Jarrutehostin ei kestä?
Jarrutehostin ei kestä?
Kysytään täältäkin, jos paikalla olisi viisaampia kavereita. Niin, moottorina 1700 tupla dellortoilla. Ongelmana jarrutehostimien lyhyt kesto, nyt jo kolmas vuoden sisään. Rupeaa vuotamaan, kun painat jarrua suhisee mahottomasti ja tyhjäkäynti tietysti heikkenee, kun vetää ilmaa välistä. Alipaine otettu imusarjasta vain 3. sylinterin imuputkesta. Tehdastekoinen imusarja, jossa 12mm letkuliitin kierteellä kiinni. Avasin yhden vuotavan tehostimen, mutta en huomannut kalvossa mitään huomauttamista? Ei enää ymmärrys riitä miksi UUDET venäläiset tehostimet ei kestä? Onko yhden sylinterin imu liian kova tehostimelle? Pääseekö tehostimelle polttoainetta? Kellään samanlaisia ongelmia?
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Jarrutehostin ei kestä?
yhestä sylinteristä otettu alipaine on pulssimaista. ota kaikista 4:stä ja vedä tasaaja säiliön kautta alipaine tehostimille.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Jarrutehostin ei kestä?
Itellä on myös pelkästä kolmosesta letku tehostimelle ja se on kyllä kestänyt ihan hyvin..
Tai en ole ainakaan huomannut jos vuotaa..tulee jarruun koskettua niin vähän kun tuuppaa vaan pienempää silmään ja sit taas kurkut levälleen
Parempihan se olis kyllä ottaa kaikist neljästä.
Tai en ole ainakaan huomannut jos vuotaa..tulee jarruun koskettua niin vähän kun tuuppaa vaan pienempää silmään ja sit taas kurkut levälleen


Parempihan se olis kyllä ottaa kaikist neljästä.
Re: Jarrutehostin ei kestä?
Näkyy kyllä niin paljon porukoilla olevan tuo alipaine otettuna yhdeltä sylinteriltä, etten jaksa uskoa, että se rikkoisi tehostimen. Purin taas yhden vuotavan tehostimen ja tein tutkimuksia. Pönttö haisee vahvasti bensalle ja kalvosta näyttäisi kumia sulaneen kotelon seiniin kiinni? Miten ihmeessä polttoaine pääsee tehostimeen? Taidan viritellä ensi alkuun uuden tehostimen kaveriksi alipaineletkuun paineilmakompuran vedenerottimen, mahtaisiko toimia? Jarrupääsylinteri on uusi, eikä se vuoda jarrunestettä tehostimeen.
Re: Jarrutehostin ei kestä?
Jarrutehostin taas vaihdettu, olihan se puolillaan bensaa täynnä. Letkun välissä nyt veden/öljyn erotin, seuraillaanpa tilannetta ja ihmetellään taas kun se on rikki
Kellään ajatusta miten bensa kulkeutuu tehostimeen? Vuotava imuventtiili? Kylmäkäynnistys? Tuplien ominaisuus? Moottori tosiaan pelaa ja vetää puhtaasti.

Re: Jarrutehostin ei kestä?
Kyllähän se bensa sieltä imusarjasta päin tulee, onko takaiskuventtiiliä imusarjan ja tehostimen välissä?
Entinen Ladisti, nykyisin SAABisti ja Radisti. S-posti: rapakaari(at)gmail.com. Puh. 050 4917511
Re: Jarrutehostin ei kestä?
On takaiskuventtiili ja puhaltamalla kokeiltuna päästää vain toiseen suuntaan, ilmeisesti kunnossa. Uusien jarrutehostimien mukana aina tullut uusi takaiskuventtiili, se kun on jarrutehostimessa kiinni.
Re: Jarrutehostin ei kestä?
Taas imuvuotoa löytyi, vedenerottimen muovinen kuori halki useasta kohtaa läpi. Ei tainnut tykätä oikein bensasta tuommonen kiinalaisten tekele? Taidan lopettaa nyt tämän pelleilyn, ja rakentaa sähköisen alipainepumpun tehostimelle. 

