Ja sitten kun sen väärähampaisen hihnan laittaa, niin pian on hampaat "sovittuneet" rattaisiin. Tästä kuvasta voitte sitten päätellä kannattaako?? http://www.kolumbus.fi/tommi.nylund/gra ... hihna1.jpgaudiq kirjoitti:Sen verran kuitenkin, että ero hampaassa ei ollut merkittävä. Voi myöskin olla, että tarjotussa hihnassa oli hihnavalmistajan oma näkemys hammasprofiilista. Istuvuus oli hyvä, mutta hampaan profiili oli hieman erilainen kuin vanhassa hinnassa.
Samara 1100,89 kaasutinvika
Re: Samara 1100,89 kaasutinvika
Re: Samara 1100,89 kaasutinvika
Kulmikashampainen pitäisi ymmärtääkseni olla vuoden -02 Samaraan oikea hihna. Kuvassako oli pyöreähampainen hihna pohjannut kulmahammaspyörillä ja siksi hampaat irti?
EDIT: Muisti palailee pätkittäin. Se ongelma oli Inan sarjassa, jossa hihna ja rulla. Hihna taisi olla pyörähampaiseen ja rulla kulmikashampaiseen. Eli ainakin saamassani Inan sarjassa oli ristiin osia uudempaan ja vanhempaan. Hihnan vaihdoin Gatesin hihnaksi, niin tuli oikea. Gates antaa kulmikashampaiselle (DT) hihnalle numeron 5521 ja pyöreähampaiselle (RT) 5124.
Aiemman jakohihnakeskustelun mukaan vanhempaa hihnaa olisi käytettä mm. Taunuksessa.
EDIT: Muisti palailee pätkittäin. Se ongelma oli Inan sarjassa, jossa hihna ja rulla. Hihna taisi olla pyörähampaiseen ja rulla kulmikashampaiseen. Eli ainakin saamassani Inan sarjassa oli ristiin osia uudempaan ja vanhempaan. Hihnan vaihdoin Gatesin hihnaksi, niin tuli oikea. Gates antaa kulmikashampaiselle (DT) hihnalle numeron 5521 ja pyöreähampaiselle (RT) 5124.
Aiemman jakohihnakeskustelun mukaan vanhempaa hihnaa olisi käytettä mm. Taunuksessa.
Re: Samara 1100,89 kaasutinvika
Eihän siinä rullassa ole hampaita. Rulla riippuu vuosimallista eikä niillä ole muuta eroa kuin keskenään erilainen kiristysmekanismi. Rulla tulee hihnan sileälle puolelle.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Samara 1100,89 kaasutinvika
Ei ole sanottukaan, että rullassa olisi hampaat. Hihnasarjan osat eivät vain sopineet samaan moottoriin, kun oli vanhemman ja uudemman jakopään osia sekaisin.
Re: Samara 1100,89 kaasutinvika
Vanhemmassa kiristinrullassa on iso pulttikanta, josta saa avaimella kiristettyä hihnaa, uudemmassa on vain kaksi reikää josta kiristetään erikoisavaimella. Vanhempi on korkeampi, joten lohkossa olevan pinnapultin pituus on eri, eli aivan suoraan ristiin eivät käy.
Motonetissä aiemmin myyvät pyöreähampaista hihnaa kaikkiin 8v koneisiin, nyt ovat korjanneet tilanteen ja pyöreähampaiseen lisätty teksti "harvoin". 110-puolella myyvät nyt tosin samaa vesipumppua sekä 8- että 16v koneisiin, tämä taas ei mielestäni sovi, kun 16v leveämpi hihna vaatii leveämmän hihnapyörän pumpulta, joka taas ei sovi 8v hihnakoteloon. Kävin äskettäin hakemassa omaan 8v osat niin että otin vesipumpun Samara-puolelta, näkyi olevan oikea kulmikkaalle hampaalle sopiva.
Motonetissä aiemmin myyvät pyöreähampaista hihnaa kaikkiin 8v koneisiin, nyt ovat korjanneet tilanteen ja pyöreähampaiseen lisätty teksti "harvoin". 110-puolella myyvät nyt tosin samaa vesipumppua sekä 8- että 16v koneisiin, tämä taas ei mielestäni sovi, kun 16v leveämpi hihna vaatii leveämmän hihnapyörän pumpulta, joka taas ei sovi 8v hihnakoteloon. Kävin äskettäin hakemassa omaan 8v osat niin että otin vesipumpun Samara-puolelta, näkyi olevan oikea kulmikkaalle hampaalle sopiva.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara 1100,89 kaasutinvika
Terve,vaan kaikille ja kiitoksia vastauksista,nyt olen taas vähän viisaampi.Täytyy se jakohihna vaihtaa sitte ku pystyy taas ulkona tekeen hommia...... 
