Lada; Auto, joka huoltaa itse itsensä...

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Veli Aapee

Lada; Auto, joka huoltaa itse itsensä...

Viesti Kirjoittaja Veli Aapee »

Ladani (2104 -88 ) ei tässä yhtenä pakkasaamuna halunnut käynnistyä. Eli kun käänsi virta-avainta, kaikki virrat hävisivät, mittariston takaa kuului ihmeellinen surina, eikä auto tietenkään startannut :( .( Monta kertaa yritin startata, mutta Ladani ei halunnut lähteä käyntiin). Tutkin konehuoneen puolelta, ettei vain mitään sähkökaapeleita ole irti tai oikosulussa. Purin ohjauspylvään ympärysmuovit ja testasin virtalukkoa varavirtalukolla. Turhaan. Rupesi jo iltakin hämärtään, ja pakkanenkin rupesi kirimään, joten päätin siirtää "toimintahäiriön" tutkimisen seuraavaan päivään. Irrotin tosin vielä akun miinusnavan varmuuden vuoksi.

Seuraavana päivänä aloin virittelemään kabyysiin sähkölämmitintä, ettei tarvitsisi kylmässä vikaa etsiä. Samoin roudasin työkalut Ladaan sisälle lämpenemään 8) . Vartosin puoli tuntia, ja kytkin akun miinusnavan. Istuin lämpimään autoon, ja aloin valmistelemaan huoltoa. Laitoin avaimet virtalukkoon, ja ajattelin, että kokeillaan nyt piruuttaan käynnistää, vaikka ei se kuitenkaan lähde... Avaimen pyöräytys, virrat päälle, ryyppy päälle, starttaus..., ja käyntiin!!! Voi vee..! Ei voi olla totta... Siinä se pörisi, kuin ei mitään vaivaa ikinä olisi ollutkaan... Ja on toiminut siitä lähtien 8) .

Kertokaapas, onko Teillä vastaavanlaisia "ihmeparanemisia" omissa ajokeissanne...
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä, ja kyseessähän on Autokeiju taikoineen ;).

Mutta ihan vakavissaan, noi sähköviat tuntuu olevan just tommosia että tulee ja menee.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Oliko tuo muka ihmeparantuminen?

Akun miinusnapa hapettunut joko navasta tai todennäköisemmin sieltäkaapelin liitoksesta. Eli jos haluat kokonaan tuosta eroon niin vaihda uusi tilalle...
Veli Aapee

Viesti Kirjoittaja Veli Aapee »

No kun ne akunnavat nimenomaan EIVÄT olleet hapettuneet... Tokihan moisen asian tarkastin ensimmäisenä 8) . Virrat päällä öljyvalo hehkui himmeänä, eikä bensa ja latausmittari näyttäneet lukemia. Startatessa tapahtui kuten edellä kirjoitin.
Kun auton ostin 2003 kesällä, se oli täynnä pikkuvikoja. Mm. oli ne akunnavat hapettuneet, bensaletkut riekaleina, pakoputki poikki ynnä muuta mukavaa... :( Muutaman kerran jouduin suorittamaan huollon tien päällä, kun matka ei muuten olisi jatkunut 8) . Kun nyt mielestäni pidän ajokalustostani ainakin tyydyttävää huolta, on nuo huollot tien päällä loppuneet tyystin.
Siksi tuo edellä kuvattu häiriö oli tosi outo tapaus. Korjaantui samalla tavalla yhtäkkiä kuin tulikin.
Kuukausi sitten paloivat kummatkin lähivalon sulakkeet. Vaihdoin uudet ja ovat toimineet siitä lähtien. Syy edelleen mysteeri... :D
nivailija

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Sinänsä mielenkiintoista. Nivassa ei radio ole wörkkinyt sitten vuoden 2003, mutta viime kesällä se alkoi taas laulamaan! Johtuu varmasti poikkeuksellisesta kosteudesta... Nyt ei kuitenkaan toimi taaskaan. :cry: :cry: :cry:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Väittävät minuakin vanhemmat ihmiset, että sellaiset lyijyakkukengät keräävät pintaansa lähes näkymättömän kalvon. Niitähän oli ennen useammassakin autossa. Totta tai tarua, mutta itsekin olen monta kertaa antanut ensiavun siten, että akkukengät löysälle ja sitten vähän pyörittelyä navan ympärillä ja taas kireälle. Ja kosketus on tullut takaisin. Tämä on vain ensiapu ja auttaa muutaman päivän tai viikon.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kosteushan se monesti noita ihmevikoja aikaansaa. Mutta onneksi autokeiju (tai crc) vaivan useimmiten korjaa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

R-J kirjoitti:Kosteushan se monesti noita ihmevikoja aikaansaa. Mutta onneksi autokeiju (tai crc) vaivan useimmiten korjaa.
nyt oon pari kertaa huomannu kun oon takalasin lämppärin laittanu päälle, että takasumarin merkkivalo syttyy myös ja sitten jossain vaiheessa häipyy... en ole laiskuuttani jaksanu käydä katsomassa palaako itse sumarikin.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Eihän sen ainakaan pitäisi palaa. Onko ne muuten saman sulakkeen takana? Ainakin mulla takalasingrillille oli oma sulake, ihan omassa kotelossa. Toivottavasti autokeiju korjaa. :)
R-J
dJONY

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Veli Aapee kirjoitti: Kuukausi sitten paloivat kummatkin lähivalon sulakkeet. Vaihdoin uudet ja ovat toimineet siitä lähtien. Syy edelleen mysteeri... :D
Minulla meni oikeanpuolen lyhyen ja parkin sulakkeet. Kuukauden annoin olla risat sulakkeet kiinni, ja ajoin vain vasemman puolen valoilla, perjantaina laitoin uudet sulakkeet, ja ei oo vielä palaneet... :)
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Autokeiju paikalla jälleen. :?:
R-J
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Nehän ne tietyn ikäset akkukengät hapettuu sisältä, niin ettei ongelmaa edes näy.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
MK

Viesti Kirjoittaja MK »

Tuo meikäläisen tapaus on korjannu kaikki vikansa. Syysloman aikoihin oli kaikki kytkimestä alkaen jumissa, mutta pikkuhiljaa on kaikki lamputkin ruvennu palamaan. Ahkera keiju.. :D
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Autokeiju on ahkera. :lol:
R-J
ladasape

Viesti Kirjoittaja ladasape »

mun farmarissa ei sisävalot toimi juuri koskaan mutta kerran paine pesurilla pesin sitä ja kun avasin oven valot syttyivät ja toimivat noin viikon ja nyt ne taas ei ole toiminut pitkään aikaan. mun eka auto oli vuoden-84 ford fiesta siitä katos sähköt kun sammutin sen ja kävin jossain, kun tulin takaisin ei avaimia käännettäessä tapahtunut mitään, no avasin kone pellin katselin ja ihmetteli mitään ei näkynyt no pelti kiinni ja kokeilemaan, ja kas taas toimi no vika selvisi johto nippu joka menee laturin perään oli liittimestä hapettunut, että näin
Vastaa Viestiin