Re: Jarrutehostin ei kestä?
Miltä kohtaa imusarjaa tuo alipainelähtö on otettu? Ja meneekö letku suoraan tehostimelle eli tiivistyvä bensahöyry pääsee valumaan suoraan tehostimeen? Kaverila oli vanhassa skodassa sellainen vika kun pitemmän maantieajon jälkeen päästi kaasun niin kiihtyi, vika oli siinä kun virranjakajan alipaineletkun lähtö oli imusarjan alareunassa niin bensahöyryn tiivityessä letkuun jäi bensaa, moottorijarrutuksessa imaisi sitten sen imuun ja vauhti kiihtyi. Asia korjaantui sillä kun letkulähtö laitettiin imusarjan yläreunaan ja letku meni ylöspäin ennekuin kääntyi sivulle virranjakajaan. Virranjakajan kalvo kyllä kesti bensahöyryn (tai sitä oli niin vähän ettei ainakaan heti hajonnut).
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Jarrutehostin ei kestä?
??? Kyllä ne ainakin ennen on toiminut yhdestä kurkusta ihan hyvin(ei se alipaine ole siellä tehostajalla enään syklistä) kun se on tosiaan siitä päältä se lähtö ja letku tekee vaikka pienen koukkauksen alaspäin ennen tehostinta, kuinka paljon sulla muuten räkii ne kaasarit takasi päin?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Jarrutehostin ei kestä?
Sehän tässä huvittavinta onkin, kun muilla samat systeemit pelaa. Tosiaan on tehdastekoinen imusarja, jossa letkunippa suoraan ylöspäin kolmosen imuputkessa. Kaasuttimet ei aivastele eikä räi takaisin yhtään, säädetty synkat mittarilla ja läpäisee jopa päästötestin katsastuksessa, Co:n säädin siihen vähän alle 3 tyhjäkäynnillä. Nokka-akselikaan ei mikään rajummasta päästä ole, 289 ¤ 11,2 mm nostoa, sekin ajoitettu oikein mittakellon kanssa. Olen käyttänyt kyllä kylmäkäynnistäessä ryyppyä, kun virittelin vaijerin sille. Tulisiko siinä käynnistyksessä aina tiivistynyttä bensaa letkuun, en tiedä?
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Jarrutehostin ei kestä?
? No itse en moisissa ole ryyppyä tarvinnut!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Jarrutehostin ei kestä?
Niin, ei kyllä välttämättä tarvitse. Saa vaan säädettyä imulla kierroksia korkeammalle, kun menee raaputtamaan ikkunoita jäästä yms. Ei tahdo ihan pakkasella käydä kylmänä tyhjää ilman kaasuttelua.
Re: Jarrutehostin ei kestä?
Olet kyllä uniikki näine ongelmisi.
Jätäppä nyt vaikka ensimmäisenä tuon "ryypyn" käyttö ihan kokonaan pois. Mikään oikea ryyppy se ei ole siellä ei ole mitään läppiä, vaan mittaamatonta bensaa vaan valutellaan suoraan kaasuläpän taakse.
Vastaa siis tarkkuudeltaan sitä kuin itse ruiskisit injektioneuloilla kamaa kurkkuihin.
Kaiken lisäksi jos ne vivut jää hiemankin raolleen eikä ne ole täysin pohjassa (mikä tapahtuu erittäin helposti jos niissä on vaijeri kiinnitettynä), ryyppymekanismi tiputtaa bensaa kaiken aikaa kurkkuihin ajon aikana.
Skrapaa lasit, käynnistä ja lähde ajamaan. Älä käytä ryyppyä.
Jätäppä nyt vaikka ensimmäisenä tuon "ryypyn" käyttö ihan kokonaan pois. Mikään oikea ryyppy se ei ole siellä ei ole mitään läppiä, vaan mittaamatonta bensaa vaan valutellaan suoraan kaasuläpän taakse.
Vastaa siis tarkkuudeltaan sitä kuin itse ruiskisit injektioneuloilla kamaa kurkkuihin.
Kaiken lisäksi jos ne vivut jää hiemankin raolleen eikä ne ole täysin pohjassa (mikä tapahtuu erittäin helposti jos niissä on vaijeri kiinnitettynä), ryyppymekanismi tiputtaa bensaa kaiken aikaa kurkkuihin ajon aikana.
Skrapaa lasit, käynnistä ja lähde ajamaan. Älä käytä ryyppyä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Jarrutehostin ei kestä?
Juu itse en ole tosiaan koskaan niihin edes vaijeria virittänyt, vaan jousien lisäks olen laittanut vivut "lukkoon" jäykällä rautalangalla !
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.