Moottorin suunnitteluun apua moottorin simuloinnilla

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
ReissuReki

Moottorin suunnitteluun apua moottorin simuloinnilla

Viesti Kirjoittaja ReissuReki »

Niin, itse olen opintojeni puolesta joutunut simuloimaan kilpa-ajonauvon moottoria parisen vuotta ja olen nyt hankkinut itsellenikin lisenssin yhteen suunnitteluohjelmaan, josta johtuen minulla olisi nyt mahdollisuus tarjota harrastajille simulointiapua moottorin suunnitteluun.

Dieselprosesseja en voi simuloida, mutta miltei kaikki muu nelitahtihomma onnistuu mm. muuttuvat venttiilien ajoitukset, sytytysennakot, eri nokka-akselivaihtoehdot, eri tyyppiset ahtimet karttoineen ja useammat eri polttoaineet...

Yv:tä tai puhelua tännepäin niin jutellaan tarkemmin...
0443351007
ReissuReki

Re: Moottorin suunnitteluun apua moottorin simuloinnilla

Aihetta luetaan kohtalaisesti, mutta tätä kautta ei ole tullut lainkaan yhteydenottoja!?

Ottakaa rohkeasti yhteyttä, tätä palvelua on saatavissa lähes ilmaiseksi...
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Asiaa ehkä auttaisi (siis palvelun myyntiä ja tämä on myynti-ilmoitus vaikka olet sen tänne viri-mod oisoon piilottanut) jos vaikka kertoisit paljonko tuo "lähes ilmaiseksi" maksaa ja olisi vaikka linkki näytteeseen mitä rahalla saa. Ja jos tämä foorumi on huono markkinapaikka, niin onko se foorumin vai "tuotteen" vika?
veli samara
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ja meinaakos tämä "simulointi" nyt sitä, että pystyy katsomaan mikä ahdin sopii mihinkin koneeseen yms? Ja miten se vaikuttaa mihinkin? Näin niinkuin ympäri pyöreästi kysyttynä :lol:
Eli kun mulla on 1200 pannu garretin GT17 ahtimella, niin vois simuloinnilla katsoa mikä nokka sopis hyvin tuohon comboon?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

veli samara kirjoitti:Ja meinaakos tämä "simulointi" nyt sitä, että pystyy katsomaan mikä ahdin sopii mihinkin koneeseen yms? Ja miten se vaikuttaa mihinkin? Näin niinkuin ympäri pyöreästi kysyttynä :lol:
Eli kun mulla on 1200 pannu garretin GT17 ahtimella, niin vois simuloinnilla katsoa mikä nokka sopis hyvin tuohon comboon?
tätähä se tarkoitaa. myös imusarjan ja pakosarjan pystyy myös tutkimaan ja yms
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
pressa

No mitähän tietoa saa jos kertoo omistavansa vakion 1700 lohkon kaasuttimella ruokittuna, siihen sitten jotain julmaa nokkaa niin näkee kuinkapaljon tehot pienenee?? Vai kertooko tuo reissuretku täälläkään mitään lisätietoa? Pikkuisen haisee huijjarilta kun tuolla yliajofoorumillakin valittaa ettei tule yhteydenottoja eikä sielläkään kenellekkään kysyjälle vastaa mitään. Jänniä "yrittäjiä" nämä jotka monille foorumille rekisteröityy ja kopioi samaa juttua joka paikkaan? Toki voihan sitä muutaman satasen saada huijattua jos jokaiselta yhteydenottajalta muutaman kympin saa... Vai saakohan vieläkään mitään vastausta??
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

suurin ongelma varmaan on se, että niin hienoa moottoria ei taida kovin monella täällä olla että tarvisi mitään simulointia.
mitä nyt rallimiehillä, mutta nekään ei kovin aktiivisesti seuraa koko foorumia
itsellä ainakin on sen verta matalaviritteisiä, että maalais järjellä vielä pärjää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
jaketech racinteam

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

finsquirtin foorumilla kaupaa myös stimulointi ohjelma palveluita
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
pressa

pressa kirjoitti:Jänniä "yrittäjiä" nämä jotka monille foorumille rekisteröityy ja kopioi samaa juttua joka paikkaan? Toki voihan sitä muutaman satasen saada huijattua jos jokaiselta yhteydenottajalta muutaman kympin saa...
START kirjoitti:suurin ongelma varmaan on se, että niin hienoa moottoria ei taida kovin monella täällä olla että tarvisi mitään simulointia.
Kyse ei ole siitä ettei täällä ole, heepohan on laittanut samaa ilmoitusta monille eri foorumeille, ja sama laulu että viesti luetaan mutta rahaa ei tule...
veli samara
Lada kerhon jäsen

Sehän tässä eniten kiinnostaisi mitä tuolla simuloinnilla saa selville. Eli onko vastaus tyyliin "toimii, mutta ei hyvin", vai antaako kenties jonkin näköisiä käppyröitä ahtimen heräämisestä, väännön kasvusta, yms. Niin ja mitähän tietoa tämmöinen tarvitsee, että saa luotettavaa tietoa takaisin?

Ei sillä että olisin maksamassa tälläisestä palvelusta, kun voin itse testata mikä toimii mikä ei.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Eikös noita kyselyjä voisi osoittaa suoraan palveluntarjoajalle, niin voisi saada parempia vastauksia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
veli samara
Lada kerhon jäsen

Ajattelin hänen vastaavan tänne suoraan, kaikki saisi tietoa...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
pressa

Pavlovits kirjoitti:Eikös noita kyselyjä voisi osoittaa suoraan palveluntarjoajalle, niin voisi saada parempia vastauksia.
Jos tälläinen "palveluntarjoaja" ei täällä vastaa mihinkään ja silti käy lukemassa mitä tähän topikkiin kirjoitetaan ei ainakaan hälvennä epäluuloja. Jos usealla foorumilla jättää kysymyksiin vastaamatta, niin ei se ainakaan minun silmissä luottamusta herätä.
ReissuReki

veli samara kirjoitti:Ja meinaakos tämä "simulointi" nyt sitä, että pystyy katsomaan mikä ahdin sopii mihinkin koneeseen yms? Ja miten se vaikuttaa mihinkin? Näin niinkuin ympäri pyöreästi kysyttynä :lol:
Juuri tällaisiin estimaatioihin simuloinnilla moottoriteollisuudessa pyritään, tallainen on myös meille harrastajille mahdollista nykypäivänä. Tulevaisuuden näkemisestä, kuin kristallipallosta, ei tässä ole kysymys. Simulointi on tieteen työkalu, aivan kuin työntömitta.
ReissuReki

pressa kirjoitti:
Pavlovits kirjoitti:Eikös noita kyselyjä voisi osoittaa suoraan palveluntarjoajalle, niin voisi saada parempia vastauksia.
Jos tälläinen "palveluntarjoaja" ei täällä vastaa mihinkään ja silti käy lukemassa mitä tähän topikkiin kirjoitetaan ei ainakaan hälvennä epäluuloja. Jos usealla foorumilla jättää kysymyksiin vastaamatta, niin ei se ainakaan minun silmissä luottamusta herätä.
Täytyy vähän lynkkausporukkaa rauhoitella, että ilmoitukset ovat olleet foorumeilla pari viikkoa. Olen pyrkinyt vastaamaan kaikkiin kysymyksiin, joihin on olemassa vastaus.

Teen työtä 8h päivässä ja opiskelen siihen päälle, joten nämä harrastushommat ovat priorisoitu sen mukaan.

En ole tekemässä rahaa tällä, vaan tarjoan niille harrastajille mahdollisuuden tällaisen järjestelmän käyttöön, joita tämä kiinnostaa.

Yv:llä on tullut asiallisia kyselyitä, ja niihin on vastattu heti. Harmi, että jotkut ovat aloittaneet mahdottoman vaahtoamisen, kun kymmenien tuntien työtä ei ole tehty heille heti, kun he sormiaan napsauttavat.

Mistä tässä nyt kiikastaa?
Vastaa Viestiin