Ohjeita 112 16v jakopään vaihtoon

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Kale83

Ohjeita 112 16v jakopään vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Kale83 »

Olisiko kellään kaivaa jostan netin syövereistä ohjeistusta tuollaisen 16v moottorin jakopääremonttiin.

Liekö projektissa mitään sen kummempaa, erinäköisien vermeiden jakopäitä tullut vuosien mittaan koottua menestyksekkäästi kymmeniä mutta nyt tuli ensimmäinen Lada vastaan.

Auto oli jotain ikäluokkaa 2003-2005 oleva 16v moottorilla. Piti tuota jo aikaisemmin tehdä, olin osatkin tilannut rekisterinumeron perusteella ennenkuin auto tuli työn alle. Pihassa jo huomasin että takakontin kannessa merkintä 16v ja pellin alle kurkatessa totesin että kyseessä on 16v mylly. Osat nimittäin mitkä rek-nro perusteella tilasin ja sain olivat 8v moottoriin. :lol:

Moottori ajoitusmerkkeihin, kiristäjä löysälle ja hihna pois? Vesipumppu oli tarkoitus vaihtaa myös joten se tähän väliin, lähtenee irti suosiolla kun hihna on poistettu..? Uusi hihna kiinni, kiristäjästä sopiva kireys ja homma pakettiin..?

Koneellani oleva Autodata ei tunne tätä moottoria ollenkaan. Itseasiassa en löydä sieltä mitään 2001-> Ladaa

Tuo 8v hihnasarja (Gates) jäi muuten minulle käsiin pyörimään, en lähtenyt sitä kiikuttamaan takaisin varaosaliikkeeseen kun paketin revin jo auki. Maksoi varaosaliikkeessä 45e, sen voi 30 eurolla lunastaa minulta pois pyörimästä. Voin tarkistaa hammasprofiilin mallin tuossa sarjassa, en muista nyt ulkoota ja paketti on tallilla varastossa. Hihnasetti löytyy Hattulasta Hämeenlinnan kupeesta, kulkeutuu Nurmijärvelle tarvittaessa ja tietty mitä tuohon kolmostielle matkalle jääkään välietappeja.
Viimeksi muokannut Kale83, 16.1.2014 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kale83

Re: Ohjeita 112 16v jakopään vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Kale83 »

Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että kun kirjoittaa jonkun tälläisen viestin niin heti perään löytää itse vastauksen. Tai ainakin luulen niin.

Päteekö tämä ohjeistus tähän moottoriin, ainakin näyttää kuvissa tutulta kun sitä silloin edelliselläkin yrityksellä vähän raotin jakopään koppaa pois.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... -2112.html
Lada-Mies

Re: Ohjeita 112 16v jakopään vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Oikeat ohjeet on. Satakympin 16v jakopää on yksi helpoimmista ja nopeimmista mitä itse olen jakopäitä tehnyt, joten en usko tuottavan ongelmaa, jos moottoreitten kanssa on pelannut. :)
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Vastaa Viestiin