110 jakopää

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Jääkäri

110 jakopää

Viesti Kirjoittaja Jääkäri »

Joo elikkä olis tarkotus tehdä moiseen jakopää remppa viikonloppuna. Tarvitteeko varautua johonkin erityiseen? Kone on 8 venttiilinen. Pistäkää kokemuksia jos vaan löytyy
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 110 jakopää

Viesti Kirjoittaja pressa »

8-venttiilisen jakopään vaihto on todella helppo (jos et vesipumppua vaihda niin ei tarvitse edes nokan pyörää eikä jakokoitelon pohjaa tarvitse irrottaa).
Oikea eturengas tunkilla ylös, rengas pois, pyöräkotelon muovi pois, apulaitehihna pois, pulttipysyllä kammen hihnapyörä irti, jakopääkoteloa auki, pyörität koneen merkkeihin, vanhah hihna ja kiristin pois, uudet tilalle ja käsin kiristät hihnan kiristintä käsin kääntäen. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä. Aikaa menee yksin ensimmäistä kertaa tutkien ja katselle parisen tuntia. Nopeimmat vaihtajat vaihtavat noin puolessa tunnissa kun on kaikki työkalut tiedossa eikä mikään vastusta...

Kuvalliset ohjeet löytyy: http://www.autoprospect.ru/vaz/2109-sam ... -vala.html
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: 110 jakopää

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Jääkäri

Re: 110 jakopää

Viesti Kirjoittaja Jääkäri »

Kiitoksia vastauksista! Eiköhän se näillä vaihdu:)
Jääkäri

Re: 110 jakopää

Viesti Kirjoittaja Jääkäri »

Uus remmi paikallaan. Juurikin meni se 2 tuntia:) pitikös tälle suorittaa jonkinlainen jälkikiristys?
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 110 jakopää

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ei tarvitse mitään jälkikiristystä, 30tkm kohdalla tarkistus.
Jääkäri

Re: 110 jakopää

Viesti Kirjoittaja Jääkäri »

Selevä homma
Vastaa Viestiin