16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
16v Kalina alkoi tänään oikutella: aamulla töihin ajettaessa toimi aivan normaalisti, mutta kun käynnistin työpaikan pihassa, niin alkoi MIL-valo vilkkua. Vilkkui hetken ja sammui. Uskaltauduin ajamaan autolla kotiin, mutta tehot olivat aika ajoin todella vähissä, ylämäkiin sai vaihtaa reilusti pienemmälle pykälälle ja silti meinasi meno hyytyä. Aloin miettimään Volkkareista tuttua ilmamassamittarivikaa, vikavalo vilkutti matkallakin muutaman kerran, mutta aina sammui, eikä jäänyt palamaan eikä vilkkumaan.
Kotona sitten luin vikakoodit: näyttäisi tarkoittavan satunnaisia sytytyskatkoksia sylintereissä 2 ja 4. Mitenhän tässä nyt kannattaa lähteä vikaa tutkimaan? Näissä 16v-koneissahan on käsittääkseni erilliset puolat joka sylinterille, joten sylinterien 2 ja 4 sytytyskatkosten ei pitäisi olla tekemisissä keskenään, vai menikö nyt ihan metsään?`8v-malleistahan kun oli aiemmin puhetta, niin niissä on vain kaksi puolaa ja toisen oikutellessa katkoksia luonnollisesti tulisi kahteen pyttyyn.
Kotona sitten luin vikakoodit: näyttäisi tarkoittavan satunnaisia sytytyskatkoksia sylintereissä 2 ja 4. Mitenhän tässä nyt kannattaa lähteä vikaa tutkimaan? Näissä 16v-koneissahan on käsittääkseni erilliset puolat joka sylinterille, joten sylinterien 2 ja 4 sytytyskatkosten ei pitäisi olla tekemisissä keskenään, vai menikö nyt ihan metsään?`8v-malleistahan kun oli aiemmin puhetta, niin niissä on vain kaksi puolaa ja toisen oikutellessa katkoksia luonnollisesti tulisi kahteen pyttyyn.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
Seoksen jos saisi tarkistettua (pakokaasumittaus) niin tietäisi kävisikö niin laihalla ettei aina sytytä. Ja tämähän voi johtua siitä likaisesta ilmamassa-anturista. Paljonko ajettu ja missä kunnossa sytytystulpat on?
Re: 16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
Ajettu on vain 33 000 km, tulppien kuntoa en vielä päässyt tarkistamaan, kun ovat niin syvällä, etten saa nostettua pois. Pitää kädä ostamassa sopiva työkalu huomenna. Toki huolto-ohjelman mukaan tulpat olisi pitänyt 3000 km sitten vaihtaa, mutta Sdelano on vakuuttanut tuon olevan aivan liian lyhyt vaihtoväli.pressa kirjoitti:Seoksen jos saisi tarkistettua (pakokaasumittaus) niin tietäisi kävisikö niin laihalla ettei aina sytytä. Ja tämähän voi johtua siitä likaisesta ilmamassa-anturista. Paljonko ajettu ja missä kunnossa sytytystulpat on?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
Kun olet tulpat tarkistanut (tai vaihtanut) niin kokeile vaihtaa sytytyspuolien paikkaa (eikös näissä saa liittimestä irti) ja kokeile siirtyykö sytytyskatkos puolien mukana. Toki yksi mahdollisuus on kosteus puolan ja tulpan välillä ja pääsisi kipinä karkaamaan maihin. Toki jossain muussa merkissä on ollut suutinvikaa/ tukkeutumista, eli ei ole aina saanut riittävästi polttoainetta kaikki pytyt. Tosin noin pienillä kilometreillä en siihen oikein usko, ellei sitten ole jatkuvasti epäpuhdasta (Venäjän) polttoainetta käytetty.
