niin ja mistä saan pidemmät pyöränpultit tähän vehkeeseen. :shock: Etunapa ei tykkää vakio pulteista ja 15mm spacereista -> kierteet menee. Vai pitääkö laittaa pinnapultit.

Kuva

Kuva

Siinä pienet kuvat. Huomenna pitää ottaa isompia. :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

poorilliset pinnapultit vaan joka nurkkaan niin ylttää ja pysyy pyörätkin paikallaan. nappaa vaan navan pois ja vetarin pois niin saa paikalleenkin lyötyä. esim rallyracelta tilaat, tai sit jostain paikallisesta liikkeestä, olikohan volvon vai minkä pultteja kun viimeks ostin, olivat kohtuullisen pitkät
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Vakiot jotain 3cm luokkaa kierteen pituudeltaan, jos jossain autossa olis pidemmät vakiona. Ebaysta löytyy 50mm pulttejakin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Entisestä Neuvosto-Liitostakin löytyy!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kuinka paljon venäjällä pultit lie maksaa. Tuli mittailtua taka-akselia, niin voiko olla että akseli on keskellä, vaikka madallusta se 11cm? Siltä se kovasti vaikuttaa :D
Ja Nyt ne kuraläpät raapii maata 8) Vaikka onkin edellinen omistaja sahannut logon alta läpät poikki. :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja joumään »

Mites paljon on kaarissa tilaa takana? Hinkkaako renkaat kaariin ollenkaan?
t.eskola

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Näyttää kyllä hyvältä vanteet, sopii levitetyt pellit lataan erinomasesti! Ihekin koittelin viime syksynä kanttilamppuun levitettyjä peltejä. Eteen ei saannut survottu kun olivat perkule volkkarin keskireiällä (57,1)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2137_n.jpg
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ei hinkkaa kaariin ainakaan paikalla ollessaan :lol: Mahtuu sormet kaaren ja renkaan profiilin väliin. Ensiks ottaa rengas kiinni sisäloksuun, jos on ottaakseen.
Edestä lasku toimenpide menossa, eli -90mm jousista nappasin 3/4 kierroksesta pois. Katotaan paljon auttaa, kunhan saa toisenpuolen vakaajan pultit korvattua uusilla. Meni poikki kun avainta näytti :lol:

Kuva
takapää läheltä
13x9 ET12+10mm spacer, renkaana 175/50. Madallusta se 11cm, ja vielä on tilaa 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja joumään »

Ihan hyvältä näyttää. Mahtaakohan voida ottaa yhtään takapenkkiläisiä kyytiin. Olikos sulla tehty vielä tilaa kardaanille siihen takapenkin alle, vai ottaako edes kiinni runkoon vielä? Ja oltiinkos takaa menossa vielä alemmas?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Taakse saattaa 2 sopiakkin, kun loppuu joustot kesken niin ei välttämättä raavi :lol: Takanta en enää uskalla ottaa lisää, kardaanin päällä oleva kumi tutti sahattu puoliksi, joten tuskin osuu kardaani runkoon.
Etupään sain valmiiks. -90mm jouset joista sahattu 1,5 kierrosta pois.

Nyt kaari peittää renkaan kuviopinnan pelkästään. Loppuu joustot kesken, pitäis se kumitutin jalka poistaa kokonaan. Kumituttia ei ole enää, ja ylätukivarren ja tutin jalan välinen tila arviolta 1cm.

Kuva
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Oijoijoijoijoi! :P Looking good! 8) Nyt iski ihtelläki himo noihi levipelteihi :lol:

Mites muuten koneen laita?
Lada 21044 1700i -96
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Melkein valmis. Puuttuu vieläkin lambda Ja putkisto
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin