Joo elikkäs nyt pitäs pikkuhiljaa alkaa rojektoimaan ladaan pussijousia alle. Eteen ajattelin näitä palkeita jotka menisivät iskarin läpi https://lowtoys.mycashflow.fi/product/19/aero-sport Taakse tulisi ihan normaalit palkeet https://lowtoys.mycashflow.fi/product/23/air-house-2 jotkut tämän tapaiset. Kompura pitäisi kanssa miettiä nuo motonetin 40e kompurat mietityttää että pitää varmaan ostaa ihan kunnollinen vaikka noita motonetin kompuroita laittaisikin kaksi Pneummaattinen ohjaus tulee olemaan joystick säätöinen eli mitään magneettiventtiileitä ei olisi näillä näkymin tulossa. Säiliö löytyy jo jokseenkin iso (40L) mutta ei luulisi tuosta koosta niin haittaakaan olevan. Saattaahan se kuormittaa kompuraa jos päästää ihan tyhjäksi . Suurin kysymysmerkki on katsastus että kannattaako yrittää edes viedä konttorille vai jättääkö suosiolla menemättä?? Niin ja jos jotain kiinnostaa olla ajan tasalla tapahtumista niin voisin jotain topikkia kirjotella jos tosiaan jotain kiinnostaa
Onhan noita pussivehkeitäkin katsastettu. Testaavat sen että mikään ei osu maahan, vaikka pussit ja yks rengas tyhjä. Noin se taisi olla viisaammat korjatkoon.
Ja jos nuo pussit alle laittaa, niin ei pitäis olla ongelmaa, koska jousitukseen ei kajota kovinkaan paljoa. Vain jouset vaihdetaan pusseihin.
Joo siis tottakai katsastuksen jälkeen pohjaanlyöntikumit pois, ja joo ei saa olla säädettävät ajon aikana. Eli joysticki konttiin katsastuksen ajaksi jos sen katsastukseen vie
kyllä tutun autossa jossa pussit alla niin voi säätää ajossakin. On vielä jälkiasennetut ja leimattukin. Ja toisessa hänen autossa tehdas asennus pussit ja ajon aikana säädetään.
Luin jostain että katsastusmies ei hyväksy jos kuski pystyy ajon aikana säätämään alustaa. Eli katsastuksen ajaksi joystick konttiin niin ei jää siitä kiinni : )
Eikös tuo etupään pussi mikä tuossa linkissä on ole tarkotettu just sellasiin ns. coilover tolppiin laitettavaksi? Että mahtaakohan toimia landan mallisessa jousituksessa? Tuolta jostain ryssäfoorumilta katselin noita pussiprojekteja (tais olla joku radicallowcars.ru) niin niissä oli se etuiskari siirretty siihen eturukivarsien viereen. Eli iskari ei menny enää siellä jousen/palkeen sisällä vaan siinä vieressä. Näin saatiin eteenkin laitettua ihan normi palkeet. En sitten tiedä mahtaisiko ihan suomessa mennä setä katsurisedältä läpi.
Pitää huomenna nostaa auto ilmaan ja kattoa/mittailla mikä ois paras vaihtoehto. Katsastus ei ole aivan pakollinen homma että kiinnikkeitä voi vähän soveltaa Jos laittaa sitten vakio alustan katsastukseen vuoden päästä
Kesävanteet tuli kiskastua alle.. No tietysti sit pitäis enemmä kenttään viedä ku jäi tuota kaareen tyhjää tilaa. Edessä 8,25x14 ja takana 9,25x14 kumeina molemmissa 195/45.
MUTTA ongelma onki se et kone on hirmusen matalalla näissä, enkä haluis iha pilalle vetää. Nii onko jollain ratkaisuu miten sais konetta 2-4cm korkeemmalle? Mulla tosin on kyl aika huonokuntoiset moottorinkannakekumet, mut jos tähä ois ns. parempi tai kestävempi ratkaisu nii vinkkiä tulee. Panssariki löytyy.. mut se tuskin kovin suorana pitkää pysyy
joumään kirjoitti:
Konetta kannattaa myös nostaa jos tosissaan meinaa madallella, nimim. kokemusta hajonneesta öljypohjasta. Tuossa oma toteutus tapani http://s1108.photobucket.com/user/zing- ... ort=3&o=29 Nosti konetta tuon reikävälin verran eli n. 40mm.
Ainakin tuommonen vinkki löytyi tuolta.
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger" 2105 -94 "PrinCCCPrenssa"
Ex.2102 -74 "LA-DArra" # JJCccp customs # Ö..speed? racing # HC garage # Jooseppi group #
Juu eli tuolla 40mm saa öljypohjan jo senverran ylös että saa aika isoon kivikkoon ajaa että öljypohjalle jotain kävis. Nousee sen alapalkin yläpuolelle asti. Ja konepeltikin mahtuu vielä kiinni. On sitäpaitsi älyttömän helppo tehdä.
Ilmeisesti vaihdettu kaasutin? Ainakaan vakio imusarja,kaasutin, ilmanpuhdistin varustelulla ei konepeltiä saa mitenkään kiinni jo moottoria nostetaan??