Re: 16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
Ja oireet tosiaan tulivat ihan yllättäin näin kosteana päivänä: aamulla auto oli lohkolämmityksessä ennen töihin lähtöä ja toimi matkan kotoa työpaikalle (reilu 50 km) ilman minkäänlaisia oireita. Kotiin lähdettäessä, kun oli seissyt parkkipaikalla vajaat 7 tuntia, iskivät oireet. Työpaikalla en käyttäyt lohkolämmitintä. Vähän oli epäilyksenäni, että kosteus voisi olla ongelman syynä, kun olosuhteet olivat nämä. No, tutkitaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
Vaihdoin tulpat, kolme öljyistä, yksi aivan kuiva. Yksikään ei oikeastaan ollut pahemmin palanut kuin toinen. Nyt antaa vikakoodia vain kakkospytyn sytytyskatkoksista. Ajattelin uusia ne kaikki puolat, tuskin niiden ostamisella vararikkoon löytyyy - Venäjän kävijällä on kysely vetämässä.
Kun saisi pakokaasuanalysaattorin huollettua, niin voisi päästöjä toki mittailla, niin saisi kuvan seoksesta.
Kun saisi pakokaasuanalysaattorin huollettua, niin voisi päästöjä toki mittailla, niin saisi kuvan seoksesta.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
Sain tänään yhden uuden Boschin puolan, Delta-auton pois myymää jäämistöä ja sillähän auto lähti pelaamaan taas normaalisti. Pari kysymystä silti:
Alkuperäinen puola oli aito сделано в России -osa ja paljon paksumpi kuin tilalle tullut saksalaisvalmisteinen Bosch. Pituudet kuitenkin täsmäsivät, ja Boschilainen kävi vanhan paikalle ja toimii, moottori käy taas normaalisti ja tehot ovat tallella ja vikakoodi poissa. Boschin numero on 0 221 504 461 -000, alkuperäisosassa oli taas aivan eri numero: 2112-3705010-13. Onko Boschilainen täysin korvaava tuote, vai olisiko parempi metsästää tähän vielä toisella varaosanumerolla oleva jostain? Tämä Bosch oli Deltan mukaan tarkoitettu 110-sarjan 1,6 l 16v koneeseen, mutta onko Kalinan 1,4 koneen puolissa sama varaosanumero?
Alkuperäinen puola oli aito сделано в России -osa ja paljon paksumpi kuin tilalle tullut saksalaisvalmisteinen Bosch. Pituudet kuitenkin täsmäsivät, ja Boschilainen kävi vanhan paikalle ja toimii, moottori käy taas normaalisti ja tehot ovat tallella ja vikakoodi poissa. Boschin numero on 0 221 504 461 -000, alkuperäisosassa oli taas aivan eri numero: 2112-3705010-13. Onko Boschilainen täysin korvaava tuote, vai olisiko parempi metsästää tähän vielä toisella varaosanumerolla oleva jostain? Tämä Bosch oli Deltan mukaan tarkoitettu 110-sarjan 1,6 l 16v koneeseen, mutta onko Kalinan 1,4 koneen puolissa sama varaosanumero?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
Jos toimii niin ei kannata miettiä... kun jos johtot ja liittimet käy. ilman että tarvitsee johtoja katkoa tai muuta ährätä..... mutta on varmasti hyvä tietää että molempia on saatavana... nyt voit verrata kesto ikää......
Re: 16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
Kiinan pojat alibaba.com:issa näyttäisivät myyvän samaa puolaa niin tuolla Boschin numerolla kuin alkuperäisellä Lada-varaosanumerollakin, eli eiköhän Boschin puola ole täysin korvaava... Noita 2112-alkuisia varaosanumeroita tosin on kaksi erilaista, ehkä sitten on jokin ero 1,6 ja 1,4 litraisen koneen puolassa alkuperäisosana, mutta sillä ei ole käytännön merkitystä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 16 v 1,4 l kone ja vikakoodit P0300, P0302 ja P0304
Ladan varaosanumeron purku:
Esim. tämä kyseessä oleva puola 2112-3705010-13
2112 on mallimerkintä johon kyseinen osa on ensin tehty. Kyseessä voi olla, kori, automalli, koneenmalli, jne.
3705010 on sitten varaosanumero.
13 kertoo valmistajan. Yleensä eri valmistajien osat vaihtokelpoisia keskenään.
Esim. tämä kyseessä oleva puola 2112-3705010-13
2112 on mallimerkintä johon kyseinen osa on ensin tehty. Kyseessä voi olla, kori, automalli, koneenmalli, jne.
3705010 on sitten varaosanumero.
13 kertoo valmistajan. Yleensä eri valmistajien osat vaihtokelpoisia keskenään.