Puskureiden poisto.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Jonsku

Puskureiden poisto.

Viesti Kirjoittaja Jonsku »

En löytänyt aiheesta pikaisella etsimisellä mitään.
Joten tiedustelisin, että kun monista takaveto-Ladoista on poistettu etu-ja takapuskurit, ja niiden mukana "hinaus-silmukat".
Mistä Ladaa hinataan sen jälkeen?
Minkälaisia hinauspisteitä porukat on ideoinut?
(Joo. Eihän Ladaa tietysti koskaan tarvitsekaan hinata, mutta esim. Ojaanajotilanteessa :lol: ).
Itse ajattelin liinanpätkää puskurinputken reijästä ulos, kiinnitettynä sillä omalla paksulla pultillaan.
veli samara
Lada kerhon jäsen

Re: Puskureiden poisto.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

sahaat siitä puskurista putket pois, ja päähän hitsaat vetolenkin. Sit pulteilla putket keulaan, niin keulasta löytyy sen jälkeen kaksi vetolenkkiä. Perässä sama juttu. Voi tehdä vain toisestakin jos haluaa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
ö..speed?

Viesti Kirjoittaja ö..speed? »

Tuo liinan pätkä varmaan ok.. Ainoo siin on sit se että jos tulee sivuttais vetoja niin saattaa repiä sen hiekkapellin solmuun kun liina kiinni sen takana eikä edessä.
Hätä aina keinot keksii.. Itse kiskosin ehkä edes tukivarresta tai ihan palkista ja takanta ihan akselista.. Tietty silleen ettei jarruputket kärsi.
Yks keino on vetää ihan vanteestakin hätäpäissään jos on koukkuja ja muuta välinettä matkassa.

Nämä ajatukset tuli ekana mieleen jos ajatellaan ojasta vetoa

Ja vinkkinä vielä..Vauhdilla nykäsyt rikkoo varmasti paikkoja..veto pitäs tapahtua tasasesti.
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger"
2105 -94 "PrinCCCPrenssa"

Ex.2102 -74 "LA-DArra"
Kuva
# JJCccp customs # Ö..speed? racing # HC garage # Jooseppi group #
jaketech racinteam

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

ö..speed? kirjoitti:
Ja vinkkinä vielä..Vauhdilla nykäsyt rikkoo varmasti paikkoja..veto pitäs tapahtua tasasesti.
tallin pihalla on mazda 323F menossa jokkisauton aihioksi syystä että hinattu penkasta nykäsemällä. tulos: puolimetriä runkoaisaa+ takakontin pohja noin 50cmx30cm+ takapuskuri on tielä tiettymillä :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jonsku kirjoitti:Itse ajattelin liinanpätkää puskurinputken reijästä ulos, kiinnitettynä sillä omalla paksulla pultillaan.
Omassa leikkiautosa on juurikin noin toteutettuna, kevyttä ja kestävää.
ö..speed?

Tarkemmin ajateltuna...en tainnu äsken vastata edes tuohon itse kysymykseen :lol: :lol:

Yks keino olis tietty saman tyylinen ku veli samaran ehdotus..eli hommaa purkaamolta pitkän vetolenkin ja hitsaa kierteen puskuri holen taakse samaan tyyliin ku uudemmis autoissa.
Hyvää tässä on se että auton ulkopuolelle ei jää mitn ulokkeita/ silmukoita..huonoa ehken se et puskuria ei saa enää takas niin helposti jos mieli muuttuu ja toinen että kierre kerää tautisesti shaibaa jonka jälkeen silmukkaa ei saa kiinne sinne.

Tai sit jos on ojassa niin tulitikut taskusta ja... :lol: :lol:
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger"

Ex.2102 -74 "LA-DArra"
Kuva
ö..speed?

jaketech racinteam kirjoitti:
ö..speed? kirjoitti:
tallin pihalla on mazda 323F menossa jokkisauton aihioksi syystä että hinattu penkasta nykäsemällä. tulos: puolimetriä runkoaisaa+ takakontin pohja noin 50cmx30cm+ takapuskuri on tielä tiettymillä :lol:
Juuri näin :lol: :lol: :lol: :lol:
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger"

Ex.2102 -74 "LA-DArra"
Kuva
Jonsku

Viesti Kirjoittaja Jonsku »

pressa kirjoitti:
Jonsku kirjoitti:Itse ajattelin liinanpätkää puskurinputken reijästä ulos, kiinnitettynä sillä omalla paksulla pultillaan.
Omassa leikkiautosa on juurikin noin toteutettuna, kevyttä ja kestävää.
Tein liinanpätkästä. Senhän saa tungettua reikään piiloonkin silloin kun sitä ei tarvita, jos niin haluaa 8) .
Tosin kovin raakaa sivuttaisvetoa se ei salli, se täytyy pitää mielessä.
Aivan aluksi meinasin tuota veli samaran kaltaista ehdotusta, että pätkä samanpaksuista putkea mitä puskurissakin on, siihen hitsaten sakkeli, tai muu vastaava lenkki päähän.
Kiitosta kaikille kommenttia antaneille!
pressa

Joskus on jossain ollut noista hinauslenkeistä juttua että ovat vaarallisia törmäystilanteissa, siksi en tehnyt mitään "rauta kärsää" vaan päädyin liinaan.
Toveri Hyy

Viesti Kirjoittaja Toveri Hyy »

oon aina ihmetellyt miksi ne puskurit pitää poistaa? :?
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

kuka tykkää mistäkin. onhan joittenkin mielestä myös samara auto..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niin no,saahan siitä saranastakin ne puskurit pois?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

luulis :D
kyllähän kaikki itseään kunnioittavat tuuninki miehet tietää, että se on het paljon enempi race
toiset tykkää ja silleen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
pressa

Toveri Hyy kirjoitti:oon aina ihmetellyt miksi ne puskurit pitää poistaa?
Itse olen poistanut myös alkuperäiset penkit ja laitanut eteen pelkät kuppipenkit. Verhoilutkin on suurelta osin purettu ja takaovien sisuket poistettu, myös takasivulasit on vaihdettu plekseihin.Kaikkien näiden tarkoitus on pienentää auton painoa, eli tehoa ei tarvitse lisätä...
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

ö..speed? kirjoitti:Tarkemmin ajateltuna...en tainnu äsken vastata edes tuohon itse kysymykseen :lol: :lol:

Yks keino olis tietty saman tyylinen ku veli samaran ehdotus..eli hommaa purkaamolta pitkän vetolenkin ja hitsaa kierteen puskuri holen taakse samaan tyyliin ku uudemmis autoissa.
Hyvää tässä on se että auton ulkopuolelle ei jää mitn ulokkeita/ silmukoita..huonoa ehken se et puskuria ei saa enää takas niin helposti jos mieli muuttuu ja toinen että kierre kerää tautisesti shaibaa jonka jälkeen silmukkaa ei saa kiinne sinne.

Tai sit jos on ojassa niin tulitikut taskusta ja... :lol: :lol:
Tähän kierteen likaantumiseen niin siihenhän voi laittaa pultin siksi aikaa kun hinauslenkkiä ei tarvitse. Pääsee sitten aikanaan kiroaan kun se pultti on ruostunut kiinni kun tarve tulee. :lol:
Vastaa Viestiin